08.06.

  1. Przenieśmy się chwilowo na łąkę, obejrzyj film:  https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Powiedz: Jakie zwierzęta można spotkać na łące?; Czy zapamiętałeś/zapamiętałaś jakie rośliny rosną na łące?

  1. Poproś rodziców o przeczytanie wiersza „Motylek” A. Przemyska. Pamiętaj o to, by używać słów: proszę, dziękuję 😊

    Motylek lekki fruwa nad łąką,
    w dole są kwiaty, w górze jest słonko.
    Fru, fru, fii, fii!-
    wesoło, wesoło mu.
    Motylek lekki w trawie się błąka,
    myśli, że kwiaty to małe słonka.
    Fru, fru, fii, fii!-
    wesoło, wesoło mu.
    Motylek lekki fruwa nad światem,
    myśli, że słońce jest dużym kwiatem.
    Fru, fru, fii, fii!-
    wesoło, wesoło mu.

Odpowiedz na pytania: Kto fruwa nad łąką?; Co było na dole, a co na górze?; Z czym motylek pomylił kwiaty?
Przeczytajcie wiersz jeszcze raz z podziałem na role: rodzic czyta tekst, dziecko naśladuje trzepot skrzydeł „fru, fru, fii, fii”

  1. „Spacerkiem po łące” wykonaj ćwiczenia ruchowe i artykulacyjne

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę (dzieci maszerują w różnych kierunkach). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin (dzieci chodzą na czworakach i dmuchają na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar (dzieci latają jak pszczółki, machając rękami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem (naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko (naśladują dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby (dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno (naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi (naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć – złe klekotały (naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę (naśladują głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel (naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach (dzieci naśladują ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.

  1. Czas na zagadki
  • Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko.(pszczoła)
  • Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka. (bocian)
  • Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żaby)
  • Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie. (ślimak)
  • Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
  • Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
  • Że jest w ogródku łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)
  • Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)
  1. Wykonaj motylka według swojego pomysłu. Oto propozycje, z których możesz skorzystać.

https://www.youtube.com/watch?v=oY1ht1E9p_w

https://www.youtube.com/watch?v=99sJR7MgUtA

  1. „Tylko biedronka nie ma ogonka” – spróbuj zaśpiewać z Misiem i Margolcią

https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00