PROPOZYCJA ZABAW- 01.06-05.06

Propozycje zabaw na tydzień kompleksowy „DZIEŃ DZIECKA”

01.06.2020 r. – 05.06.2020 r.

w oparciu o Plan Pracy Dydaktyczno – Opiekuńczo – Wychowawczej na miesiąc czerwiec 2020 w grupie „Słoneczka”

 

PONIEDZIAŁEK

„Krzesłem na księżyc” – rozmowa kierowana w oparciu o wiersz M. Mazan.

Poniżej zamieszczamy treść wiersza. Zachęcamy do porozmawiania ze Słoneczkami na temat jego treści  wg przykładowych pytań:

Czym różnią się dzieci od dorosłych?

Kto waszym zdaniem ma większą wyobraźnię – dziecko czy dorosły?

Co swoim kształtem mogą przypominać chmury? O czym mogą śpiewać ptaki?

Przypomnijcie, do czego dzieci mają prawo. (m.in. prawo do: wyrażania własnych myśli, nauki, opieki, odpoczynku, wychowania w rodzinie)

 

„Krzesłem na księżyc”

 Czemu dziecko jest ważne?

Czy wiecie to? No raczej!

Widzi to, co dorosły,

ale całkiem inaczej.

Chmura jest wielorybem,

rowerek – samolotem,

krzesłem lata się w kosmos,

na księżyc i z powrotem.

Dziecko wie, o czym śpiewa

ptak, co usiadł na drzewie.

Dorosły też to wiedział,

lecz urósł i już nie wie…

Maciejka Mazan

 „Dziecięca gimnastyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Zachęcamy do wykonania ćwiczeń znajdujących się w poniższym linku https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

 

WTOREK

„Taniec z balonami” – zabawy przy muzyce.

Zachęcamy do zabawy z balonami przy skocznej i ulubionej muzyce Waszych dzieci. Możecie poprosić Słoneczka, aby spróbowały nadmuchać balon i bawiły się nim wg instrukcji:

Balonik na głowie.

Balonik na plecach.

Balonik pod brodą.

−  Balonik między nogami.

Następnie zachęcamy do zabawy z balonami z dźwiękami wysokimi i niskimi. Gdy  dzieci usłyszą dźwięk wysoki poproście Słoneczka, aby maszerowały na palcach z balonami uniesionymi w górze, a przy dźwiękach niskich poruszały balonami przy podłodze. https://www.youtube.com/watch?v=RRi2l92YHx4

 „Kolorowy świat” – praca plastyczna.

Zachęcamy Słoneczka do wykonania pracy plastycznej z figur geometrycznych wg ich pomysłu. Możecie zaproponować dzieciom wycięcie ich z kolorowego papieru bądź narysowanie kredkami. Podzielcie się z nami efektami Waszej pracy.

 

ŚRODA

„Wyższe, niższe” – zabawa matematyczna.

Zaproponujcie dzieciom, by sprawdziły, kto lub co w waszym domu jest od niego wyższy/wyższe, a kto lub co niższy/niższe. Następnie poproście, aby wyszukały w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od rodzica.

„Dziecięca gimnastyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Zachęcamy do wykonania ćwiczeń znajdujących się w poniższym linku https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

 

CZWARTEK

„Mój przyjaciel” – rysowanie kredą.

Proponujemy, aby Słoneczka narysowały swojego przyjaciela kredą na chodniku. Jeżeli nie posiadacie kredy bądź nie macie możliwości rysowania na chodniku, możecie zaproponować dzieciom narysowanie przyjaciela kredkami, flamastrami bądź farbami na kartce.

„Jesteśmy dziećmi” – zabawy przy piosence.

Zachęcamy do wysłuchania piosenki wspólnie ze Słoneczkami i porozmawiania z nimi na temat jej treści. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

PIĄTEK

„Konwencja o prawach dziecka” – rozmowa kierowana.

Poniżej zamieszczamy link z prezentacją dotyczącą praw dziecka, która pomoże wyjaśnić Słoneczkom czym i jakie są ich prawa.

https://foto-slub.home.pl/autoinstalator/wordpress8/?attachment_id=39517

„Dziecięca gimnastyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Zachęcamy do wykonania ćwiczeń znajdujących się w poniższym linku https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

 

POZOSTAŁE PROPOZYCJE

„DZIEŃ DZIECKA” – program edukacyjny dla dzieci. Zachęcamy Słoneczka do obejrzenia programu pt.”Budzik” poświęconego Dniu Dziecka.

https://abc.tvp.pl/18597055/dzien-dziecka

„WSZYSCY MAMY SWOJE PRAWA” – kalambury. Zabawa polega na odgadywaniu prezentowanych ruchem bądź gestem praw dzieci.

„KTO SZYBCIEJ” – ćwiczenia oddechowe. Proponujemy zabawę w wyścigi, kto pierwszy przepchnie papierową kulkę za pomocą oddechu wzdłuż stołu. Pamiętajcie o prawidłowym torze oddechowym (wdech nosem, wydech ustami).

„PALUSZKI WITAMY, GŁOŚNO PRZELICZAMY” – zabawa paluszkowa. Zaproponujcie dzieciom, aby zacisnęły dłonie w piąstki, a następnie prostowały kolejne palce u obu rąk, jednocześnie głośno licząc od 1 do 5.

„ŚMIECH DZIECI” zabawa artykulacyjna. Zaproponujcie dzieciom naśladowanie  różnych  rodzajów śmiechu: cha-cha-cha, che-che-che, hi-hi-hi.

„SZUKAJ I…” – ćwiczenie spostrzegawczości. Poproście Słoneczka, aby odszukały w domu przedmioty, które wymienicie.

„RÓBCIE TO, CO JA” – zabawa ruchowo – naśladowcza. Zabawa polega na pokazywaniu przez dorosłego  różnych ruchów (np. podnosi rękę do góry, dotyka placem czubka nosa), a zadaniem dzieci jest ich powtarzanie.

„DZIECI Z DALEKICH KRAJÓW I ICH SZKOŁY” – rozmowa kierowana. Przeczytajcie dzieciom informacje zawarte w prezentacji i porozmawiajcie ze Słoneczkami na jej temat http://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/Wystawaszkolywww2.pdf