Propozycje zabaw i zadań od 8 do 12 czerwca

 

Zadania od 08-12.06. 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

 Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:

 

Zaplanowana tematyka : „ŚWIAT OWADÓW”

 

08. 06. 2020 r.

Zapraszam Was dzisiaj kochane Biedronki do zabawy ruchowej „Na łące”.

 

Poproście  mamę lub tatę o przeczytanie wiersza M. Mazan  „Łąka”

Łąka

My mieszkamy w blokach, wieżowcach lub domkach,

a gdzie mieszka motyl, żabka i biedronka?

Sypiają na kwiatkach, albo pod listkami, bawią się pomiędzy trawą i drzewami,

albo wygrzewają się w promieniach słonka.

Czy już wiesz, dlaczego? Bo ich dom to łąka!

 

Rozmowa inspirowana wierszem:

Rodzic pyta:

-Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?

-Jakie dźwięki możemy tam usłyszeć?

-Co możemy zobaczyć na łące?

-Jak pachnie łąka?

-O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na łąkę?

 

Jeśli jeszcze nie byliście na pobliskiej łące lub w ogrodzie to, jeśli to możliwe

wybierzcie się dziś z mamusią/tatusiem. Może spotkacie tam małych

mieszkańców łąki? Motylka, biedronkę, mrówkę?

Zabawcie się w detektywa i pośledźcie je, wytropcie…. Zróbcie zdjęcia.

Czekam na fotorelację.

A może macie w domu książeczkę o owadach? Zbierzcie o nich informacje.

 

„Stemplowa łąka” – wykonajcie  pracę plastyczną z użyciem farb, kartek papieru i patyczków do uszu na podstawie filmiku

 

 

09.06.2020 r

Jesteście ciekawi skąd się biorą motyle?-Rodzic przedstawia na podstawie ilustracji , kolejne

etapy rozwoju motyla :jajo ,gąsienica, poczwarka ,motyl.

Możecie także obejrzeć krótki filmik o narodzinach motyla

 

A teraz proszę o wysłuchanie piosenki „Kolorowym być motylem” Bajkowej

Drużyny”

 

Kto by nie chciał choć przez chwilę kolorowym być motylem.

Na zielonej łące tańczyć ze słońcem.

Potem lecieć gdzieś do góry

Na cukrową watę w chmury.

I jak po poręczy zjechać na tęczy.

ref. Kto by nie chciał choć przez chwilę kolorowym być motylem. /x2

Pyłkiem kwiatów nas pudrować.

I się niczym nie przejmować.

Na kropelkę rosy zaprosić osy.

Liczyć kropki u biedronek.

Wokół róży mieć swój domek.

I kołderkę szytą pajęczą nicią.

ref. Kto by nie chciał choć przez chwilę kolorowym być motylem. /x2

 

Narysujcie ślimaczka lub motylka – według własnego pomysłu lub

skorzystajcie z filmowej podpowiedzi:

 

 

10.06.2020 r.

Pobawcie się do słów piosenki: „Bzycząca zabawa”.

 

Zapraszamy was do rozwiązania zagadek o „Mieszkańcach

łąki”:

Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi

Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.

Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Skacząc po łące szybko uciekam, gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.

To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)

Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ……….

(biedronka)

 

Posłuchajcie „Co piszczy w trawie?” –

Posłuchajcie:

„Na łące”- spróbujcie naśladować głosy mieszkańców łąki.

– Bzz… zzz… zzz…- pszczoły się pobudziły.

– Żżż… żżż… żżż…- chrabąszcza wystraszyły.

-Bzzz, bzzz, bzzz.- odezwała się mucha

i komara w ucho stuka.

Sss… sss… sss… – nadleciały inne komary.

Pssst, pssst, pssst – pasikonika ujrzały.

Rech, rech, rech – woła żaba do żaby:

Skąd się wzięły te owady?

Wszystkie przyleciały, bo łąkę ujrzały.

Oprócz owadów na łące, słychać bociany klekoczące: kle, kle, kle, kle, kle.

Uciekajmy szybko w trawę, bo nas bocian zje – kum, kum, kum, kum, kum.

 

12.06.2020 r.

Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw nr 2 wg Doroty Świdurskiej,  pedagoga-fizjoterapeuty Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie
  • Porządki – wrzucanie do butelki palcami stóp np. kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona ryżem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba

Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej

  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
  • Złap mnie – rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
  • Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek „kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami (łokcie uniesione, w bok).

 

„Taniec motyla” – improwizacja ruchowa z chustami z członkiem rodziny do muzyki klasycznej.

 

 

 

RELIGIA:

Drogie Dzieci!
W Kościele trwa teraz miesiąc CZERWIEC – czyli miesiąc szczególnie poświęcony Jezusowi, w którym szczególnie czci się w wieczornych nabożeństwach czerwcowych – Serce Pana Jezusa. Pomódl się zatem piosenką do Jezusa: Piosenka ,,Gdy Pan Jezus był malutki”

 

Dziękuję za wykonywanie proponowanych prac.

Pozdrawiam serdecznie  moich wychowanków i rodziców.