TYDZIEŃ II 08-12.06.2020

TEMAT TYGODNIA: „ŚWIAT OWADÓW”

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020

1. Przyjrzyjcie się wielkiej i małej literze H:

Ułóżcie literę H wielką i małą z różnych przedmiotów, które macie w domu (klocki, patyczki higieniczne, wykałaczki, sznurowadła, plastikowe nakrętki).

„Na biwaku” – opowiedzcie co robili harcerze, wymyślcie dalszy ciąg historyjki, odczytajcie wyrazy z poznaną literą – KP cz. 5, s. 48-49.

Policz słowa w następujących zdaniach (weź tyle klocków ile jest słów w zdaniu):

Lata osa koło nosa.     

Biedronka ma czarne kropki na skrzydłach.

Na łące rosną czerwone maki.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne. Doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń zgodnie z instrukcją, wykonywanie wypadów nóg w bok, do przodu i tyły.

  1. „Insects”- angielski w obrazkach. Poznanie owadów. Próby powtórzenia ich nazw.

  1. Pisanie h, H po śladzie. Doskonalenie umiejętności graficznych.          

    WTOREK 09.06.2020

    1. „Na łące” – zabawa z wykorzystaniem wiersza M. Mazan „Łąka” – poznanie środowiska przyrodniczego: łąka jej roślinność i mieszkańcy, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie umiejętności rozpoznawania kwiatów.

    „ŁĄKA”

    My mieszkamy w blokach, wieżowcach lub domkach,

    a gdzie mieszka motyl, żabka i biedronka?

    Sypiają na kwiatkach, albo pod listkami,

    bawią się pomiędzy trawą i drzewami,

    albo wygrzewają się w promieniach słonka.

    Czy już wiesz, dlaczego? Bo ich dom to łąka!

    Rozmowa inspirowana wierszem:

    Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?

    Jakie dźwięki możemy tam usłyszeć?

    Co możemy zobaczyć na łące?

    Jak pachnie łąka?

    O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na łąkę?

     

    1. „Zagadkowa łąka”- zagadki. Oglądanie filmu edukacyjnego, próby odgadnięcia i zapamiętania nazw usłyszanych mieszkańców łąki.

    1. „Jak daleko?”- zabawa ruchowa. Doskonalenie umiejętności skakanie obunóż i mierzenia długości wykonanego skoku.
    2. „Wiosna na łące” – doskonalenie umiejętności planowania pracy, wykorzystanie różnorodnych materiałów, rozwijanie pomysłowości, wykorzystanie KA k. 34.

    5. Dodatkowe zadania w KP cz. 5, s. 50-51 – pokolorujcie kwadraty według kodu, przeczytajcie tekst.


    ŚRODA 10.06.2020

    1. „Jaka pogoda?”- zabawa z wykorzystaniem opowiadania U. Piotrowskiej „Burza i po burzy” – budzenie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi, próba zrozumienia powstawania zjawiska tęczy, próby łączenia przyczyny ze skutkiem, próby przewidywania, co się może zdarzyć.

    Ciepły, wiosenny dzień sprzyjał zabawie na przedszkolnym podwórku.

    – Hej hop! – zawołał Trampolinek. – Zapraszam na pokaz skoków na trampolinie!

    I zaczął robić skoki z obrotami i przewrotkami jak najlepszy akrobata. Aż tu nagle nad głową Trampolinka pojawiły się jaskółki.

    – Trampolinku, Trampolinku! Wit, wit, widewit! – szczebiotały. – Powiedz dzieciom, że trzeba wracać do przedszkola, bo zbliża się burza. I odleciały. Wokoło zapanowała cisza. Nawet wróbelki, wesołe ćwierkotki, ukryły się gdzieś pośród gałęzi. Pani chyba usłyszała ostrzeżenie jaskółek, bo poprosiła, żeby dzieci szybciutko wróciły do sali. Uf! W samą porę. Wnet zerwał się groźny, burzowy wiatr i wszędzie było słychać jego wołanie:

    Jestem władcą wszystkich wichur,

    ze mną nie ma chichów-śmichów.

    Wnet zaświszczę i zadmucham,

    wnet zawyję wam do ucha!

    Wpadł do piaskownicy i szast, szast, sypał piaskiem dookoła, szarpał gałęziami i rozkołysał huśtawki, buju, buju. Powietrze ochłodziło się, a wiatr stawał się coraz bardziej porywisty. Trampolinek stał przy oszklonych drzwiach na werandę, a obok niego zebrały się zaciekawione dzieci. Napłynęły chmury. Ale nie były to sympatyczne białe obłoczki, tylko ogromne, ciężkie, granatowe chmurzyska. I nagle niebo przeszył błysk, a po chwili rozległ się grzmot, i znów błysk, a po nim grzmot.

    – Błyskawice i pioruny, hej hop! – zawołał przejęty Trampolinek.

    A potem lunął deszcz, który przemienił się w potężną ulewę. Miała ona wielką ochotę wtargnąć do środka.

    – Oj, nie, nie! – żartobliwie pogroziła jej pani. – Nie wpuścimy burzowego gościa.

    Ale ulewa nie straciła dobrego humoru chlap, chlap, cha, cha, cha. Popłynęła strumieniami po ścieżkach na przedszkolnym podwórku i jak wodospad wyskakiwała z rynien. Po chwili deszcz i wiatr ucichły i burza skończyła się prawie tak szybko, jak się zaczęła. Znów zaświeciło słonko. Jeszcze tylko ostatnie kropelki leciały na ziemię, kap, kap, kap… A wtedy pani zadała dzieciom zagadkę:

    Przegląda się słońce w kroplach deszczowych

    i tworzy na niebie most kolorowy.

    Nikt po nim nie przejdzie – to wam zaręczam.

    A jak go nazwiemy? Po prostu…

    – Tęcza! – zawołały przedszkolaki.

    – Tęcza! – powtórzył Trampolinek.

    I w tym momencie na niebie pojawił się piękny, wielobarwny łuk.

     

    Rozmowa na temat treści opowiadania: Przed czym ostrzegły dzieci jaskółki? Co robił wiatr? Po czym poznajemy, że zbliża się burza? Co pojawiło się na niebie po burzy?

     

    „Prognoza pogody”- obejrzyjcie film edukacyjny.

    1. „Jak rusza się….?” – zabawa ruchowa. Naśladowanie ruchów owadów i innych mieszkańców łąki.
    2. „Pada deszczyk, pada deszczyk”- zabawa muzyczno-ruchowa. Nauka refrenu piosenki na pamięć.

    1. Dodatkowe karty pracy w KP cz. 5, s. 56-57.

    PIĄTEK 12.06.2020

    1. „Liczymy kwiaty, motyle, żabki” – wykonajcie ćwiczenia w KP cz. 5, s. 52-53.

    Liczba 10:

    Rozwiąż działania:

    5+5=                                               10-5=

    4+6=                                               10-6=

    2+8=                                               10-8=

    1+9=                                               10-1=

    3+7=                                               10-3=

    1. „Cztery pory roku”- poszukiwanie różnych sposobów wywoływania dźwięków, rozwijanie wyobraźni twórczej dziecka. Doskonalenie umiejętności estetycznego poruszania się.
    2. „Ruletka”- ćwiczenia gimnastyczne- zakręć kołem i wykonaj wskazane ćwiczenia.

    1. Podaj jak najwięcej słów zawierających literę h, poćwiczcie głoskowanie.