28.05

1. Zabawa językowa „Moja mama ma na imię… dzieci mówią zdanie: Moja mama ma na imię… (jeśli nie pamiętają prosimy aby dopytały).

2. Praca plastyczna „Jak wygląda moja mama?”- rysowanie kredkami, włączamy dowolną nastrojową muzykę. Dzieci rysują portret mamy według instrukcji, na przykład: Rysujemy buzię – buzia jest okrągła . Są na niej oczy, usta (mama się uśmiecha) i nos. Teraz rysujemy mamie włosy. Pamiętajcie, że włosy mogą być krótkie lub długie, proste lub kręcone itd.

Możecie pokazać nam Wasze portrety wysyłając na Facebook’a grupy .

3. Rozmowa w oparciu o wiersz pt. „Mama ma dziesięć rąk ”- krótka rozmowa na temat przeczytanego utworu: Kto jest bohaterem wiersza?. Co to znaczy, że „mama ma dziesięć rąk”? Jak możemy pomóc mamie w pracach domowych.

Mama ma teraz dziesięć rąk

I wszystkie są nagle zajęte.

Odstawia szafy, ściera kurz

Rozmawia z każdym sprzętem.

Mama ma teraz dziesięć rąk

I wszystkie są bardzo zmęczone.

Muszę im dodać trochę sił

I wziąć je w swoje dłonie.

Potem wyciągnę zabawki,

Które trzeba naprawić.

Zrobię porządek w szufladzie,

Zanim zacznę się bawić.

4. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Pokaż, co mama robi w domu”- dzieci ruchem naśladują czynności które mama wykonuje np. czesanie, pranie, odkurzanie, prasowanie, prowadzenie samochodu itp. Mama odgaduje.

5. „Pomocnik mamusi”- angażowanie dziecka w pomoc w drobnych pracach domowych, przy przygotowaniu posiłku (np. podawanie ziemniaków jak domownik obiera, zanieś łyżki na stół), sprzątaniu itp.

6. Masażyk relaksacyjny „List do mamy”- na plecach dziecka rysujemy.

Kochana mamo (rysujemy serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech)

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło)

Poskacz ze mną w kałuży („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi

palcami)