04.06.2020

Czwartek-4.06.2020

EDUKACJA JĘZYKOWA

DZIECI ŚWIATA”-słuchanie wiersza, kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata.  Poszerzenie wiedzy na temat życia ludzi na różnych kontynentach – praca z serią obrazków. Oglądanie obrazków przedstawiające dzieci różnych ras w charakterystycznych strojach: dziecko japońskie – w kimonie, eskimoskie – w kożuchu, indiańskie – z pióropuszem itp.. Opisywanie strojów oraz różnych ras, rozumienie, że wszystkie dzieci chcą się bawić, uczyć i mieć swoje prawa oraz obowiązki.

Zachęcanie do swobodnych odpowiedzi, dzielenie się doświadczeniami i wrażeniami.

Przeczytajcie dzieciom wiersz ,, DZIECI ŚWIATA

 Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak, Turek i Indianin,
wszyscy klaszczą dziś wesoło,
robią wspólne duże koło.

My jesteśmy dzieci świata,
choć wyglądem się różnimy,
zawsze chętnie i wesoło
wspólnie, razem się bawimy.

 Ja z południa, on z północy,
wszędzie dni, są wszędzie noce,
wszędzie miasta, wszędzie wioski,
gdzie by oczy nie poniosły.

 My jesteśmy dzieci świata…

Czarna, żółta, mlecznobiała,
każda buzia jest wspaniała,
każda buzia uśmiechnięta,
tańczą chłopcy i dziewczęta.

 My jesteśmy dzieci świata…

 

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat wiersza.

Zwróćcie uwagę, że mimo iż dzieci różnią się wyglądem i kolorem skóry to wszyscy są tacy sami, maja takie same prawa.

 

Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, ich domów, wypowiadanie się dzieci na temat ich wyglądu.

 

 

Obejrzyjcie Film edukacyjny – „MY DZIECI ŚWIATA”. Zwróćcie uwagę, jakie są dzieci na świecie, gdzie mieszkają, co lubią robić?

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

JESTEŚMY DZIEĆMI” – wysłuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

  1. Czy jesteś z Afryki,
    Czy też z Ameryki,
    Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
    Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

  1. Czy mówisz po polsku,
    Czy też po japońsku,
    Wszyscy dobrze rozumiemy,
    Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

Pytania do piosenki:

–        Co łączy wszystkie dzieci na świecie.?

–        Czego wszystkie dzieci pragną?

 

EDUKACJA PLASTYCZNO- TECHNICZNA

MÓJ PRZYJACIEL MURZYN, CHIŃCZYK,  CZY…..????”-doklejanie elementów twarzy, stroju. Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej lub kolorowanie kolorowanek( do wyboru)

Przykłady wykonania prac

   

Głowę ramiona Murzynka malujemy brązową farbą, oczy wykonujemy z wacików, przyklejamy do twarzy(farba powinna wyschnąć), usta i korale wykonujemy z plasteliny.

Eskimos

A może macie INNY  pomysł???

Możecie też   wybrać kolorowankę i pokolorować wybrany rysunek. POWODZENIA

KOLOROWANKI