TYDZIEŃ OD 08.06 – DO 12.06

Witamy w nowym tygodniu 🙂

Będzie to tydzień o bardzo cennej i wyjątkowej wartości jaką niewątpliwie jest PRZYJAŹŃ 🙂

Zachęcamy do skorzystania z naszych propozycji i podzielenia się z nami relacjami fotograficznymi 🙂

Poniedziałek 08.06.2020r.

,,Zostań moim przyjacielem” –  słuchanie wiersza E. Rozdoby czytanego przez rodzica. Rozmowa z dzieckiem n/t wartości przyjaźni w życiu dzieci i dorosłych. Zachęcenie dziecka do wypowiedzenia się i opisu swojego ulubionego kolegi / koleżanki z przedszkola.

Eliza Rozdoba

,,Zostań moim przyjacielem”
Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!

,,Dmuchawce” – praca plastyczna z wykorzystaniem mazaka, farby i kartki z dostępnego bloku rysunkowego lub technicznego. Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu. Wyrabianie nawyku doprowadzania działań do końca. Instrukcja video w linku.

Link: https://pracaplastyczna.pl/index.php/wiosna/1522-dmuchawce

KARTY PRACY CZ.4, s. 45.

Wtorek 09.06.2020r. 

,,Która zabawka jest po prawej stronie, a która po lewej? ” – interaktywny quiz matematyczny doskonalący umiejętność poprawnego wskazywania i określania stron lewa / prawa. Kształcenie orientacji przestrzennej.

Link: https://szaloneliczby.pl/prawa-lewa/

,,Zabiorę brata na koniec świata!” – taniec przy piosence zespołu ,,Fasolki”. Swobodna interpretacja ruchowa piosenki, rozwijanie poczucia rytmu.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=XMnJupsJnm8

KARTY PRACY CZ.4, s. 46.

Środa 10.06.2020r. 

,,Chcę mieć przyjaciela!” –  wysłuchanie opowiadania D. Niewoli czytanego przez czytanego przez rodzica. Kształcenie postawy koleżeństwa i przyjaźni.

„Chcę mieć przyjaciela” D. Niewola
Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromy, czerwony i wesoły nochal sterczy jak u Pinokia.
Jestem pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek.
Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie granatowe.
Powiem wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić.
Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je na spacery wózkami i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garaży i autostrad dla samochodów.
A miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał :
– Kiedy ktoś mnie przytuli?
Raz nawet odważył się i wyszeptał:
– Basiu, zabierz mnie na spacerek.
Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.
– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki. – Jedno inne, drugie inne!
– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z granatowych oczu.
Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać.
Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem ja, Nosalek.
Posadzono mnie obok misia – Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało spytał:
– Będziemy przyjaciółmi?
– Na pewno – krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.
– Naprawdę? – spytał zdziwiony Krzyś. – Bo ja mam takie śmieszne oczy.
– A ja mam duży nos – roześmiałem się. Chwyciłem misia za pluszową łapkę.
Mocno, ile tylko miałem siły.

Rozmowa z dzieckiem na temat treści opowiadania.  Proponowane pytania, które możemy zadać dziecku po wysłuchaniu opowiadania:
– Kto opowiadał o tym, jak zdobył przyjaciela?
– Kim był przyjaciel Nosalka?
– Dlaczego nikt nie bawił się z misiem?
– Jak czuł się miś kiedy nikt nie chciał się z nim bawić?
– Czy dobrze jest mieć przyjaciela?

,,Spacer po parku” – ćwiczenia gimnastyczne, autor B. Forma – modyfikacja własna nauczyciela. Zachęcanie dzieci do doskonalenia sprawności fizycznej.

,,Spacer po parku”

– Idziemy do parku na wiosenny spacer. – dziecko spaceruje po mieszkaniu.
– W parku rosną różne drzewa: wysokie – dziecko staje na palcach, ręce wyciągnięte w górę – i niskie – dziecko przechodzi do przysiadu.
– W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż – dziecko przeskakuje z nogi na nogę.
– Na drzewach widać świeże wiosenne liście, którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. – dziecko kołysze rękami w dowolnych kierunkach.
– Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo – dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
– Gałęzie zajęły całą alejkę – dziecko rozkłada ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia.
– Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dziecko cieszy się i wesoło podskakuje – wykonuje przeskoki z nogi na nogę.
– Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć – marsz za rodzicem, odpoczynek np. na dywanie.

,,Kubek na lemoniadę” –  praca plastyczna z wykorzystaniem narysowanego lub wydrukowanego przez rodzica szablonu kubka, cytryny oraz słomki do napojów.  Twórcze spędzanie czasu. Rozwijanie kreatywności dziecięcej.

Link i instrukcja wykonania kubka : https://dzieciakiwdomu.pl/2015/06/zimna-lemoniada-plastyczna-dla-dzieci.html

KARTY PRACY CZ.4, s. 47 – 49.

Piątek 12.06.2020r. 

,,Pieczemy ciasto” –  historyjka obrazkowa. Układanie wyciętych obrazków historyjki obrazkowej wg. chronologii zdarzeń i opowiadanie treści historyjki. Budowanie dłuższych wypowiedzi. Rozwijanie zasobu słownictwa dzieci. (materiał poniżej dostępny także na grupowym mailu)

 

,,Spacer po parku” – ćwiczenia gimnastyczne, autor B. Forma – modyfikacja własna nauczyciela. Zachęcanie dzieci do doskonalenia sprawności fizycznej.

,,Spacer po parku”

– Idziemy do parku na wiosenny spacer. – dziecko spaceruje po mieszkaniu.
– W parku rosną różne drzewa: wysokie – dziecko staje na palcach, ręce wyciągnięte w górę – i niskie – dziecko przechodzi do przysiadu.
– W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż – dziecko przeskakuje z nogi na nogę.
– Na drzewach widać świeże wiosenne liście, którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. – dziecko kołysze rękami w dowolnych kierunkach.
– Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo – dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
– Gałęzie zajęły całą alejkę – dziecko rozkłada ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia.
– Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dziecko cieszy się i wesoło podskakuje – wykonuje przeskoki z nogi na nogę.
– Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć – marsz za rodzicem, odpoczynek np. na dywanie.

KARTY PRACY CZ.4, s. 50.

Inne zalecane propozycje

,,Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato…” –  zachęcamy  do czytania przedszkolakom przed snem literatury dziecięcej. Kształtowanie sytemu wartości oraz wyrabianie nawyku zamiłowania do książek.

,,Dopasuj cienie” – ćwiczenia spostrzegawczości z wykorzystaniem karty obrazkowej. Koordynacja pracy oka i ręki.

Link: https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/strazak/

„Pory roku” – zabawa doskonaląca znajomość nazw pór roku. Wymienianie nazw pór roku i kolejności występowania ich po sobie. Przypomnienie daty urodzin dziecka (dzień, miesiąc, pora roku). Utrwalanie nazw miesięcy.

,,Figurowe stworki” – ćwiczenia matematyczne doskonalące umiejętność rozpoznawania figur geometrycznych. Zachęcenie do narysowania dziecku podstawowych figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt). Wycinanie figur przez dziecko, układanie z figur geometrycznych, stworków, przedmiotów, kwiatów, itp.

,,Gimnastyka dobra sprawa” – zabawa ruchowa z pokazywaniem przy piosence. Czerpanie przez dziecko radości z aktywności ruchowej.

Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk

,,Rodzinny wieczorek gier planszowych” – zachęcamy do rodzinnych rozgrywek planszowych wieczorną porą. Wspólne spędzanie czasu. Rozwijanie zdrowej rywalizacji, umiejętne godzenie się z porażką przez dzieci.

,,Czyste ręce” – ćwiczenia praktyczne w myciu rąk wg. instrukcji zalecanej przez MZ. Utrwalanie nawyków higienicznych przez dzieci.

JĘZYK ANGIELSKI  Zachęcenie przedszkolaków do zabawy i obejrzenia ósmego  odcinka ,,MEMO I PRZEDSZKOLAKI”. Materiał video z bazy Akademii Wydawnictwa PWN.

Link: https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc8,37936.html