Propozycje zabaw i zadań od 1 do 5 czerwca

Zadania od 01-05.06. 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

 Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

 

Zaplanowana tematyka : „DZIEŃ DZIECKA”

Kochane Biedronki! w tym tygodniu świętujemy Wasz dzień – Dzień Dziecka! Z tej okazji życzę Wam, aby uśmiech gościł zawsze na Waszych twarzach, każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł za sobą wiele pozytywnych doświadczeń. Niech Wasze marzenia się spełniają! W związku z tym, że w tym tygodniu obchodzimy Dzień Dziecka – chcę poruszyć z Wami tematy tj. prawa dziecka, dzieci z różnych stron świata oraz dzieci borykające się z niepełnosprawnością. Mam nadzieję, że wiele dobrego wyniesiecie po kolejnym tygodniu wspólnej pracy, a przede wszystkim będziecie się dobrze bawić!

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” J. Korczak

 

01. 06. 2020 r.

.„Dzieci mają swoje prawa”- słuchanie wiersza pt. „Marzenia” M. Mazan czytanego

przez rodzica.

Biedronki, po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na następujące pytania: O

kim opowiada wiersz? Jakie wspólne pragnienia mają dzieci z całego świata? Czy one

są podobne, czy różne? Czy Wy macie jakieś marzenia? Jakie?

 

Marzenia

Tam, gdzie wieczne śniegi

i gdzie słońce świeci,

w górach i nad morzem- wszędzie żyją dzieci.

Tam mieszkają w igloo,

inne pod palmami,

lubią czytać książki,

bawić się lalkami,

ale w każdym kraju,

jak wielka jest Ziemia,

wszystkie dzieci mają

te same marzenia.

Żeby się nie martwić

i żeby się nie bać,

żeby tylko deszczyk

lub śnieg padał z nieba,

by do domu wrócić,

gdy się wyszło rano

i by w domu na nich

czekał tata z mamą.

 

Kochane dzieci! Dzisiaj w „Dzień Dziecka” chcę przypomnieć Wam jak i

wszystkim dorosłym o prawach dzieci, o tym, że każdemu dziecku, niezależnie od

koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa- prawa

dziecka. Pamiętajcie, że macie prawo być szczęśliwe, macie prawo wychowywać się

w rodzinie, macie prawo bawić się i czuć się bezpiecznie! Proszę o obejrzenie krótkiej

prezentacji na temat praw dziecka. Wasze prawa zostały spisane w dokumencie

  1. zwanym Konwencją o prawach dziecka. Nigdy nie zapominajcie o swoich prawach!

 

„ Moje prawa”- proszę  wykonanie plakatu według własnego pomysłu.

 

02.06.2020 r.

„Jesteśmy całkiem różni, a jednak tacy sami” – oglądanie reportażu

przedstawiającego życie codzienne Jane – małej Masajki mieszkającej w Kenii.

Biedronki, proponuję Wam obejrzeć reportaż M. Figiel, która podróżuje po świecie

odkrywając przed nami życie codzienne dzieci z różnych krańców świata:

 

Po obejrzeniu reportażu porozmawiajcie swobodnie z rodzicami na temat życia

codziennego głównej bohaterki filmu i spróbujcie odpowiedzieć na następujące

pytania: Czym różni się życie afrykańskich dzieci od waszych codziennych

aktywności? Co chcielibyście przenieść z życia Jane do swojego świata? Co łączy

Ciebie i małą masajkę? Czy Jane jest inna niż Ty? Czy inny znaczy gorszy?

 

Do dzisiejszych zabaw potrzebna nam będzie piłka.

  1. „Gol!Gol!”- Stawiamy na ziemi karton lub kosz wyznaczamy linię z której należy

rzucić piłkę i celujemy tak, aby wpadła do środka. Ta zabawa ćwiczy celne rzucanie,

koordynację ręka-oko, a także sprawia dużo radości.

  1. Ćwiczy umiejętność poruszania się z piłką oraz rozpoznawania sygnalizacji

świetlnej. Na wyznaczonym terenie dziecko prowadzi piłkę i stara się na sygnał

rodzica wykonywać następujące czynności:

– „HAMULEC” – zatrzymać się z piłkę

– „LUZ” – swobodne prowadzenie piłki

– „GAZ” – prowadzenie piłki w szybkim tempie

– „ŚWIATŁO CZERWONE” – zatrzymać się z piłką

– „ŚWIATŁO ŻÓŁTE” – przygotowanie do prowadzenie piłki (bieg w miejscu przy

piłce)

– „ŚWIATŁO ZIELONE” – prowadzenie piłki.

  1. Wolne prowadzenie piłki dowolnym sposobem dookoła pokoju, wokół pachołków

lub innych przeszkód (slalomem)

  1. Marsz z piłką w ręku z głębokim wdechem i wydechem.

 

„Ja w swojej krainie wyobraźni”-  wykonajcie pracę plastyczną  według własnego pomysłu.

 

03.06.2020 r.

„Rodzaje niepełnosprawności” – doświadczanie problemów dzieci (osób)

niepełnosprawnych

Co zrobić, by zrozumieć, z czym borykają się na co dzień niepełnosprawne dzieci?

Wczuć się w ich rolę! Choć doświadczenia, które wam proponuję, są tylko kroplą w

morzu przedstawiające problemy dzieci z niepełnosprawnością- to mam nadzieję, że

pomoże wam to zrozumieć niepełnosprawność.

Po wykonaniu doświadczeń, podzielcie się z rodzicem swoimi wrażeniami. Co

czuliście? Co sprawiło wam największą trudność? Czy zetknęliście się w swoim

otoczeniu z osobami, które mają podobne trudności? Jak

Tor przeszkód (dziecko niewidome). Rodzic zasłania dziecku oczy chustką i

przeprowadza bezpiecznie osobą niepełnosprawną do wyznaczonego celu.

Kalambury (dziecko głuchonieme). Zadanie polega na przekazaniu słowa

(wiadomości) mamie /tacie bez użycia słów, za pomocą gestów.

Zagadki słuchowe (dziecko niesłyszące). Dziecko zatyka uszy dłońmi. Rodzic

wypowiada niezbyt głośno nazwę dowolnego zwierzątka domowego. Zadaniem

dziecka jest próba odgadnięcia z ruchu warg nauczyciela, jaką nazwę zwierzątka

wypowiedział.

Rysowanie (dziecko z ograniczoną sprawnością ruchową). Dziecko siedzi przy

stoliku składa kartkę na pół. Na jednej połowie dziecko ma za zadanie narysować

dowolny, prosty rysunek (np. samochód, kot) ręką, którą normalnie się posługują, a na

drugiej – używając drugiej ręki.

 

04.06.2020 r.

Zachęcam do zabawy muzyczno – ruchowej – Drogi Szymonie

https://www.edumuz.pl/produkty/350/syp-simeon-drogi-szymonie

 

Dzisiaj będziemy porównywać długości (wysokości) oraz odmierzać przedmioty w

domu dłońmi, kredkami oraz stopa za stopą. Zaproście do zabawy mamę albo tatę lub

rodzeństwo.

– „Co jest wyższe od nas?”-  poszukajcie w domu rzeczy wyższych i ustańcie obok

nich.

– „Co jest niższe od nas”- A teraz kolej na poszukiwanie rzeczy niższych. Ustańcie obok nich.

– „Mierzenie dłonią i kredkami”- Zmierzcie w domu stół, krzesła, łóżko ora inne przedmioty

za pomocą dłoni lub kredek. Poproście Rodziców a pokażą Wam jak się to robi.

– „Mierzenie długości dywanu stopą”-Ile stópek ma wasz dywan?

 05.06.2020 r.

Do dzisiejszych naszych zabaw i ćwiczeń będzie potrzebna Wam gazeta. Jak znajdziecie już gazetę

w domu zapraszam do zabawy.

  1. Dziecko biega swobodnie po pokoju przy dźwiękach dowolnej muzyki, gdy dźwięk umilknie

wykonuje polecenia:

-podejdź do gazety skradając się

-podejdź do gazety skacząc jak piłeczka

-podejdź do gazety tupiąc -podejdź do gazety skacząc na jednej nodze

-podejdź do gazety na czworakach

 

Dzisiaj jest piątek. Nauczymy się słów nowej piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”.

Dzięki tej piosence dowiecie się czego potrzebują dzieci na całym świecie?

 

 

Tekst piosenki:

  1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

  1. Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

Czas teraz na masażyk ilustrujący pt. „Co robią różni ludzie?”. Proszę żebyście

wykonali go razem z rodzicami lub rodzeństwem. Na osobie, która siedzi przed wami

wykonajcie różne ruchy na jego plecach, odpowiednio do treści:

Stolarz młotkiem w drewno stuka,

(stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

lekarz płuca stetoskopem osłuchuje,

(udają że trzymają stetoskop i dotykają plecy w rożnych miejscach),

kucharz łyżką w garnku miesza,

(wykonywanie płaską dłonią kolistych ruchów na plecach),

rolnik w polu grabi siano,

(palcami obu rąk grabienie z góry na dół

muzyk gra na trąbce, (naśladowanie ruchów pianisty),

a ja obrazek na plecach maluję.

(dowolne „rysowanie” na plecach drugiej osoby).

 

Zapraszam do zabawy oddechowej „Pingpongowe piłeczki”. Połóż piłeczkę na blacie

stołu , stań z mamą po przeciwnych końcach stolika i dmuchaj na piłeczki w taki sposób, aby nie spadły z blatu.

 

 

RELIGIA:

Maryja to Matka i Polski Królowa – w miesiącu czerwcu szczególnie pamiętamy o Matce Bożej. Zachęcam rodziców do wymienienia kilka wezwań z litanii do Matki Bożej.

Moi rodzice są wspaniali, bo miłość Bożą w serce me wlali. Podziękuj Bogu za swoich rodziców.  Wymień czynności, jakie wykonuje mama i tata. Zaśpiewaj piosenkę „Nie boję się”. (pokoloruj obrazek).

 

Dziękuję za wykonywanie proponowanych prac.

Pozdrawiam serdecznie  moich wychowanków i rodziców.