05-06.11.2020; 09-13.11.2020

Propozycje zabaw na tydzień kompleksowy:

 05.11.2020 r. – 06.11.2020 r. „JESIENNY DESZCZ”

09.11.2020 r. – 13.11.2020 r. „CIEKAWE DLACZEGO”

w oparciu o Plan Pracy Dydaktyczno – Opiekuńczo – Wychowawczej na miesiąc  listopad 2020 w grupie „Słoneczka”

Zachęcamy do realizacji propozycji zabaw i zadań do wykonania z dzieckiem w domu, jakie przygotowałyśmy. Życzymy miłej zabawy.

CZWARTEK

,, Spacer po dywanie ”- zabawy ruchowe przy muzyce.

Poniżej zamieszczamy link do piosenki. Posłuchajcie wspólnie ze Słoneczkami piosenkę. Porozmawiajcie na temat jej treści. Niech Słoneczka zatańczą tak, jak bohaterowie piosenki. 

„Moje pudełko” –   praca plastyczna.

Drodzy Rodzice na pewno każdy z was ma w domu „jakieś” pudełko, mniejsze czy większe np. po butach, po produktach spożywczych, po lekach. Poproście Słoneczka, żeby z dostępnych materiałów w domu (farby, bibuła, wycinanka, kredki)wykonały SWOJE własne pudełko na skarby. Pochwalcie się efektami pracy dzieciaków.

PIĄTEK

Chcę mieć przyjaciela  rozmowa kierowana w oparciu o opowiadanie D. Wawiłow.

Poniżej zamieszczamy link do opowiadania. Zachęcamy do wysłuchania go wspólnie ze Słoneczkami i porozmawiania, na temat jego treści.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

W ramach zajęć gimnastycznych proponujemy Słoneczkom ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku .

PONIEDZIAŁEK

„11 listopada – hołd dziś Polska składa!”  – rozmowa kierowana w oparciu o poniższy filmik.

Drodzy Rodzice, poniżej zamieszczamy link. https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Prosimy odtwórzcie Słoneczkom jego treść i  porozmawiajcie z dziećmi na jego temat.  Niech dzieci podają swoja propozycję na dokończenie zdania:

− Jestem Polakiem bo…. (np. mieszkam w Polsce; mówię w języku polskim; Polska to kraj, w którym się urodziłem).   

Zachęcamy również Słoneczka do nauczenia się na pamięć.

„Katechizm polskiego dziecka”

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czem ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czem zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.

„Biały i czerwony – nasze barwy narodowe” –   praca plastyczna.

Drodzy Rodzice poproście Słoneczka, żeby z dostępnych materiałów w domu (farby, bibuła, wycinanka, kredki)wykonały flagę Polski (oczywiście pamiętając o zachowaniu odpowiedniej kolorystyki J biały i czerwony). Pochwalcie się efektami pracy dzieciaków.

WTOREK

„Porównujemy szybkość spadania” – zabawa matematyczna – zajęcia badawcze.

Poniżej zamieszczamy link do doświadczenia. Proponujemy, obejrzyjcie wspólnie ze Słoneczkami i spróbujcie wykonać takie doświadczenie. Porozmawiajcie na temat co zaobserwowały Słoneczka? Które przedmioty opadają szybciej, a które wolniej? Co wpływa na to że coś się unosi, a coś innego tonie.

 „Odgłosy przyrody”  – zabawa muzyczna.

Poniżej zamieszczamy link do zagadek dźwiękowych. Posłuchajcie wspólnie ze Słoneczkami. Słoneczka niech nadstawią uszy i spróbują odgadnąć. Miłej zabawy J

ŚRODA

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI – DZIEŃ WOLNY OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH J

CZWARTEK

,, Kocia muzyka”- zabawy ruchowe przy muzyce.

Poniżej zamieszczamy link do piosenki. Posłuchajcie wspólnie ze Słoneczkami piosenkę. Porozmawiajcie na temat jej treści, co lubi robić kot? Kogo spotyka kot? Co robi kot z innymi kotami?.  Niech Słoneczka zmienią się w kota i spróbują robić to co kot z piosenki.

„Szare, bure lub pstrokate” –   praca plastyczna.

Drodzy Rodzice obejrzyjcie wspólnie ze Słoneczkami poniższy link. Spróbujcie narysować wspólnie kota wg wskazówek z filmiku, a później przyozdóbcie go dostępnymi materiałami w domu (kredki, mazaki, farby, włóczka, bibuła). Pochwalcie się efektami pracy dzieciaków.

PIĄTEK

„KOTY I PSY” – rozmowa kierowana w oparciu o wiersz.

Poniżej zamieszczamy treść wiersza. Zachęcamy do przeczytania go Słoneczkom i porozmawiania, na temat jego treści wg przykładowych pytań:

− Kto mieszkał u cioci?

– Co uwielbiały koty?

– Co zrobiła ciocia?

– Jak waszym zdaniem powinny zachowywać się kotki? Dlaczego?

„Koty i psoty”

W dużym mieście Olsztynie, gdzie rzeka Łyna płynie,

u cioci Brygidy Błyskotki mieszkały sobie dwa kotki.

Jeden – o imieniu Yeti – bardzo lubił jeść spaghetti.

Drugi kotek to był Yoyo – nigdy nie czuł się nieswojo.

Cioci sympatyczne koty uwielbiały wszelkie psoty.

Jeden ciągle zrzucał garnki, łyżki, miotły i suszarki.

Drugi zaś, na przekór cioci, tylko by przy włóczce psocił.

Rozwijanie i szarpanie – to dla niego jest zadanie!

Nasza ciocia oburzona, a te patrzą spod ogona.

Mówi: – Dość! Niech wasze psoty znikną wnet, bo moje koty

nie są już takie maleńkie, tycie, tycie, tyciusieńkie.

„Wyginam śmiało ciało ”  –    zabawy ruchowe przy muzyce.

Słoneczka uwielbiają zabawy ruchowe ze śpiewem, a przy okazji mają okazję, aby poskakać, pobiegać, poćwiczyć i potańczyć.