Praca w domu: 01-05.06

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Z uwagi na to, że w tym tygodniu będę na zajęciach zorganizowanych dla dzieci w przedszkolu, nasz kontakt będzie nieco ograniczony. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności możecie kontaktować się ze mną telefonicznie lub za pomocą Messengera, postaram się odpowiedzieć na pytania po powrocie z pracy – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 01 – 05 czerwca: „ŚWIAT DZIECI”

Dziecko zapozna się z literą „g, G”. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Utrwali pojęcia związane określaniem upływu czasu, pozna różne sposoby mierzenia czasu. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność odejmowania. Nauczy się lub posłucha tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym dotyczące najbliższej rodziny. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych.

Poniedziałek 01 czerwca 2020r.

Kochane Kropelki! Z okazji Dnia Dziecka pragnę złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia:

Wita Was słoneczny ranek, tyle dzisiaj niespodzianek, tyle przygód czeka Was:

Pierwszy czerwca! Wstawać czas!

Dzisiaj święto wszystkich dzieci – to szczególny dla nas dzień.

Jasne, złote słonko świeci, spoza chmur uśmiecha się.

Czar zabawy dziś panuje, każde serce się raduje.

Ooo… i ptaszki już śpiewają, tak życzenia Wam składają:

 słodkich przyjemności, ogromu radości,

spełnienia marzeń i wspaniałych wrażeń!

A ja każdemu życzę, czego potrzebuje:

w Dniu Dziecka: czy to mały, czy to duży, niech wspaniale się czuje!

Wtorek 02 czerwca 2020r.

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „G”: zachęcam Was do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=zJkNBw1L5ns

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 40-41  i ćwiczenie 2 na s. 43 w Kartach pracy cz. 5.

  • Obejrzyjcie historyjkę obrazkową, opowiedzcie co przydarzyło się Trampolinkowi i Gai?
  • Jeśli potraficie, spróbujcie przeczytać teksty.
  • Podzielcie słowo goryl na sylaby? Ile słyszycie sylab? Pokażcie tyle palców, ile sylab słyszycie?
  • „G”, jak….”- spróbujcie podać nazwy przedmiotów, zwierząt, warzyw, owoców, itp., w których głoska „g”: jest na początku, na końcu, w środku słowa. Podzielcie podane słowa na sylaby.
  • Zastanówcie się, co przypominają Wam litery „G, g” swoim kształtem, do czego są podobne? W starej gazecie, kolorowance, książeczce wyszukajcie drukowane litery „g, G”. Zakreślcie je.
  • Możecie ułożyć literę „g, G” z wybranych materiałów, np. fasoli, klocków, guzików, nakrętek, itp…
  • Wprowadzenie do nauki pisania: napiszcie literę „g, G”: w powietrzu paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu.
  • W celu utrwalenia litery „g, G”, zachęcam Was do wykonania ćwiczeń w dodatkowych Kartach pracy „Znam litery i liczby” (wykonajcie to w ciągu tygodnia).

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są”, znajdziecie ją pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

Wszystkie dzieci nasze są

Ach, co za smutas leje łzy
lalki w płacz, misiek zły
o, już się śmieje,
nosek mu drży,
deszczyk był a teraz wyschły łzy.
Niebo rozjaśnia się samo
mały uśmiech, jak tęcza,
już dobrze, mamo!
Wszystkie dzieci nasze są:
Basia, Michael, Małgosia, John,
na serca dnie mają swój dom,
uchyl im serce jak drzwi.
Wszystkie dzieci nasze są:
Borys, Wojtek, Marysia, Tom,
niech małe sny spełnią się dziś,
wyśpiewaj marzenia, a świat
będzie nasz!
Choć nie rozumiem mowy twej
czytam lęk, czytam śmiech.
Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz,
otwórz nim nieśmiałość naszych słów.
Ważny jest serca alfabet,
ciepły uśmiech, jak słownik,
jesteśmy razem!

Środa 03 czerwca 2020r.

SŁUCHANIE WIERSZA „A JAK BĘDĘ DOROSŁA?”: zachęcam Was do posłuchania wiersza D. Wawiłow http://scholaris.pl/zasob/104893?tid[]=16&eid[]=POCZ&bid=0&iid=0&query=dzieci&api=

A jak będę dorosła

D. Wawiłow

Jak mi ręce urosną,
jak mi nogi urosną,
jak już będę dorosła
i wysoka jak sosna,
to zostanę, zostanę, zostanę… no, kim?
To na pewno zostanę lekarzem!
Przyjdę w białym fartuchu,
mamie zajrzę do ucha,
tatę klepnę po brzuchu,
powiem: ,,Trzyma j się, zuchu!”,
i zapiszę, zapiszę, zapiszę… no, co?
I zapiszę paskudne lekarstwo!
Co mi płacze i krzyki!
Będę robić zastrzyki!
Będę strasznie się trudzić!
A jak już mi się znudzi,
to zostanę, zostanę, zostanę… no, kim?
To zostanę okrutnym piratem!
Nie posłucham się taty.
Będę strzelać z armaty,
będę w worku pękatym
przechowywać dukaty,
będę straszną mieć brodę i pistolet… i co?
I piracką przepaskę na oku!
Co mi wiatry i burze!
Mogę trwać jak najdłużej!
Niechaj żyją podróże!
A jak nimi się znużę,
to pojadę, pojadę, pojadę… no, gdzie?
To pojadę z powrotem do mamy!

Zastanówcie się, kim chciała zostać bohaterka wiersza? Kim wy chcielibyście zostać w przyszłości? Porozmawiajcie z dziećmi o ich planach i marzeniach.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenie 1 na s. 46 i ćwiczenie 3. na s. 47.

PRACA PLASTYCZNA: proszę wykonajcie pracę na temat: „Kim będę w przyszłości?”. Możecie wykonać rysunek kredkami, namalować farbami, wykonać kolaż… Wybierzcie technikę i materiały, z których skorzystacie.

Czwartek 04 czerwca 2020r.

ZABAWA MATEMATYCZNA:Która godzina?” – zachęcam Was do rozwijanie zainteresowań pomiarem czasu, rodzajami zegarów, kształtowanie umiejętności odczytywania godzin. Przypomnijcie sobie, z jakich elementów zbudowany jest zegar? Obejrzyjcie zegary w swoim domu. Policzcie je. Zachęcam Was do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=_Ty2bbbsXbE. Spróbujcie odczytać godziny z lektorem.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 38 i 39, ćwiczenie 2 na s. 46, ćwiczenie 4 na s. 47 w Kartach pracy cz. 5.

ZABAWA RUCHOWA: zachęcam Was do ćwiczeń, skorzystajcie z azbawy dostępnej pod linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Piątek 05 czerwca 2020r.

UTRWALENIE NAZW DNI TYGODNIA I MIESIĘCY: Zachęcam Was do obejrzenia filmu „Galimatias w kalendarzu”, znajdziecie go pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI

Powtórzcie nazwy miesięcy. Porozmawiajcie na temat ich cech charakterystycznych. Przypomnijcie dzieciom, w którym miesiącu obchodzą urodziny 🙂

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 44 i 45 w Kartach pracy cz. 5.

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki „Podajmy sobie ręce”: https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

PODAJMY SOBIE RĘCE
Muzyka: K. Kwiatkowska
Słowa: D. Gellner
Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki
Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka
Podajmy sobie ręce …
Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury
Podajmy sobie ręce ..