TYDZIEŃ III 15-19.06.2020r.

Witamy Was  „Anansaki” w trzecim tygodniu czerwca. Zachęcamy do wykonywania zaproponowanych przez Nas zabaw. Życzymy przyjemnej pracy!

Temat kompleksowy „Uroki lata”

PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.

  1. „Woda, ogień, powietrze, ziemia”- praca z tekstem. Wysłuchaj wiersza Urszuli Piotrowskiej zamieszczonego w Twojej KP cz. 5 na stronie 60- 61. Odpowiedz na pytania:

 Jakie żywioły poznaliście z Trampolinkiem?

 Do czego potrzebne jest powietrze? Co mają ze sobą wspólnego wiatr i powietrze?

 Dlaczego ogień może być niebezpieczny?

Dlaczego ziemia jest potrzebna roślinom?

Czy moglibyśmy żyć bez wody?

„Co by było, gdyby…” – dokończ zdania:

– wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza,

– ogień był zimny,

– cały rok nie świeciło słońce.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne. Spróbuj wykonać zaproponowane ćwiczenia. Możesz ćwiczyć w domu, na podwórku lub balkonie.

https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8&t=25s

  1. „Days of the week”- utrwalenie nazw dni tygodnia z wykorzystaniem piosenki. Spróbuj „zaśpiewać” dni tygodnia głośno, cicho, szybko i wolno.

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

  1. „To już lato” – obserwacje przyrodnicze. Podczas pobytu na świeżym powietrzu, postaraj się opisać zmiany zachodzące w przyrodzie późną wiosną.

WTOREK 16.06.2020r.

  1. „Wiele już potrafię”- kształtowanie wiary we własne możliwości. Postaraj się przeczytać tekst z KP cz.5 s. 63, dokończ kolorować rysunek i odpowiedź na pytania:

Podaj imiona dzieci z przeczytanego tekstu, które udało Ci się zapamiętać? Ile ich było?

Co pakował do torby Marek? Co Aldona? Co Olek? A co Franek?

Dokąd wybierały się dzieci?

KP cz. 5, s. 62– wskaż i nazwij elementy ilustracji, połącz w pary przedmioty, które zabiera ze sobą każde dziecko.

  1. „Potocz piłkę nosem”- zabawa ruchowa. Spróbuj toczyć piłkę nosem pomiędzy meblami ustawionymi w domu. Możesz zbudować tor przeszkód z taboretów.
  2. „Malowanie powietrzem” – praca plastyczna. Przygotuj kartkę, farby i słomkę. Na środku kartki zrób kleksa z farby, następnie dmuchaj na niego przez słomę w różnych kierunkach. Powiedź z czym Ci się kojarzy powstały wzór?
  3. „Dobieramy w pary”- zabawa. Pomóż mamie złożyć pranie. Połącz w pary skarpetki podczas porządkowania prania.

SERCE– zakodowany obrazek (karta pracy).

ŚRODA 17.06.2020r.

  1. „Wycieczka” – wysłuchaj wiersza Laury Łącz.

Wycieczka

Wstawaj z łóżka szybciutko – już czas!

Czeka łąka bezkresna i las.

Będzie piękny, upalny dziś dzień.

Patrz, pod drzewem coś siedzi – to cień!

Widzisz w gniazdku pisklęta? Tam są!

Dźwięcznie śpiewa skowronek.

– To on! Pojedziemy nad rzekę – czy chcesz?

Kochasz lato i słońce? – Ja też!

Odpowiedź na pytania:

O jakim ważnym zbliżającym się niedługo okresie opowiada wiersz?

 O jakich miejscach odwiedzanych podczas wakacji opowiada wiersz?

Z jakimi dźwiękami i kolorami kojarzy się wam lato?

 „Wakacyjny kodeks”- obejrzyj zdjęcia. Powiedź czego nie wolno robić podczas wakacyjnych wycieczek?

  1. „Tańce połamańce” –zabawa z piosenką. Wysłuchaj piosenki i poruszaj się tak, jak wskazuje jej tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

  1. „Wędrujący bilet”- ćwiczenia sprawności małej motoryki. Przygotuj klamerki do bielizny i kartkę papieru, spróbuj podnieść bilet/ kartki papieru używając klamerki, przekładaj je z ręki do ręki.
  2. Karta pracy Mój wymarzony plecak szkolny

Wykonaj KP cz. 5, s. 58-59.

CZWARTEK 18.06.2020r.

  1. „Rysuj ze mną”- zabawa matematyczna z wykorzystaniem wiersza M. Mazan Mój rysunek. Dziś utrwalimy określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni oraz kierunki (lewa, prawa).

Mój rysunek

Najpierw narysuję słońce razem z promykami.

Tłem dla słońca będzie niebo z białymi chmurkami.

W dole będzie rosła trawa, na trawniku – drzewa.

A na drzewie narysuję ptaszka, który śpiewa!

Będzie jeszcze klomb z kwiatkami i piesek wesoły

oraz dzieci, co się spieszą, bo biegną do szkoły!

Narysuj to, co udało Ci się zapamiętać.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne. Doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń zgodnie z instrukcją, wykonywanie wypadów nóg w bok, do przodu i tyły.

https://www.youtube.com/watch?v=yz6PjjiZ0S8

  1. „Głowa, ramiona, kolana, pięty”- zabawa ruchowa do piosenki. Teraz Czas na utrwalenie orientacji w schemacie ciała.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  1. Dorysuj tyle rzeczy, aby…– karta pracy.

PIĄTEK 19.06.2020r.

  1. „Jak dobrze sobie pomagać” – burza mózgów. Spróbuj powiedzieć co jest Twoją mocną cechą, w czym jesteś dobry, co potrafisz robić najlepiej i w czym możesz pomóc swoim najbliższym.
  2. Praca z okładką KP cz. 5 – odszukaj wszystkie małe i wielkie litery, odszukaj wszystkie cyfry i liczby; pokoloruj na niebiesko i żółto wszystkie skrzydła motyli; odszukaj ważki i biedronki; pokoloruj dowolnych 5 kwiatów; rysuj na listku pod wielką literą G 10 małych kropli rosy; odszukaj wszystkie pajączki.
  3. „Przeprawa przez rzekę”- zabawa ruchowa. Skacz po kamieniach (poduszkach), by dotrzeć do celu.
  4. Zadania dodatkowe:

Wakacyjne sylaby i gloski– karta pracy.