Praca w domu: 08-12.06

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 08 – 12 czerwca: „KOLOROWE ŻYCIE NA ŁĄCE”

Dziecko powtórzy i poszerzy wiedzę na temat środowiska łąki i żyjących tam organizmów. Pozna literę „H” jak „hamak” oraz utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Pozna liczbę „10”, utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych dotyczących mieszkańców łąki.

Poniedziałek 08 czerwca 2020r.

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „H”: zachęcam Was do obejrzenia filmu, który znajdziecie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 48-49 w Kartach pracy cz. 5.

  • Obejrzyjcie historyjkę obrazkową, opowiedzcie co robili harcerze?
  • Jeśli potraficie, spróbujcie przeczytać teksty.
  • Wymyślcie ciąg dalszy tej historyjki.
  • Podzielcie wyraz hamak na sylaby? Ile słyszycie sylab? Pokażcie tyle palców, ile sylab słyszycie?
  • Zastanówcie się, co przypominają Wam litery „H, h” swoim kształtem, do czego są podobne?
  • Możecie ułożyć literę „h, H” z wybranych materiałów, np. fasoli, klocków, guzików, nakrętek, itp…
  • Wprowadzenie do nauki pisania: napiszcie literę „h, H”: w powietrzu paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu.
  • W celu utrwalenia litery „h, H”, zachęcam Was do wykonania ćwiczeń w dodatkowych Kartach pracy „Znam litery i liczby” (wykonajcie to w ciągu tygodnia).

Ćwiczenia rozwijające spostrzeganie słuchowe: Policzcie słowa w następujących zdaniach (weźcie tyle klocków ile jest słów w zdaniu):

Lata osa koło nosa.     

Biedronka ma czarne kropki na skrzydłach.

Na łące rosną czerwone maki.

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki „Witaj boćku”: https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Witaj boćku

Kle-kle boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz.

Wtorek 09 czerwca 2020r

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA „Na łące”:  zachęcam Was do wysłuchania wiersza M. Mazan „Łąka”.

„ŁĄKA”

My mieszkamy w blokach, wieżowcach lub domkach,

a gdzie mieszka motyl, żabka i biedronka?

Sypiają na kwiatkach, albo pod listkami,

bawią się pomiędzy trawą i drzewami,

albo wygrzewają się w promieniach słonka.

Czy już wiesz, dlaczego? Bo ich dom to łąka!

Zachęcam Was do rozmowy inspirowanej wierszem. Zwróćcie uwagę dzieci na niebezpieczeństwa, jakie mogą wynikać z kontaktu z owadami (kleszcze, komary, itp.) oraz na to, aby bez potrzeby nie zrywać roślin rosnących na łące.

  • Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?
  • Jakie dźwięki możemy tam usłyszeć?
  • Co możemy zobaczyć na łące?
  • Jak pachnie łąka?
  • O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na łąkę?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 50-51 w Kartach pracy cz. 5.

POZNANIE MIESZKAŃCÓW ŁĄKI NA PODSTAWIE FILMU: zachęcam Was do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

PRACA PLASTYCZNA: zachęcam was do wykonania pracy plastycznej „Mieszkańcy łąki”. Możecie skorzystać z pomysłów, które znajdziecie w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc

Środa 10 czerwca 2020r.

POZNAWANIE ZJAWISK ATMOSFERYCZNYCH NA PODSTAWIE OPOWIADANIA: zachęcam Was do wysłuchania opowiadania U. Piotrowskiej „Burza i po burzy”. Opowiadanie ma na celu budzenie zainteresowania dzieci zjawiskami atmosferycznymi, dzięki niemu łatwiej będzie im zrozumieć powstawanie zjawiska tęczy, będą mogły podjąć próby łączenia przyczyny ze skutkiem oraz nauczyć się przewidywać, co się może zdarzyć.

Ciepły, wiosenny dzień sprzyjał zabawie na przedszkolnym podwórku. – Hej hop! – zawołał Trampolinek. – Zapraszam na pokaz skoków na trampolinie! I zaczął robić skoki z obrotami i przewrotkami jak najlepszy akrobata. Aż tu nagle nad głową Trampolinka pojawiły się jaskółki.– Trampolinku, Trampolinku! Wit, wit, widewit! – szczebiotały. – Powiedz dzieciom, że trzeba wracać do przedszkola, bo zbliża się burza. I odleciały. Wokoło zapanowała cisza. Nawet wróbelki, wesołe ćwierkotki, ukryły się gdzieś pośród gałęzi. Pani chyba usłyszała ostrzeżenie jaskółek, bo poprosiła, żeby dzieci szybciutko wróciły do sali. Uf! W samą porę. Wnet zerwał się groźny, burzowy wiatr i wszędzie było słychać jego wołanie:

Jestem władcą wszystkich wichur,

ze mną nie ma chichów-śmichów.

Wnet zaświszczę i zadmucham,

wnet zawyję wam do ucha!

Wpadł do piaskownicy i szast, szast, sypał piaskiem dookoła, szarpał gałęziami i rozkołysał huśtawki, buju, buju. Powietrze ochłodziło się, a wiatr stawał się coraz bardziej porywisty. Trampolinek stał przy oszklonych drzwiach na werandę, a obok niego zebrały się zaciekawione dzieci. Napłynęły chmury. Ale nie były to sympatyczne białe obłoczki, tylko ogromne, ciężkie, granatowe chmurzyska. I nagle niebo przeszył błysk, a po chwili rozległ się grzmot, i znów błysk, a po nim grzmot. – Błyskawice i pioruny, hej hop! – zawołał przejęty Trampolinek.

A potem lunął deszcz, który przemienił się w potężną ulewę. Miała ona wielką ochotę wtargnąć do środka. – Oj, nie, nie! – żartobliwie pogroziła jej pani. – Nie wpuścimy burzowego gościa. Ale ulewa nie straciła dobrego humoru chlap, chlap, cha, cha, cha. Popłynęła strumieniami po ścieżkach na przedszkolnym podwórku i jak wodospad wyskakiwała z rynien. Po chwili deszcz i wiatr ucichły i burza skończyła się prawie tak szybko, jak się zaczęła. Znów zaświeciło słonko. Jeszcze tylko ostatnie kropelki leciały na ziemię, kap, kap, kap… A wtedy pani zadała dzieciom zagadkę:

Przegląda się słońce w kroplach deszczowych

i tworzy na niebie most kolorowy.

Nikt po nim nie przejdzie – to wam zaręczam.

A jak go nazwiemy? Po prostu…

– Tęcza! – zawołały przedszkolaki. – Tęcza! – powtórzył Trampolinek. I w tym momencie na niebie pojawił się piękny, wielobarwny łuk.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania:

  • Przed czym ostrzegły dzieci jaskółki?
  • Co robił wiatr?
  • Po czym poznajemy, że zbliża się burza?
  • Co pojawiło się na niebie po burzy?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 56 w Kartach pracy cz. 5.

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU

ZABAWA MUZYCZNO-RUCHOWA: zachęcam Was do przypomnienia sobie zabawy:

Piątek 12 czerwca 2020r.

ZAPOZNANIE Z ZAPISEM LICZBY „10”: zachęcam Was do obejrzenia filmiku:

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 52 i 53 w Kartach pracy cz. 5.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu: zachęcam Was do wykonania ćwiczeń, które znajdziecie pod linkiem: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/1c79d19eacb6ef63ce459d30ebdd9be4_/index.html

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam Was do obejrzenia filmu o żabkach:

Five Little Speckled Frogs

Dodatkowe ćwiczenia i inspiracje: