9f Propozycje zabaw i zadań 22-26.06.2020r.

Temat kompleksowy: Wakacje tuż tuż

Ćwiczenia poranne  w formie wierszowanki – pokazywanki

Ruch i podskok to zabawa
Sport dla dzieci ważna sprawa.
Ręce w górę w przód i bok,
Skłon do przodu, przysiad, skok.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty,
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Oczy, uszy, usta, nos.

Poniedziałek – 22.06.2020r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Po wakacjach idziemy do szkoły” – zabawy dydaktyczne, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozumienie konieczności podjęcia nauki w szkole, nazywanie pomieszczeń szkolnych na podstawie ilustracji.

  • Wypowiadanie się na temat ilustracji znajdującej się w książce 6 latków. Nazywanie pomieszczeń szkolnych. Wskazywanie charakterystycznych elementów budynku szkolnego.
  • Wykonanie ćwiczenia w książce – s. 66-67 i 69. (6-latki).

 

„Gimnastyka dla smyka” – zabawa ruchowa. Wymachy rąk i nóg, przysiady, skłony w przód i na  boki, na zakończenie dowolny taniec do wybranej piosenki.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Laurka dla taty” – rozwijanie umiejętności wykorzystania różnych materiałów, rozwijanie staranności i dokładności.

  • Zapoznanie dziecka z tematem pracy, przypomnienie daty obchodów „Dnia Ojca”.
  • Dziecko otrzymuje złożoną na pół kolorową kartkę. Jego zadaniem jest wykonanie laurki dla taty według własnego pomysłu z wykorzystaniem dostępnych materiałów. Sześciolatki z pomocą mamy próbują pisać życzenia.Wykonany prezent dziecko wręcza tacie w dniu jego święta.

Propozycje popołudniowe:

  • „Wakacyjny rytm” – dostrzeganie i kontynuowanie rytmu z obrazków (5-latki), napisów (6-latki), np. słońce, słońce, czapka, wiaderko, słońce…; okulary, maska do pływania, foremka, krem, okulary… W układaniu rytmów należy uwzględnić stopniowanie trudności.
  • Praca z książką – s. 70–71 – utrwalenie nazw miesięcy. (6-latki).

Wtorek – 23.06.2020r.           

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Bezpieczne wakacje” – praca obrazkiem i wierszem „6 bezcennych rad dla tych, co wędrują w świat”, przyswajanie zasad bezpiecznego spędzania czasu wolnego (zwrócenie uwagi na zasady obowiązujące podczas trwania pandemii).

6 BEZCENNYCH RAD DLA TYCH, CO WĘDRUJĄ W ŚWIAT

Co mieć trzeba, by – gdy zakwitną bzy, gdy się zazieleni wszystko wśród wiosennych słońca błysków – móc wyruszać na wycieczki poprzez łąki, górki, ścieżki?

  1. W pierwszym rzędzie tenisówki, bo najlepsze na wędrówki. Mogą też być adidasy, by wygodnie iść przez lasy.
  2. Plecak także mieć potrzeba, mały plecak albo chlebak. W nim kanapki, no, i picie. Spakowane? – Znakomicie!
  3. Uśmiech na wycieczkę też do plecaka z sobą bierz.
  4. Towarzystwo, moi mili, takie, by nie lazło w tyle. Takie, by na widok chrząszcza nie chowało się po gąszczach. Takie, żeby, proszę was, nie wrzeszczało idąc w las.
  5. Mapa, kompas – to wiadomo – nie zostają same w domu.
  6. Gdy już wszystko spakowane, budzik sobie nastawiamy, bo kto chce iść na wycieczkę, musi wcześnie wstać – koniecznie!

No, już dosyć dobrych rad – wyruszamy jutro w świat!

  • Odpowiadanie całym zdaniem na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu: O czym trzeba pamiętać, wybierając się na wycieczkę? Z kim najbardziej lubisz chodzić na wycieczkę? Dlaczego?
  • Obejrzenie filmów edukacyjnych

Bezpieczeństwo dzieci nad wodąhttps://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Bezpieczeństwo dzieci w górachhttps://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

  • Rozmowa na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie trwania pandemii, zwrócenie uwagi na konieczność ich przestrzegania podczas wakacji.
  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem krzeseł „Wyruszamy w rejs?”. Dziecko marynarz siedzi na krześle, rodzic (kapitan)wydaje komendy, np. cisza na morzu – dziecko delikatnie kołysze się na krześle, na prawą burtę – dziecko przesiada się na krzesło po prawej stronie, na lewą burtę – dziecko przesiada się na krzesło po lewej stroni, wysoka fala- wstaje, siada, sztorm – biega wokół krzesła.
  • Wykonanie ćwiczeń w książce – 5-latki str.53-54, 6-latki str. 72-73.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne: Trening dla mamy i dziecka na podstawie filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y.

Propozycje popołudniowe:

  • Zabawa „Co tu nie pasuje?” – rozwijanie logicznego myślenia poprzez klasyfikowanie na podstawie pojęć ogólnych. Dziecko wskazuje co nie pasuje do pozostałych rzeczy w szeregu i uzasadnia swój wybór. Sześciolatki próbują czytać wyrazy samodzielnie.

– tygrys, kot domowy, lew, ryś, pies
– autobus, samolot, samochód, rower, motor
– dom, kamienia, tort, blok, igloo
– pietruszka, kalafior, burak, por, banan
– koc, koszulka, spodnie, sukienka, kurtka

  • Ćwiczenia oddechowe „Labirynt” – doskonalenie siły i kierowania wydechem. Budowanie labiryntu z różnych rodzajów klocków, dmuchanie na piłeczkę pingpongową lub kulkę z papieru drogą przez labirynt – regulowanie siły i kierunku wydechu.

Środa – 24.06.2020r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Wakacyjne podróże” – zajęcia z wykorzystaniem wiersza M. Mazan Na wakacje!– zapoznanie dzieci z różnymi regionami Polski przeznaczonymi na wakacyjny wypoczynek (morze, góry, mazury, las, wieś) i ich położeniem na mapie.

NA WAKACJE

Dokąd jedziesz na wakacje? W góry lub nad morze.

Dokąd jeszcze można jechać? Kto powiedzieć może?

Można jechać na wycieczkę i spać pod namiotem,

po jeziorze pływać łódką albo wodolotem.

Można w lesie sobie zbierać jagody i grzyby,

można sobie – gdy ktoś lubi – łowić w rzece ryby.

A gdy ktoś jest bardzo dzielny – bo są takie zuchy

– może zwiedzać stare zamki, w których straszą duchy!

  • Praca z mapą fizyczną Polski. https://sklep.mapy.com.pl/produkt/plansza-edukacyjna-polski-fizyczna/ (wyświetlenie lub wydrukowanie mapy).
    – zaznaczenie morza na mapie (napis BAŁTYK),
    – wymienienie przez dziecko innych znanych mu regionów Polski, do których Polacy wyjeżdżają na wakacje,
    -Góry – zaznaczenie gór na mapie (napis GÓRY), opisywanie krajobrazu górskiego, udzielenie odpowiedzi na pytanie Co można robić na wakacjach w górach?
    – Mazury – wskazanie charakterystycznych cech krajobrazu mazurskiego oraz sposobów spędzania wakacji,
    – miasto, np. Warszawa – pokazanie zabytków, parków itp.
    Do każdego opisywanego regionu dziecko określa jego położenie na mapie, używając pojęć: północ, południe, wschód, zachód.
  • „Skok w dal z miejsca”  – zabawa ruchowa.  Do skoków z miejsca wyznaczamy linię startu za pomocą, np. sznurka, dziecko odbijając się z miejsca przed linią skacze jak najdalej. Do zabawy możemy zachęcić rodzeństwo.
  • Wykonywanie ćwiczeń w książce – 5-latki s. 55-56, 6-latki s. 70-71.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne: Trening dla mamy i dziecka na podstawie filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y

Propozycje popołudniowe:

  • „Co widziałeś/łaś na obrazku?” – rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej. Dziecko przygląda się przez chwilę ilustracji. Po jego zakryciu wymienia jak najwięcej szczegółów.
  • Zabawa „Ile kredek?” – doskonalenie umiejętności liczenia. Rodzic kładzie kilka kredek pod pudełko , podnosi je na kilka sekund i zakrywa z powrotem. Zdaniem dziecka jest najszybciej policzyć i podnieść kartonik z odpowiednią liczbą.
  • Wykonywanie ćwiczenia w książce – 6-latki s. 74.Czwartek – 25.06.2020r.
    1.Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:„Moje wymarzone wakacje” – zajęcia plastyczne, wykonanie pracy techniką dowolną z dostępnych materiałów.
  • Rozmowa na temat wymarzonych wakacji, dziecko opisuje miejsce, które chciałoby odwiedzić w czasie wakacji i przedstawia je w formie plastycznej.
  • Zabawa ruchowa „Toczenie piłki po nogach”-Dziecko siedzi na podłodze z prostymi rękami opartymi za sobą. Na prostych nogach dziecko kładzie piłkę. Na sygnał rodzica, dziecko unosi wyprostowane nogi w górę, aby piłka potoczyła się po nogach w stronę bioder. Następnie unosi biodra wykonując podpór tyłem, aby piłka stoczyła się po nogach do stóp. W czasie całej zabawy piłka nie może spać z nóg na podłogę. Dziecko powtarza to zadanie 5 razy.
    2.Zajęcia umuzykalniające:
  • „Czas do szkoły!” – nauka piosenki, rozwijanie pamięci. Zabawy swobodne przy piosence.

    Czas Do Szkoły

    Czas do szkoły iść wesoło, będziemy dzisiaj uczyć się
    Nie idziemy na około, prosto żwawo przed siebie
    Jesteśmy uczniami jesteśmy uczniami już
    Jesteśmy uczniami jesteśmy uczniami już

    Zobacz mam ładniutki plecak, elementarz trzymam tam
    Będę nosił go na plecach, a książkę przeczytam sam
    Jesteśmy uczniami jesteśmy uczniami już
    Jesteśmy uczniami jesteśmy uczniami już

    https://www.youtube.com/watch?v=HygtJV9mxBA

    Propozycje popołudniowe:

  • Zabawa „Łańcuszek głosek” – doskonalenie analizy i syntezy głoskowej wyrazów. Rodzic rozkłada obrazki i rozpoczyna zabawę, wybierając jeden z nich, dziecko nazywa głoskę w wygłosie (na końcu wyrazu) i szuka kolejnego obrazka zaczynającego się taką samą głoską, np. dommuchaaparattramwajjajkooko/krowaananasser-rakkameleonn
    1. Ćwiczenia gimnastyczne „Trening dla mamy i dziecka” na podstawie filmiku Zabawa „Wakacyjne kalambury” – rozwijanie wyobraźni, utrwalanie słownictwa związanego z okresem wakacji, doskonalenie analizy słuchowej wyrazów. Rodzic rysuje przedmiot lub symbol kojarzący się z wakacjami (np. słońce, okulary, piłka, fala, łopatka). Dziecko odgaduje jego nazwę, dzieli wyraz na sylaby (5latki) i głoski (6latki). Po każdym odgadnięciu hasła następuje zmiana ról.Piątek – 26.06.2020r.
      1. Edukacja matematyczna:„Prawa/lewa” – doskonalenie orientacji w schemacie ciała oraz umiejętności określania kierunków, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby i innych obiektów.

Zabawa „Wakacyjne obrazki” – rodzic opowiada krótkie historyjki dziecko układa na tablicy sylwety godnie z treścią, np.

    1. Kiedy spędzałem wakacje u babci na wsi, na środku pobliskiej łąki był staw. Pływały po nim kaczki. 2 płynęły w lewo stronę a 3 w prawo stronę. Ile kaczek pływało po stawie?Krzyś zbudował na plaży piękny zamek z piasku. Postanowił sobie zrobić zdjęcie pamiątkowe obok zamku, a nie chciał być sam na zdjęciu, więc poprosił mamę, żeby stanęła z prawej strony zamku, siostrę ustawił po lewej stronie, sam stanął za zamkiem. Jak myślisz, co robił tata?Na środku podwórka stało drzewo. Jeśli chcesz się dowiedzieć, kto siedział na drzewie, albo co leżało pod drzewem, posłuchaj i rozwiąż zagadkę.
  • Zabawa ruchowa „Dotknij podłogi”. Dziecko porusza się w rytm skocznej piosenki, na przerwę zatrzymuje się i wykonuje polecenie rodzica, np. Podłogi dotyka: lewa ręka –prawa noga; prawa ręka – lewa noga; lewe kolano – prawy łokieć itd.
  • Wykonywanie ćwiczenia w książce – ćw. 1, s. 68 – 6-latki.
      1. Zajęcia umuzykalniające:

      Mini playback show – zajęcia umuzykalniające; koncert ulubionych piosenek, doskonalenie słuchu muzycznego.

  • Dziecko wybiera trzy ulubione piosenki i prezentuje je przed najbliższą rodziną. Przed każdym koncertem dziecko przebiera się w wybrany strój.
    3.Ćwiczenia gimnastyczne „Trening dla mamy i dziecka” na podstawie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=hBFLp08y33Y

  •  język angielski:https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc9,37937.htmlhttps://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc10,37940.html

    Karty pracy do pobrania:https://akademia.pwn.pl/view/175e1494-45b7-47e1-be92-57a7dcf79659/37946/Memo_karty%20pracy_odcinki_1_3_5_7_9.pdfReligia :

    https://www.youtube.com/watch?v=KCDwmsEgjXU