Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu tematem zajęć w grupie „Motylki” jest „Mój przyjaciel zwierzak”. Zachęcam Was do skorzystania z podanych propozycji zabaw i ćwiczeń, które możecie wykonać wspólnie z dziećmi w domu.
„Piesek” – zabawa dźwiękonaśladowcza
– rodzic czyta wierszyk ze szczególnym uwzględnieniem słów dźwiękonaśladowczych – dziecko je powtarza:
Warczy piesek wrrrrr!
Brzmi to strasznie – brrrr!
Niech już tak nie warczy,
warczenia wystarczy
Psy skowyczą, ujadają,
wyją, skomlą lub szczekają.
Gdy są psy zadowolone,
każdy macha swym ogonem.
„Pimpuś” słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej czytanego przez opiekuna/rodzica:
Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.
– Zgadnij – gdzie?
– Na grzbiecie?
– Nie.
– Na brzuszku?
– Nie.
– Na ogonie?
– Nie.
– No, to gdzie?
– Na nosie.
Pytają się Pimpusia kwiatki:
– Po co ci łatka na nosie?
– Żeby było ładniej.
Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:
– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!
Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:
– Po co ci łatka na nosie?
A Pimpuś robi mądrą minę:
– Żeby było w nosek cieplej.
Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:
– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.
Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stolnicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.
A tu wszyscy w krzyk:
– On już nie ma łatki na nosie!
Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.
– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?
Na podwórku – nie ma.
Na ulicy – nie ma.
Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.
A tu wszyscy w krzyk:
– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!
Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko.
Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać:
– Pimpuś, jesteś strasznym głuptaskiem, ale cię kocham!
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści:
- O kim była ta bajeczka?;
- Jak wabił się piesek?;
- Gdzie miał brązową łatkę?;
- Co się stało z łatką po wizycie w kuchni?;
- Gdzie szukał łatki Pimpuś?;
- Czy ją znalazł?;
- Co powiedział pan Pimpusia o swoim piesku?
„Duży pies – mały piesek” – zabawa ruchowa.
– dziecko jest psem i chodzi na „czterech nogach”;
– na hasło „duży pies!” przysiada i naśladuje niski i gruby głos: „Hau, hau”;
– na hasło „mały piesek” – wspina się na palce, macha łapkami i wydaje wysoki piskliwy dźwięk: „Hau, hau!”.
„Psy różnych ras” – praca z obrazkami.
– rodzić razem z dzieckiem ogląda psy w książkach, albumach lub w Internecie. Rozmowa o wyglądzie, o wielkości, o przeznaczeniu psów.
„Przyjaciel pies” – praca plastyczna.
– układanie sylwetki psa z wyciętych figur geometrycznych. Rodzic przygotowuje dwa komplety figur geometrycznych i układa „psa”. Dziecko z figur układa wg wzoru takiego samego psa.

„Piesek do budy!” – zabawa.
– z krzesła i koca robimy budę. Grzeczny piesek słucha komend: „do budy!”, „z budy!”, „aport!”, „na spacerek!”.