9c. Propozycje zabaw i zadań 01-05.06.2020r.

Temat kompleksowy: JESTEM POLAKIEM – DZIEŃ DZIECKA

Drodzy Rodzice!!!

Szczegółowy opis i instrukcja prowadzenia zabawy (zajęć) udostępnione będą Państwu w wyznaczonym dniu na Messengerze – Przedszkole zdalne nauczanie.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z wychowawczyniami grupy.

ĆWICZENIA PORANNE

Zestaw # 1

  1. Podskoki obunóż jak małe piłeczki. Tempo: wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko, wolno wolno wolno, szybko szybko szybko
  2. W klęku podpartym wykonujemy na przemian „koci grzbiet”, następnie „plecy zapadnięte (wklęsłe)”. (około 8 powtórzeń)
  3. Zabawa w pchanie taczek. Trzymamy za kostki nasze dziecko, a ono próbuje chodzić na rękach do przodu, do tyłu, zmieniać kierunek. (+/- do przejścia 15 metrów)
  4. Marsz na czworaka w podporze przodem. (+/- do przejścia 20 metrów w różnych kierunkach)
  5. Szybki sprint w miejscu.

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r. – DZIEŃ DZIECKA

Kochani Przedszkolacy!!!!
Zapraszamy Was na wyjątkowy Dzień Dziecka.
Wielkie Święto Dzieci już w poniedziałek!
Startujemy 1 czerwca o godz. 10.30.
Tego samego dnia udostępnimy powtórkę,
która będzie dostępna przez cały kolejny tydzień.
Link do pokoju, w którym odbędzie się spotkanie:
Ważne:
Podczas spotkania zrealizujemy wspólnie kreatywną pracę plastyczną.
Do jej wykonania będą potrzebne:
– rolka po papierze,
– flamastry czarny
– nożyczki
– klej
– kolorowy papier – biały, pomarańczowy,
(ewentualnie: biała farba + pędzelek) i oczywiście nadzór osoby dorosłej 😉
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
XMA Header Image
WTOREK 02.06.2020r.

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „G”: zachęcam Was do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=zJkNBw1L5ns

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, aby 6 latki wykonały ćwiczenia ze s. 40-41. a 5 latki ze s.

  • Obejrzyjcie historyjkę obrazkową, opowiedzcie co przydarzyło się Trampolinkowi i Gai?
  • Jeśli potraficie, spróbujcie przeczytać teksty.
  • Podzielcie słowo goryl na sylaby? Ile słyszycie sylab? Pokażcie tyle palców, ile sylab słyszycie?
  • „G”, jak….”- spróbujcie podać nazwy przedmiotów, zwierząt, warzyw, owoców, itp., w których głoska „g”: jest na początku, na końcu, w środku słowa. Podzielcie podane słowa na sylaby.
  • Zastanówcie się, co przypominają Wam litery „G, g” swoim kształtem, do czego są podobne? W starej gazecie, kolorowance, książeczce wyszukajcie drukowane litery „g, G”. Zakreślcie je.
  • Możecie ułożyć literę „g, G” z wybranych materiałów, np. fasoli, klocków, guzików, nakrętek, itp…
  • Wprowadzenie do nauki pisania: napiszcie literę „g, G”: w powietrzu paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu.

Zabawa ruchowa „Przeprawa przez rzekę” – dwie szarfy (paski, kawałki materiału) położone na ziemi oznaczają linie brzegu „rzeki”, między którymi leżą płaskie poduszki lub poszewki –czyli „kamienie”. Próbujesz przeprawić się przez rzekę. Skaczesz z jednego „kamienia” na drugi, odbijając się to jedną, to drugą nogą. Na brzegu doskakujesz do przysiadu. Możesz także przeprawić się inaczej, a mianowicie , skacząc obunóż z jednego „kamienia” na drugi. Wtedy przeprawa odbywa się wolniej, a „kamienie” powinny być bliżej siebie.

Zajęcia ruchowe- ćwiczenia gimnastyczne

Tor przeszkód w domu lub ogrodzie. Wspólnie z innymi członkami rodziny przygotuj tor przeszkód. Przypomnij sobie, jak robiliśmy to w przedszkolu. Wykorzystaj krzesła, poduszki, stolik i inne przedmioty, które mogą stanowić świetną oraz bezpieczną przeszkodę. Pokonaj swój własny tor przeszkód: skacząc, czołgając się, biegnąc, wspinając się, chodząc po równoważni.

Zabawy popołudniowe:

Kalambury „Mam prawo do…”

Gra dla 2 i więcej osób. Zaproś członków rodziny do wspólnej zabawy. Gracze otrzymują kolejno hasła do narysowania. Hasła pomoże przygotować Tobie rodzic. (np. prawo do zabawy, do posiadania rodziny, do nauki, do opieki, do odpoczynku itp.) Gdy jeden gracz rysuje, pozostali zgadują. Im szybciej hasło zostanie odgadnięte, tym więcej punktów otrzymuje się za odgadnięcie i rysowanie (1-45 pkt., za rysowanie więcej, niż odgadnięcie). Czas na rysowanie jest ograniczony (2-3 min.) Jeśli nikt nie odgadnie hasła, to rysujący traci punkty (-10). Gra toczy się do ustalonej liczby punktów. Rysowanie hasła literami jest niedozwolone.

Ćwiczenia oddechowe „Słoneczko”

Wykonaj zadania wg instrukcji zamieszonej w udostępnionym filmiku.

Przygotuj materiały plastyczne, słomkę i kubeczek.

 

ŚRODA 03.06.2020r.
„W co się lubią bawić dzieci?” – rozmowa na temat ulubionych zabaw. Poznanie zabaw z dawnych lat na podstawie filmiku oraz opowieści rodziców lub dziadków. Obejrzyj filmik, zapytaj swoich bliskich, jak oni spędzali swój wolny czas. Czy są różnice w formach spędzania wolnego czasu dawniej i dziś?
https://www.youtube.com/watch?v=3Jv2gjVb2Mc&t=360s
„Skocz do mety” – zabawa ruchowa skoczna. Przygotuj – wyznacz w domu lub na podwórku „start i metę”. Stań na starcie i na hasło rodzica „Start” skacz obunóż, jak najszybciej potrafisz w kierunku mety.

Zajęcia ruchowe- ćwiczenia gimnastyczne

Tor przeszkód w domu lub ogrodzie. Wspólnie z innymi członkami rodziny przygotuj tor przeszkód. Przypomnij sobie, jak robiliśmy to w przedszkolu. Wykorzystaj krzesła, poduszki, stolik i inne przedmioty, które mogą stanowić świetną oraz bezpieczną przeszkodę. Pokonaj swój własny tor przeszkód: skacząc, czołgając się, biegnąc, wspinając się, chodząc po równoważni.

Zabawy popołudniowe:

„Przenieś ziarna fasoli” – ćwiczenie zręczności dłoni i skupienie uwagi. Przygotuj groch, fasolę, kaszę, ryż itp.

Obejrzyj, jak bawią się dzieci 😉

„Kółko i krzyżyk” – rodzice wyjaśnią Tobie zasady gry. Pamiętaj tylko, żebyś przestrzegał/a zasad i pamiętał/a o właściwych reakcjach w czasie wygranej i porażki.

CZWARTEK 04.06.2020r.
Zabawa plastyczno – techniczna – „Wykonanie zabawki lub przedmiotu dekoracyjnego z dostępnych w domu materiałów”.
https://www.youtube.com/watch?v=XOvHkVJ9Lto
Zabawa ruchowa „Ręce w górę, ręce w bok, niski przysiad w górę skok” powtórz kilka razy wolno i szybko.
Zabawa muzyczna „Słuchanie piosenki o prawach dziecka”. Utrwalisz znajomość swoich praw. Swobodnie potańczysz do utworu, zaśpiewasz refren tej piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4
Zabawy popołudniowe:
„Układamy litery” – układanie poznanych kształtów liter z różnego rodzaju klocków, guziczków, patyczków itp.
Przypomnij sobie jak wyglądają wszystkie literki, które poznaliśmy. Wybierz swoje ulubione. Spróbuj odwzorować je przy pomocy różnych wskazanych przedmiotów.
Czytanie ze zrozumieniem. Praca dla chętnych. Spróbuj przeczytać podany tekst. Opowiedz rodzicom o czym czytałeś.
PIĄTEK 05.06.2020r.
„Która godzina?” – rozwijanie zainteresowania pomiarem czasu, rodzajami zegarków i odczytywaniem godzin.
Wykonaj karty pracy ze strony 38-39.
https://www.youtube.com/watch?v=_Ty2bbbsXbE
Jakie znasz rodzaje zegarków. Czy wiesz jak nazywają się zegarki przedstawione na ilustracjach. Który zegarek najbardziej ci się podoba, spróbuj go opisać.
Poznajemy taniec „Polonez” – Wysłuchaj utworu W. Kilara. Obejrzyj filmik. Spróbuj zatańczyć podstawowy krok tego tańca.
https://www.youtube.com/watch?v=QXNWk5HkjyY

Zajęcia ruchowe- ćwiczenia gimnastyczne

Tor przeszkód w domu lub ogrodzie. Wspólnie z innymi członkami rodziny przygotuj tor przeszkód. Przypomnij sobie, jak robiliśmy to w przedszkolu. Wykorzystaj krzesła, poduszki, stolik i inne przedmioty, które mogą stanowić świetną oraz bezpieczną przeszkodę. Pokonaj swój własny tor przeszkód: skacząc, czołgając się, biegnąc, wspinając się, chodząc po równoważni.

Zabawy popołudniowe:

Wybierzcie się na spacer z rodziną. Obserwujcie przyrodę. Zadawajcie mnóstwo pytań. Dobrym miejscem na spacer i odpoczynek, jest Park Miejski. Zobaczcie, co się tam zmieniło. Porozmawiajcie z rodzicami o waszych ulubionych miejscach na spacery 🙂

J. angielski
Słuchanie bajki czytanej w języku angielskim.
https://www.youtube.com/watch?v=N3pFeRxAv5Y
Religia
Maryja to Matka i Polski Królowa –  pamiętajmy o Matce Bożej w naszej codziennej modlitwie. Zachęcam rodziców do wymienienia kilku wezwań z litanii do Matki Bożej.