TYDZIEŃ OD 22.06 DO 26.06

Przed nami ostatni czerwcowy tydzień przed wakacjami, a w nim wyjątkowe święto- „Dzień Ojca”.

Wszystkim ,,Misiowym Tatusiom” – składamy serdeczne życzenia, zdrowia,

uśmiechu i wytrwałości w trudzie codziennych obowiązków.

Wam drogie Misie bezpiecznych i zdrowych wakacji, pełnych radosnych przygód:)

Zachęcamy do realizacji przygotowanych przez nas propozycji na ten tydzień:)

 

Poniedziałek 22.06.2020r.

,,Zamek z piasku” – nauka na pamięć wiersza D. Gellner. Wypowiadanie wiersza ze zmienną intonacją głosu. Prezentacja przez dziecko wiersza w rodzinnym gronie.

,,Zamek z piasku”
Danuta Gellner

Słońce złote, piasek złoty –
trzeba brać się do roboty!
Wybudować złote schody,
złotą fosę pełną wody,
zamek krzywy albo prosty
i zwodzone cztery mosty.
I otworzyć złote bramy
dla kolegów i dla mamy.

,,Święto Taty” – wykonanie laurki z okazji jutrzejszego ,,Dnia Ojca”. Sprawianie radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu i umacnianiu kontaktów z rodzicami.
Link: https://wczesnoszkolni.pl/swieta/laurka-dzien-ojca

 

Wtorek 23.06.2020r.

,,Ciężkie – lekkie” – interaktywna gra matematyczna. Kształcenie umiejętności prawidłowego używania przez dziecko określeń: ciężki, lekki, cięższy lżejszy, taki sam.

Link: https://www.matzoo.pl/zerowka/ciezsze-lzejsze_49_335

,,Lato na dywanie” – rodzinne improwizacje taneczne przy piosence zespołu ,,Fasolki”. Eksperymentowanie rytmem, głosem i ruchem, rozwijanie wyobraźni muzycznej dziecka. Utrwalanie nazw i kolejności występowania po sobie pór roku.

Link do utworu muzycznego: https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

Dzisiaj swoje święto obchodzą tatusiowie pamiętajcie o złożeniu życzeń i wręczeniu wykonanych wczoraj laurek:)

 

Środa 24.06.2020r.

,,Niespodzianka biedronki” – wysłuchanie opowiadania A. Sójki czytanego przez rodzica. Utrwalanie nazw owadów, które możemy spotkać w ogrodzie lub na łące. Podział nazw owadów na sylaby i głoski. Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów czytanych. Próba samodzielnego streszczenia wysłuchanego przez dziecko opowiadania.

„Niespodzianka biedronki”

A. Sójka

Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.

– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar  – mówiły  pszczoły.

– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.

– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wieli bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.

– Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

,,Rusz się w domu” – ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem domowych rekwizytów. Wzmacnianie mięśni całego ciała, ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Kontrolowanie stabilności postawy ciała.

Link do propozycji ćwiczeń: https://www.edziecko.pl/czas_wolny/7,79324,25885611,cwiczenia-dla-dzieci-w-domu-jak-zadbac-o-forme-naszych-maluchow.html

,,Lody” – praca plastyczna z wykorzystaniem pianki do golenia, kolorowych farb, kartki, kleju. Pobudzanie inwencji twórczej dziecka. Planowanie miejsca na kartce papieru. Instrukcja wykonania w linku.

Link: http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/08/lody-malowane-farba-z-pianki-do-golenia.html

 

Czwartek 25.06.2020r.

,,Dwóm tańczyć się zachciało…” – utrwalenie zabawy poznanej przez dzieci w przedszkolu. Dziecko prezentuje zabawę rodzinie, zapraszając do niej domowników. Rodzinne spędzanie czasu. Umożliwienie dziecku prezentacji talentu.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=QtoVcgJ2yEk

,,Klapki – japonki” – wykonanie kolorowych japonek z wykorzystaniem papieru, kleju, słomek do napojów. Rozróżnianie stron lewa – prawa. Doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastyczno – technicznych.

Link: https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/japonki-kreatywna-praca-plastyczna-na-lato.html

 

Piątek 26.06.2020r.

,,Uff… jak gorąco” – słuchanie wiersza M. Lewickiej czytanego przez rodzica. Rozmowa n/t letniej pory roku i jej atrybutów. Zwrócenie uwagi dziecku, iż latem powinno się wychodzić z domu zabezpieczając się kremem z filtrem, osłoną głowy i odpowiednią przewiewną odzieżą.

„Uff…jak gorąco”

Małgorzata Lewicka
Grzeją sie ludzie na słońcu
Uff… jak gorąco!
W wodzie przyjemnie jest brzdącom,
Uff…jak gorąco!
Zabaw i gier nie ma końca,
Uff…jak gorąco!
Rośnie tatarak pachnący,
Uff…jak gorąco!
W trzcinach jest czapla brodząca,
Uff…jak gorąco!
Lato wszystkim sprzyjające,
Którzy lubią dni gorące!

,,Rusz się w domu” – ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem domowych rekwizytów. Wzmacnianie mięsni całego ciała, ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Kontrolowanie stabilności postawy ciała.

Link do propozycji ćwiczeń: https://www.edziecko.pl/czas_wolny/7,79324,25885611,cwiczenia-dla-dzieci-w-domu-jak-zadbac-o-forme-naszych-maluchow.html

Inne zalecane propozycje

,,Żółw morski” – ćwiczenia grafomotoryczne. Rozwijanie sprawności ręki wiodącej. Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie przez dziecko narzędzia – kredki, ołówka.

Link do materiałów drukowanych: http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-zolw-morski/

,,Jedzie pociąg” – zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.

Link:https://drive.google.com/file/d/1tPbJCxmsgrfV6ycWU00Z3047Ov6GmU0K/view

,,Mały sportowiec w domu” – ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem domowych rekwizytów. Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci.

Link: www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

„Krab” – origami płaskie z koła. Wycinanie kół przez dziecko. Składanie kół wg. instrukcji (zdjęcie) w załączonym linku. Estetyczne wykonanie pracy plastycznej. Umiejętne posługiwanie się klejem.

Link: https://wczesnoszkolni.pl/technika-wykonania/inspiracje-prace-kolek-origami

,,Układamy słówka” – domino sylabowe. Rozcinanie domina po liniach przerywanych. Globalne czytanie słów.

Link: https://drive.google.com/file/d/1U714o_HxbU0dpXt18ZNnRkzVNtAKnXba/view

,,Kodowanie na dywanie – kubki” – kodowanie z wykorzystaniem kart pracy. Doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego.

Link: http://kodowanienadywanie.blogspot.com/2018/06/ustaw-kubkiuzupenij-kolor.html

JĘZYK ANGIELSKI Zachęcenie przedszkolaków do zabawy i obejrzenia dziesiątego odcinka ,,MEMO I PRZEDSZKOLAKI”. Materiał video z bazy Akademii Wydawnictwa PWN

Link: https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc10,37940.html