10.06.

1. Zabawa ruchowa w oparciu o wiersz A. Przemyskiej „Motylek” z elementami ortofonicznymi- rodzic czyta dziecko wykonuje ruchy.

Motylek lekki fruwa nad łąką- ruszanie ramionami w górę i w dół

w dole są kwiaty, w górze jest słonko- przysiad, wspięcie się na palce

Fru, fru, fii, fii!-powtórzenie sylab

wesoło, wesoło mu- wesoły śmiech

Motylek lekki w trawie się błąka,- obroty wokół siebie

myśli, że kwiaty to małe słonka. kręcenie nadgarstkami w przysiadzie

Fru, fru, fii, fii!

wesoło, wesoło mu.

Motylek lekki fruwa nad światem- ruszanie ramionami w górę i w dół

myśli, że słońce jest dużym kwiatem- kręcenie nadgarstkami w pozycji stojącej, ramiona uniesione wysoko

Fru, fru, fii, fii!- powtórzenie sylab

wesoło, wesoło mu. wesoły śmiech.

  1. „Łąkowa zgaduj-zgadula”- rozwiążcie zagadki:

Pasiasty muzykant

gdzieś na łące bzyka.

Latem lata, ile sił.

Zbiera z kwiatów złoty pył.

Jest pracowita, a cały jej trud,

z pewnością docenisz, jeśli lubisz miód. (pszczoła)

Tu cytrynek, tam paź królowej

Wszędzie piękne, kolorowe

Lekko unoszą się nad łąką

Gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Bardzo powoli chodzi po świecie,

niewielki domek ma na grzbiecie. (ślimak)

Ten dobrze nam znany robaczek

ma bardzo szykowny kubraczek.

Kubraczek wytworny, czerwony,

czarnymi plamkami zdobiony. (biedronka)

Czasem przez dzień cały prawie

cicho siedzi w swoim stawie,

lecz gdy najdzie ją ochota,

może cały dzień rechotać. (żabka)

  1. Nauka piosenki „My jesteśmy żabki”- próby śpiewania piosenki po kilku powtórzeniach i ilustrowanie ruchem tekstu.
  2. My jesteśmy żabki,

Mamy cztery łapki,

Skaczemy po trawie,

Bocian nas nie złapie.

Ref. Hop, hop, hop,

Skaczą żabki w bok,

Hop, hop, hop,

Skaczą żabki w przód,

Hop, hop, hop,

Skaczą żabki w tył,

Hop, hop, hop,

Skaczą ile sił.

  1. My jesteśmy żabki,

Po to mamy łapki,

By popływać w stawie

I skakać po trawie.

  1. Gimnastyczne Figle Muzyczne „Żabki i Bocian”- słuchajcie uważnie poleceń oraz muzyki do której będziecie wykonywali określone ruchy. (naśladowali zwierzęta, których nazwę usłyszycie).

  1. Praca plastyczna „Kolorowe motyle”: na jednej połowie czystej kartki papieru dzieci robią farbami kilka kleksów. Następnie zginamy kartkę na pół, przykrywając kleksy czystą połową kartki. Teraz ulubiona czynność dzieci w tej zabawie – przyciskanie kartki tak mocno by na czystej części precyzyjnie odbiły się kleksy. Rozkładamy kartkę i wycinamy motyla.

Prostsza wersja dzieci pokrywają dowolnym kolorem farby narysowaną przez rodzica połówkę motyla. Gdy farba jest jeszcze wilgotna, dzieci składają kartkę na pół i tym samym otrzymują barwnego motyla.

Link z kartami pracy:

https://pl.pinterest.com/pin/607774912193961927/

https://www.facebook.com/nauczycielkaprzedszkolatoja/photos/a.1019643708114587/303554