16.06.

1. Ćwiczenia oddechowe „Wieje wietrzyk” – dziecko trzyma w ręku chusteczkę higieniczną, dmuchając w nią tworzy wietrzyk.

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Deszczowe Dziwaki”.

Gdy pada na nosy,

gdy pada na krzaki,

to budzą się zaraz

Deszczowe Dziwaki.

Deszczowe Straszydła,

Deszczowe Potworki

i prędko wyłażą

z kałuży jak z norki.

Pod rynną się kąpią

i myją tam uszy,

i każdy się pluszcze,

a żaden nie suszy.

Łóżeczek nie mają,

kołysek nie znają,

a swoje maluchy

w kaloszach huśtają.

3. Rozmowa inspirowana wierszem- Jak sobie wyobrażacie Deszczowego Dziwaka?. Gdzie mieszkają Deszczowe Dziwaki? Jak myślicie, co lubią? Co robicie, gdy pada deszcz? Jak powinniśmy się ubrać na spacer w deszczu?

4. Praca plastyczno-manualna „Deszczowe Dziwaki” inspirowana tekstem wiersza. Dzieci wydzierają z kolorowych gazet dowolne kawałki i naklejają je na dużą kartkę papieru. Tworzą w ten sposób Deszczowego Dziwaka i wymyślają dla niego imię.

5. Zabawa muzyczna „Taniec Deszczowych Dziwaków”. Dzieci otrzymują podwójne strony z gazety z wyciętym na środku otworem na głowę. Wkładają je przez głowę jak pelerynki. Następnie tańczą w rytm muzyki.

6. Słuchanie piosenki „Pogoda”- zwrócenie uwagi dzieci na zmienność pogody. Próby określenia jaka jest dziś pogoda.