TYDZIEŃ IV 22-26.06.2020

Drogie „Ananaski”,  to już ostatni tydzień zdalnej edukacji. Poniższe zadania będą dotyczyły upragnionych,  zbliżających się wielkimi krokami … W A K A C J I 😊

„WAKACJE TUŻ, TUŻ”

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020

  1. „Po wakacjach idziemy do szkoły” – rozmowa na podstawie ilustracji; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozumienie konieczności podjęcia nauki w szkole, nazywanie pomieszczeń szkolnych.

Porozmawiajcie na temat zdjęć:

KLASA SZKOLNA

SZATNIA

STOŁÓWKA

SALA GIMNASTYCZNA

BOISKO

„Liczymy” – rozwiązanie działań matematycznych – wpiszcie odpowiednie znaki lub cyfry:

3…3=6                        2…7=9            7…3=10

9…8=1                        6…2=4             8…1=7

4…6=…                       7…4=…            2+3+5=….

9……5                          8…..6              2……4

2.Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci i dorosłych. Wykorzystajcie kij od szczotki do wykonywania wskazanych przez instruktorkę ćwiczeń.

  1. „Numbers”- utrwalenie wymowy liczebników.

  1. „Obrazki z patyków”- zabawa na świeżym powietrzu. Układanie dowolnych kompozycji ze znalezionych patyków, określanie ich długości.
  2. Dodatkowe zadania:

KP cz. 5, s. 66-67- gra planszowa z wykorzystaniem kostki i pionków; nazywanie przedmiotów, które można znaleźć w poszczególnych pomieszczeniach w szkole.


WTOREK 23.06.2020

  1. „Bezpieczne wakacje” – doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem. Z pomocą rodziców przeczytajcie podpisy i stosujcie się do tych rad, zastanówcie się, co może się stać, jeśli nie będziecie tak postępować.

 SMARUJĘ CIAŁO KREMEM DO OPALANIA

 NOSZĘ CZAPKĘ LUB KAPELUSZ

 KĄPIĘ SIĘ W WYZNACZONYCH MIEJSCACH POD OPIEKĄ DOROSŁYCH

 NA ROWERZE JEŻDŻĘ W KASKU

 PODRÓŻUJĘ W FOTELIKU

 NIE ROZPALAM OGNISKA W LESIE

„6 bezcennych rad , dla tych co wędrują w świat” – posłuchajcie wiersza Danuty Gellerowej i zapamiętajcie te rady

Co mieć trzeba, by – gdy zakwitną bzy,

gdy się zazieleni wszystko

wśród wiosennych słońca błysków –

móc wyruszać na wycieczki

poprzez łąki, górki, ścieżki?

1. W pierwszym rzędzie tenisówki, bo najlepsze na wędrówki. Mogą też być adidasy, by wygodnie iść przez lasy.

2. Plecak także mieć potrzeba, mały plecak albo chlebak. W nim kanapki, no, i picie. Spakowane? – Znakomicie!

3. Uśmiech na wycieczkę też do plecaka z sobą bierz.

4.  Towarzystwo, moi mili, takie, by nie lazło w tyle. Takie, by na widok chrząszcza nie chowało się po gąszczach.

Takie, żeby, proszę was, nie wrzeszczało idąc w las.

5. Mapa, kompas – to wiadomo – nie zostają same w domu.

6.  Gdy już wszystko spakowane, budzik sobie nastawiamy, bo kto chce iść na wycieczkę, musi wcześnie wstać –

koniecznie!

No, już dosyć dobrych rad – wyruszamy jutro w świat!

Danuta Gellnerowa

  1. „Łódka”- składanie papierowej łódki techniką orgiami. Prezentowanie własnych umiejętności. Doskonalenie umiejętności manualnych i konstrukcyjnych.
  2. Dodatkowe zadania:

KP cz. 5, s. 70-71.

  1. Obserwacje przyrodnicze kwiatów, określanie ich kolorów, nazywanie elementów kwiata.

    ŚRODA 24.06.2020

    1. „Czym piszemy?” –poznanie i nazywanie narzędzi pisarskich używanych dawniej i dziś z wykorzystaniem ilustracji w KP5, s. 64– 65, rozwijanie umiejętności wnioskowania i argumentowania.
    2. „Mocne nogi”– zabawa ruchowa z mocowaniem; usiądźcie naprzeciwko rodzica przodem do siebie, podepszyjcie się rękami, nogi unieście i zegnijcie w kolanach tak aby Wasze stopy przylegały do stóp rodzica i pchajcie.

    3. „Do szkoły gotowi start!”– osłuchanie z piosenką; rozwijanie pamięci muzycznej, doskonalenie umiejętności wokalnych.

  1. Zadania dodatkowe:

Kolorowanie obrazków związanych z wakacyjnymi podróżami. Doskonalenie drobnych ruchów rąk, zwracanie uwagi na trzymanie się w liniach.

Lato

„Ile kredek?” – zabawa doskonaląca umiejętność liczenia. Policzcie ile kredek macie w swoim pokoju.


CZWARTEK 25.06.2020

  1. „Prawa/lewa” – graficzna zabawa matematyczna. Doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie umiejętności określania kierunków – rozróżnianie strony prawej i lewej. Na środku kartki narysujcie prawą ręką koło, lewą ręką narysujcie 8 kresek od krawędzi koła w górę tak by powstały promienie. Prawą ręką narysujcie w kole oczy i nos. Lewą ręką narysujcie w kole uśmiech. Co wam wyszło? Z lewej strony słońca prawą ręką narysujcie okulary przeciwsłoneczne, z prawej strony słońca prawą ręką narysujcie kapelusz. Nad słońcem lewą ręką narysujcie koło ratunkowe, a pod słońcem lewą ręką piłkę plażową. A teraz pokolorujcie swój rysunek.
  2. „Piosenka do walizek i plecaków”- osłuchanie z piosenką. Poznanie słów, melodii i rytmu piosenki. Rozwijanie poczucia rytmu; tworzenie akompaniamentu do piosenki z wykorzystaniem przedmiotów dostępnych w domach dzieci: miski, łyżki, itp.

  1. Zdania dodatkowe w KP cz. 5, s. 68-69.

    PIĄTEK 26.06.2020

    1. „Wakacyjne wyprawy Trampolinka” – przygotujcie kronikę wakacyjnych wypraw Trampolinka ćwiczenie z KP5, s. 75 – doskonalenie umiejętności rysowania do tekstu, rozwijanie wyobraźni plastycznej.
    2. „Wspomnień czas”– porozmawiajcie z rodzicami na temat wspólnie spędzonych chwil w grupie „Ananaski” na podstawie zdjęć umieszczonych na stronie internetowej przedszkola i zasobów własnych.

     

    TO JUŻ KONIEC EDUKACJI W PRZEDSZKOLU

    GRATULUJEMY WAM WSZYSTKIM DZIECIOM I RODZICOM

     KOCHANE ANANASKI ŻYCZYMY WAM BEZPIECZNYCH WAKACJI

    ORAZ SAMYCH SUKCESÓW W SZKOLE

    Do zobaczenia w poniedziałek 29 czerwca