09.11.2020 r.

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu tematem zajęć w grupie „Motylki” jest „Mój przyjaciel zwierzak”. Zachęcam Was do skorzystania z podanych propozycji zabaw i ćwiczeń, które możecie wykonać wspólnie z dziećmi w domu.

„Piesek” – zabawa dźwiękonaśladowcza

– rodzic czyta wierszyk ze szczególnym uwzględnieniem słów dźwiękonaśladowczych – dziecko je powtarza:pies

Warczy piesek wrrrrr!

Brzmi to strasznie – brrrr!

Niech już tak nie warczy,

warczenia wystarczy

Psy skowyczą, ujadają,

wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,

każdy macha swym ogonem.

 „Pimpuś” słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej czytanego przez opiekuna/rodzica:

Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.

– Zgadnij – gdzie?

– Na grzbiecie?

– Nie.

– Na brzuszku?

– Nie.

– Na ogonie?

– Nie.

– No, to gdzie?

– Na nosie.

Pytają się Pimpusia kwiatki:

– Po co ci łatka na nosie?

– Żeby było ładniej.

Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:

– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!

Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:

– Po co ci łatka na nosie?

A Pimpuś robi mądrą minę:

– Żeby było w nosek cieplej.

Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:

– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.

Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stol­nicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.

A tu wszyscy w krzyk:

– On już nie ma łatki na nosie!

Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.

– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?

Na podwórku – nie ma.

Na ulicy – nie ma.

Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.

A tu wszyscy w krzyk:

– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!

Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko.

Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać:

– Pimpuś, jesteś strasznym głuptaskiem, ale cię kocham!

 Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści:

  • O kim była ta bajeczka?;
  • Jak wabił się piesek?;
  • Gdzie miał brązową łatkę?;
  • Co się stało z łatką po wizycie w kuchni?;
  • Gdzie szukał łatki Pimpuś?;
  • Czy ją znalazł?;
  • Co po­wiedział pan Pimpusia o swoim piesku?

„Duży pies – mały piesek” – zabawa ruchowa.

– dziecko jest psem i chodzi na „czterech nogach”;

– na hasło „duży pies!” przysiada i naśladuje niski i gruby głos: „Hau, hau”;

– na hasło „mały piesek” – wspina się na palce, macha łapkami i wydaje wysoki piskliwy dźwięk: „Hau, hau!”.

„Psy różnych ras” – praca z obrazkami.

– rodzić razem z dzieckiem ogląda psy w książkach, albumach lub w Internecie. Rozmowa o wyglądzie, o wielkości, o przeznaczeniu psów.

„Przyjaciel pies” – praca plastyczna.

– układanie sylwetki psa z wyciętych figur geometrycznych. Rodzic przygotowuje dwa komplety figur geometrycznych i układa „psa”. Dziecko z figur układa wg wzoru takiego samego psa.

pies

 „Piesek do budy!” – zabawa.

– z krzesła i koca robimy budę. Grzeczny piesek słucha komend: „do budy!”, „z budy!”, „aport!”, „na spacerek!”.