29.05

1. Zabawa językowa „Mój tata ma na imię…”- dzieci mówią zdanie: Mój tata ma na imię… (podają imię taty). Jeśli dziecko nie pamięta, jak tata ma na imię, dopytują .

2. Słuchanie wiersza B. Formy „Mój tato” – rozmowa z dzieckiem na temat taty, zainspirowana treścią wiersza. Kiedy najczęściej bawicie się z tatą? Co lubicie robić wspólnie z tatą? Jakie są wasze ulubione zabawy?

Mój tato

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście.

3. Zabawa pantomimiczna „Wybieramy się z tatą na ryby”- dzieci ilustrują ruchem słowa historyjki .

Pewnego dnia tata zaproponował dzieciom wyprawę na ryby. Wcześnie rano wsiedli do samochodu i pojechali. (dzieci stają za tatą kierowcą i naśladują odgłos silnika: brum, brum, brum). Po chwili byli już nad jeziorem. (dzieci udają, że odpinają pasy i wysiadają z samochodu). Wszyscy poszli na pomost i zarzucili wędki. (dzieci na sygnał wykonują zamach, udając, że zarzucają wędki) W ciszy i skupieniu czekali, aż jakaś ryba złapie się na haczyk. (dzieci chwilę stoją w ciszy, bez ruchu) Po niedługim czasie wędki zaczęły się ruszać. (dzieci udają, że trzymane w dłoni wędki się ruszają). Szybkim ruchem poderwali je do góry, ściągnęli ryby z haczyków i włożyli je do wiaderek. (dzieci naśladują wszystkie czynności).

4. Zabawa dydaktyczna z tatą „Na – pod – za” –. Kształtowanie pojęć: na, pod, za. Każde dziecko ma mały kocyk lub chustę i wykonuje kolejne polecenia rodzica: wejdź pod kocyk, stań na kocyku, kucnij za mną itd.

5.Zabawy ruchowe z tatą :

„Odklej mnie” – dzieci leżą na kocykach, „przyklejone” do podłogi, a rodzice próbują „oderwać” od podłogi poszczególne części ciała dziecka.

„Jedziemy na kocyku” – zabawa z rodzicem Dziecko siedzi na kocyku, a rodzic ciągnie za kocyk.

„Jak w lusterku” – zabawa ruchowa naśladowcza. Rodzic z dzieckiem stoją naprzeciwko siebie Rodzice podają jakiś ruch, który dziecko odtwarza. Następuje zamiana ról (dziecko podaje ruch, a rodzic go odtwarza).

 

6. Osłuchanie z piosenką „Piosenka dla taty”- powtarzanie tekstu piosenki.

Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

zawsze z nim być chcę.

Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi.

Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

mama śmieje się.

Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi.

Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi.