9e. Propozycje zabaw i zadań 15-19.06.2020r.

Temat kompleksowy: UROKI LATA.

PONIEDZIAŁEK
„Żywioły” – utrwalenie wiadomości na temat żywiołów: woda, ogień, powietrze, ziemia na podstawie wiersza U. Piotrowskiej „Czego dowiedziały się żywioły” oraz filmiku. Kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o przyszłość życia na Ziemi.
    
https://youtu.be/nC2eTwD0MTA

Zabawa ruchowa „Wiatr i drzewa” – dziecko naśladuje drzewa poruszające się na wietrze.
Praca z książką – ćw. 6, s. 61.
„Malowanie powietrzem” – tworzenie kleksów na kartce papieru poprzez dmuchanie słomką na farbę.
Prezentacja i próba interpretacji wykonanej pracy.
Propozycje popołudniowe:
Zabawa „Ziarnka piasku” – reagowanie na sygnał dźwiękowy, doskonalenie spostrzegawczości.
Dziecko przygotowuje kilkanaście malutkich kuleczek z papieru- imitujących piasek. Następnie staje na środku dywanu i zamyka oczy. Rodzic rozsypuje ziarenka po całym dywanie. Na sygnał – klaśnięcie w dłonie przez rodzica – dziecko otwiera oczy i próbuje szybko pozbierać wszystkie ziarenka.
Zabawa „Zaczarowane pudełko” – wyodrębnianie głoski w nagłosie i wygłosie. W pudełku po butach lub innym znajdują się ilustracje- obrazki różnych przedmiotów, zwierząt, roślin itp. Dziecko losuje obrazek. Próbuje nazwać to, co jest na nim przedstawione. Następnie określa pierwszą i ostatnią głoskę w tym słowie.
WTOREK
Zajęcia z wykorzystaniem wiersza Laury Łącz „Wycieczka” – wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem wiersza, wypowiadanie się na określony temat. Nauka wiersza na pamięć.
Zabawa ruchowo-rzutna – „Smażone placuszki”. Do zabawy potrzebna będzie mała patelnia. Dziecko kładzie na patelni jakiś płaski przedmiot, kawałek materiału, gąbkę itp. Następnie trzymając patelnię w obu dłoniach, próbuje podrzucić przedmiot na niej leżący i ponownie złapać go na patelnię.
Praca z książką – s. 62–63.
Zajęcia ruchowe – Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą Labana z wykorzystaniem gazet.

PRZEBIEG ZAJĘCIA

1. Przebieranie się w strój gimnastyczny
2. Marsz po kole z gazetą nad głową

3.  Taniec z gazetami do muzyki ( naśladowanie ruchów rodzica)
4.  Położenie gazety rozłożonej na podłodze – wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem i bokiem
5.  Składanie gazety na pół – przeskoki w przód, w tył, bokiem przez gazetę
6.  Składanie gazety na ¼ – obieganie złożonej gazety, gdy gra muzyka, gdy zamilknie – przysiad na gazecie
7.  Zwijanie gazety na wyciągniętych rękach
8. Zaglądanie do gazety raz jednym okiem raz drugim
9. Dmuchanie w zwiniętą gazetę ( jak w trąbkę)
10. Przekładanie gazety nad głową i na dole z ręki do ręki z przodu i za plecami
11. Przekładanie gazety między nogami w różnych kierunkach
13. Rozłożenie gazety, siad klęczny na gazecie, unoszenie rąk i bioder, opadanie na gazetę
13. Skłony – kłaniamy się w siadzie na gazecie
14. Wyprost, robienie kuli z gazety ( gniecenie), odreagowanie stresów
15. Podrzucanie i łapanie kuli z gazet

16. Przysiad – toczenie kuli z gazety wokół siebie, w prawo i w lewo
17. Leżenie tyłem, przekładanie kuli z gazety pod plecami i nad brzuchem
18. Ćwiczenia oddechowe w leżeniu tyłem, kula z gazety na brzuchu, wciąganie powietrza nosem, wypuszczanie ustami, uspokojenie

19. Czworakowanie – popychanie kuli z gazety czołem po podłodze

20. Ćwiczenie relaksacyjne – kreślenie w powietrzu leniwych ósemek.
21. Przebieranie się.

Propozycje popołudniowe:
Zabawa „Ułóż zdanie” – kształtowanie umiejętności budowania zdań z określonymi wyrazami.
Wycieczka
Spacer
Odpoczynek
Relaks
Wolny czas
Praca z książką – ćwiczenie 7, s. 61 – dostrzeganie rytmów, kolorowanie kamieni zgodnie z rytmem.
Ćwiczenia lateralizacji „Ula, ula, w której ręce złota kula?”.
Rodzic na zmianę z dzieckiem trzymają w ręce piłkę lub kulę z gazety.
Razem powtarzają słowa- Ula, ula, w której ręce złota kula?. Następnie kula jest trzymana tylko w jednej ręce – najpierw przez rodzica. Dziecko określa, czy to prawa czy lewa ręka, po czym następuje zmiana.
ŚRODA
 „Jak dobrze sobie pomagać”- zabawa tematyczna; dostrzeganie potrzeb innych i sprawianie im przyjemności.
Obejrzyj filmik.
https://youtu.be/Yqb95ZWykSI
Zajęcia ruchowe – Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą Labana z wykorzystaniem gazet.
Propozycje popołudniowe:
Zabawa „Akwarium” – rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności opisywania.
Opisz obrazek. Co na nim widzisz. Policz niektóre przedmioty, zwierzęta i rośliny.
Używaj słów określających kolory, kształty, wielkości.
Zabawa „Kto szybciej zwinie wędkę?” – rozwijanie zręczności i mięśni dłoni.
Do kijka przywiąż sznurek. Spróbuj jak najszybciej nawinąć sznurek na kij. Próbuj różnymi technikami – obie ręce, jedna ręka, itd.
CZWARTEK
„Lody, lody dla ochłody” – zajęcia plastyczno-techniczne; wykonanie pracy plastycznej według własnego pomysłu.
Wykorzystaj różne materiały plastyczne.
Popracuj nożyczkami i klejem.
Zabawa ruchowa „Po wąskiej dróżce”.
Dziecko idzie stopą za stopą po nitce lub sznurku rozłożonym na dywanie.
Letnie zabawy na trampolinie – zajęcia umuzykalniające – Zabawa z piosenką „Kto jak skacze”
https://youtu.be/LNouuY9zrKQ
Propozycje popołudniowe:
Czytanie krótkich tekstów z poznanych liter (6latki).
Ćwiczenie percepcji wzrokowej – układanie w całość pociętego obrazka.
PIĄTEK
 „Rysuj ze mną” – zajęcia matematyczne z wykorzystaniem wierszy – utrwalanie znajomości i umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni, utrwalenie kierunków (lewa, prawa).
https://youtu.be/bTypDkh-nEc
https://youtu.be/k4Oh9Lq2yIw
Praca z książką – ćw. 1, s. 58.
„Czarny baranie” – zajęcia umuzykalniające; słuchanie popularnej zabawy ludowej, omówienie treści piosenki, zabawy przy piosence.
https://youtu.be/XNZPGPPZSfg
Zajęcia ruchowe – Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą Labana z wykorzystaniem gazet.
Propozycje popołudniowe:
Ćwiczenia percepcji wzrokowej „Dobieramy do pary” – rozwijanie spostrzegawczości i pamięci.
Użyj kart memo lub ilustracji typu:
Dzban – kwiat
Piłka- bramka
Filiżanka – kawa
Mama – dziecko
Stół – krzesło
Itp.
Zabawa słowna „Co dalej?”
Rodzic zaczyna opowiadać krótką historię i jej nie kończy. Zadaniem dziecka, jest dopowiedzieć zakończenie tej historii ( dobre i złe).
J. ANGIELSKI
„Days of the week”- utrwalenie nazw dni tygodnia z wykorzystaniem piosenki. Spróbuj „zaśpiewać” dni tygodnia głośno, cicho, szybko i wolno.

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

RELIGIA

Jezus ze mną spotkać się chce, do swego stołu zaprasza mnie – zachęcam do uczestnictwa we Mszy Św. wspólnie z rodzicami.

Pokoloruj obrazek Kościoła.