Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu tematem zajęć w grupie „Kropelki” była kapryśna, jesienna pogoda. Zachęcam Was do skorzystania z przygotowanych przeze mnie propozycji zabaw i ćwiczeń, które możecie wykonać wspólnie z dziećmi w domu.
Temat zajęć: Kropelki deszczu
ZABAWA SŁUCHOWA „Deszczyk pada kapu, kap…”. Do zabawy będą potrzebne kredki lub patyczki. Poproście dziecko, aby wystukało kredkami/patyczkami o blat stolika rytm padającego deszczu nadając mu różne tempo i różne natężenie: szybko/wolno, mocno/delikatnie.
Porozmawiajcie z dzieckiem na temat: „Co nam daje deszcz?”. Możecie zadać dziecku następujące pytania:
Czy lubisz deszcz? Dlaczego?
Dlaczego deszcz jest potrzebny?
Co by było, gdyby deszcz przestał padać?
Zabawa ma na celu rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej oraz poznawanie właściwości deszczu.
UTRWALENIE PIOSENKI „Płyną chmurki, płyną mgiełki”. Zachęcam Was do wysłuchania piosenki „Płyną chmurki”, którą znajdziecie poniżej, albo klikając w link:
https://www.youtube.com/watch?v=4wiLDBPed48
Zachęćcie dzieci do przypomnienia sobie tekstu piosenki i zilustrowania jej treści ruchem.
Płyną chmurki… (muz. Fr. Rybicki, sł. L. Krzemieniecka)
- Płyną chmurki, płyną mgiełki, deszcz rozsypał swe perełki
ref.: Cały świat w deszczu pływa, jesień, jesień prawdziwa. - Płyną chmurki, chłód na dworze, czas parasol już otworzyć.
ref.:Cały świat w deszczu pływa, jesień, jesień prawdziwa.
ROZWIJANIE SAMODZIELNOŚCI PODCZAS WYKONYWANIA CZYNNOŚCI HIGIENICZNYCH: zachęcam Was, do stwarzania dzieciom okazji do jak największej samodzielności. Warto utrwalać nabyte umiejętności w zakresie załatwiania potrzeb fizjologicznych, albo wykorzystać obecną przerwę w działalności przedszkola na dalsze rozwijanie tych czynności. Proszę, zwróćcie szczególną uwagę na konieczność mycia rąk po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem, po powrocie do domu, po zabawie, po kontakcie ze zwierzętami, itp. Dokładne mycie rąk jest szczególnie ważne w dobie pandemii, kształcimy je od pierwszego dnia pobytu dzieci w przedszkolu.
