Praca w domu: 15-19.06

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 15 – 19 czerwca: „LATO CZEKA”

Dziecko utrwali wiedzę na temat żywiołów oraz niebezpieczeństw z nimi związanych. Utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, samodzielnie i wspólnie z rodzicami.

Poniedziałek 15 czerwca 2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA: zachęcam Was do przeczytania wiersza Urszuli Piotrowskiej „Woda, ogień, powietrze, ziemia”, który znajdziecie na s. 60-61 w Kartach pracy cz. 5.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jakie żywioły poznaliście z Trampolinkiem?  Do czego potrzebne jest powietrze? Co mają ze sobą wspólnego wiatr i powietrze? Dlaczego ogień może być niebezpieczny? Dlaczego ziemia jest potrzebna roślinom? Czy moglibyśmy żyć bez wody?

„Co by było, gdyby…” – dokończ zdania:

– wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza;

– ogień był zimny;

– cały rok nie świeciło słońce.

PRACA PLASTYCZNA: zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej na temat: „Cztery żywioły”. Wybierzcie jeden z żywiołów: wodę, powietrze, ogień lub ziemię. Do wykonania pracy możecie wykorzystać: kredki, farby, plastelinę, bibułę. Liczę na Waszą pomysłowość.

Wtorek 16 czerwca 2020r.

HISTORYJKA OBRAZKOWA: zachęcam Was do obejrzenia ilustracji na s. 64 i 65. Zastanówcie się czego używano dawniej do pisania, a czego używa się obecnie? Jak myślicie, dlaczego ludzie wymyślili pismo?

Pismo służy ludziom do przekazywania wiadomości. Na podstawie ilustracji oraz historyjki obrazkowej, które znajdziecie na s. 54 i 55 w Kartach pracy cz. 5, spróbujcie opowiedzieć jak dawniej ludzie wysyłali do siebie wiadomości, a jak robi się to teraz.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenie 2 na s. 55 oraz 3 na s. 59 w Kartach pracy cz. 5.

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki „Po łące biega lato”, którą znajdziecie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=sxr97u9cR8U

Po łące biega lato
słowa: Barbara Lewandowska , muzyka: Krystyna Kwiatkowska
I. Po łące biega lato,
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
 i pieści każdy pąk.
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
II. Pomaga lato pszczołom,
 Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
 I w berka z wiatrem gra!
III. Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi.
 I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Środa 17 czerwca 2020r.

ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE POZNANE LITERY: zachęcam Was do przeczytania tekstu, który znajdziecie w ćwiczeniu 4 na s. 57. Narysujcie na mapie trasę do skarbu.

Aby utrwalić poznane litery oraz doskonalić umiejętność czytania skorzystajcie z ćwiczenia, które znajdziecie pod linkiem:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/52d1ef34a02df156cb465cbd538b7dda_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/b1f2c4fe4824c23399b9628a11e09658_/index.html

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam Was do obejrzenia filmu, dzięki któremu utrwalicie angielskie nazwy dni tygodnia: https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

„LATO WOKÓŁ NAS” OBSERWACJE PRZYRODNICZE: zachęcam Was do prowadzenia obserwacji przyrodniczych podczas pobytu na świeżym powietrzu. Zwróćcie uwagę na cechy charakterystyczne rozpoczynającego się lata, spróbujcie rozpoznać i nazwać obserwowane rośliny i zwierzęta. Przypomnijcie dzieciom o konieczności noszenia nakryć głowy podczas przebywania na słońcu.

Czwartek 18 czerwca 2020r.

ZABAWY MATEMATYCZNE: zachęcam Was do skorzystania z ćwiczeń, quizów i zabaw multimedialnych utrwalających poznane cyfry, doskonalących umiejętność wykonywania działań matematycznych: dodawania i odejmowania. Znajdziecie je pod linkami:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4324daa201ab7a65351dc69cb6aa1682_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/a358dc004f9a2647bc2c1a72ff13afdc_/index.html

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/cd7cff2561a94a5e68229443f6565740_/index.html

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: zachęcam Was do wykonania ćwiczenia 2 na s. 59 i ćwiczenia 3 na s. 65 w Kartach pracy, cz.5.

Piątek 19 czerwca 2020r.

WAKACYJNE PLANY: zachęcam Was do rozmowy na temat letniego wypoczynku i wakacyjnych planów. Możecie wykorzystać ilustrację z ćwiczenia 1 na s. 62 Kart pracy cz. 5. Spróbujcie przeczytać tekst ze s. 63. Odpowiedzcie na pytania:

Jakie imiona nosiły dzieci? Ile ich było?

Co pakował do torby Marek? Co Aldona? Co Olek? A co Franek?

Dokąd wybierały się dzieci?

ĆWICZENIA W KODOWANIU: zachęcam Was do pokolorowania pól w tabelce według podanego kodu (kartę pracy prześlę Wam przez Messengera).