19.06.

1. Ćwiczymy buzię– zabawy logopedyczne usprawniające narząd mowy:

– „Adaś żuje gumę”: dzieci naśladują żucie gumy, wykonują ruchy żuchwą, w przód, w tył, na boki;

– „Leniuszek”: dzieci naśladują ziewanie, maksymalnie oddalając od siebie dolną i górną wargęgę, jak podczas wymawiania głoski „a”;

– „Huśtawka”: dzieci naśladują językiem ruch rozbujanej huśtawki – wysuwają język z buzi i poruszają nim lekko do góry i na dół;

– „Senne misie”: dzieci leżą przodem z głową ułożoną na bok, ziewają, naśladując senne misie, następnie oddychają (wdech nosem, wydech ustami), na koniec „misie” przeciągają się i zasypiają (słychać chrapanie).

2 Film edukacyjny dla dzieci. „Lato – przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach” – utrwalenie cech charakterystycznych lata.

  1. „Zabawa z lusterkami” – pobawcie się w zabawę badawczą. Rodzic przygotowuje dla dziecka i siebie lusterko. Wspólnie manipulują lusterkami, kierując je w stronę Słońca. Następnie obserwują, jak promienie słoneczne odbijają się od tafli lusterka i powstają tzw. zajączki.
  2. Ćwiczenia metodą Weroniki Sherborne „Mamo ,tato pobawmy się razem”
  • „Przepychanie” – dzieci siedzą na dywanie plecami do rodzica i próbują się przepychać plecami.
  • Paczka” – dziecko zwija się w kłębek na dywanie, rodzic próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
  • Przepychanie dłońmi” – dzieci – w siadzie skrzyżnym naprzeciw rodzica , otwarte dłonie oparte o dłonie partnera, partnerzy przepychają się dłońmi.
  • „Odklejanie” – dziecko leży na dywanie na wznak i stawia opór dorosłemu , który chce je „odkleić” od podłogi (zmiana ról)
  • „Rowerek” – dzieci leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
  • „Taczki” – rodzic łapie za nogi dziecko leżącego na dywanie na brzuchu, prowadzi je – dziecko „idzie” dłońmi po podłodze.
  1. Zabawa konstrukcyjna ,, Teraz ja, potem ty’’ –baw się z siostrą, bratem dobierając się w parę. Twoim zadaniem jest zbudowanie jak największej wieży z drewnianych klocków, układając klocki w parze naprzemiennie . Podczas układania kolejnych klocków wypowiadacie zdanie: Teraz ja, potem ty.
  2. Masażyk relaksacyjny „Wycieczka”- na plecach dziecka wykonujemy.

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),

skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),

kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),

a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).

Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),

wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),

pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).