TYDZIEŃ I- 01 – 05.06.2020r.

Drogie Dzieci! Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu zachęcamy Was do realizacji tematu kompleksowego „Dzień Dziecka”.

 PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

  1. „Cukrowa Kraina”- obejrzyj ilustrację, wysłuchaj zadania przeczytanego przez rodzica, pobudź wyobraźnię i działaj. Możesz wykonać Swój rysunek Cukrowej Krainy.

  1. „Ruletka”- zakręć kołem i wykonaj wskazane ćwiczenia gimnastyczne.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

  1. „Toys”- utrwalamy nazwy zabawek. Obejrzyj krótki film. Może jest wśród nazw zabawek Twoja ulubiona zabawka? (pomiń pracę z kartami pracy)

„Zmierz długość” – podczas zabawy dowolnej zmierz długość zabawek za pomocą patyczka do czyszczenia uszu. Spróbuj porównać długości przedmiotów używając zwrotów: krótszy, dłuższy.

https://www.youtube.com/watch?v=6Prj5sTNmWE

  1. Rysowanie patykiem na ziemi” – podczas spaceru z rodzicami znajdź patyk i spróbuj nim narysować swoją ulubioną zabawkę.

KP cz. 5. s. 42-43.

WTOREK 02.06.2020r.

  1. „Co przydarzyło się Trampolinkowi i Gai”- historyjka obrazkowa. Poznanie kształtu litery g, G drukowanej i pisanej.

Wykonaj KP cz. 5, s. 40-41. Opowiedz treść historyjki, spróbuj odczytać dialog.

  • „G jak….”- spróbuj podać nazwy przedmiotów, warzyw, owoców, w których głoska g: jest na początki, na końcu, w środku słowa (dostosujcie do możliwości Swojego dziecka). Podziel podane słowa na sylaby.
  • Wprowadzenie do nauki pisania: Pisz g, G: w powietrzu rysuj paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu. Zwróćcie uwagę na kierunek ruchu podczas zabaw z pisaniem g, G. Jest on widoczny na zdjęciu powyżej.
  • Możesz literę g, G ułożyć z fasoli, grochu, klocków.
  1. „Zdmuchnij chusteczkę ze stołu”- ćwiczenia oddechowe. Połóż jednorazową chusteczkę na stole i spróbuj ją zdmuchnąć. Zwróć uwagę, aby podczas dmuchania usta były ułożone na kształt kółeczka i aby były lekko wysunięte do przodu, a nie płaskie. Stosuj zasadę – powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy ustami. Można dmuchać długo lub krótko, mocno lub delikatnie. Nie wykonujemy ćwiczeń zbyt długo ani zbyt dużo, aby nie zakręciło się dziecku w głowie.
  2. „Mój portret”- spróbuj narysować Swój portret. Wykorzystaj lustro lub swoje zdjęcia jako pomoc przy wykonaniu pracy.
  3. Dodatkowa karta pracy:

G, g- pisz po śladzie

ŚRODA 03.06.2020r.

  1. „Poznajemy poloneza”- wysłuchaj nagrania Poloneza W. Kilara. Poznaj polski taniec narodowy. Spróbuj powtórzyć wybrane figury tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=0zEEbH5U_G0

  1. „Dzieci świata”- uważne słuchanie wiersza W. Fabera. Nazywanie kontynentów, z których pochodzą dzieci. Praca z mapą świata.

W Afryce w szkole, na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

Jeśli masz w domu globus, odszukaj miejsca, z których pochodzą bohaterowie wiersza.

Odpowiedz na pytania:
Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
Gdzie mieszkają Eskimosi?
O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
Co łączy dzieci na całym świecie?

Dzieci świata- ilustracje – opisz wygląd dzieci mieszkających w różnych częściach świata.

  1. „Ukłon z książką na głowie”- zabawa ruchowa. Połóż książkę na swojej głowie, spróbuj wykonać „dygnięcia” tak, aby książka nie spadała Ci z głowy.
  2. Karty pracy: KP cz. 5, s. 44-45.

CZWARTEK 04.06.2020r.

  1. „Która godzina?” – zabawa matematyczna; rozwijanie zainteresowań pomiarem czasu, rodzajami zegarów, kształtowanie umiejętności odczytywania godzin.

Nauka zegara dla dzieci. Powiedź z jakich elementów zbudowany jest zegar? Obejrzyj zegary w swoim domu. Policz je. Obejrzyj film i spróbuj odczytać godziny z lektorem.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ty2bbbsXbE

  1. „Podajmy sobie ręce”- posłuchaj piosenki D. Gellner. Podczas drugiego słuchania spróbuj wystukać rytm palcami o blat stołu.

https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

  1. „Kto trafi do kosza?” – zabawa ruchowa; doskonalenie celności i umiejętności rzutu. Przygotuj piłkę i miskę. Ustaw miskę w pewnej odległości od siebie. Spróbuj wrzucić piłkę do miski. Przy każdym rzucie możesz oddalać od siebie miskę.
  2. Będąc na spacerze postaraj się ułożyć dowolne kompozycje z materiałów przyrodniczych w ogródku lub parku.
  3. Zadania w kartach pracy: KP cz. 5, s. 46-47.

PIĄTEK 05.06.2020r.

  1. „Płynie czas” – dziś utrwalimy nazwy miesięcy oraz dni tygodnia.

„Galimatias w kalendarzu”-  film edukacyjny. Obejrzyj film, postaraj się powtórzyć nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności i podaj charakterystyczne dla poszczególnych miesięcy cechy.

https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

  1. „Skakanka to ścieżka”- zabawa ruchowa ze skakanką. Rozłóż skakankę na podłodze, zdejmij kapcie i spróbuj przejść po niej utrzymując równowagę. Wykonaj zadanie kilkukrotnie.
  2. Dziwne wyrazy”- zabawa. Napisz na małych karteczkach 10 wybranych przez siebie liter. Ułóż z nich wyrazy. Spróbuj je odczytać.
  3. Ćwiczenia manualne – spróbuj nawlec koraliki/makaron na sznurek sznurków czy tasiemkę.
  4. „Jak dziś pogoda”- obserwacje przyrodnicze. Podczas pobytu na świeżym powietrzu nazwij zaobserwowane zjawiska atmosferyczne.

KARTY PRACY DO DRUKU: