9b. Propozycje zabaw i zadań 25-29.05.2020r.

Temat kompleksowy: IDZIEMY DO ZOO

Drodzy Rodzice!!!

Szczegółowy opis i instrukcja prowadzenia zabawy (zajęć) udostępnione będą Państwu w wyznaczonym dniu na Messengerze – Przedszkole zdalne nauczanie.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z wychowawczyniami grupy.

Ćwiczenia poranne – Koło fortuny – ruletka
https://wordwall.net/pl/resource/1108892/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

 

Poniedziałek – 25.05.2020 r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„W zoo” – zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego. Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej  Plastelinowe zoo. Rozmowa o zwierzętach, na podstawie treści opowiadania.

 Plastelinowe zoo

Od rana padał deszcz. Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup. Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć. A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach.
– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek.
– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani. – Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.
– Ale wspaniały pomysł, hej hop!
Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy. A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:

Jak nazwiemy takie zwierzę,
które trąbą wodę bierze
i polewa całe ciało –
wody trzeba więc niemało.

– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka. Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować.
– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego.
Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:

Groźnie syczy, pluje jadem,
bo jest niebezpiecznym gadem.
Zwinnie wije się jak lina –
lepiej z taką nie zaczynaj!
 – Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…

I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła.
A pani zadała kolejną zagadkę:

Zjada mięso z apetytem
i potrząsa grzywą przy tym.
Królem zwierząt jest na świecie,
ale o tym dobrze wiecie.

Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa. A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę.
Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta. I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie.
To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.

                                                Urszula Piotrowska

  • Wykonanie kart pracy – 5-latki s. 30-31, 6latki s. 30–31.

„Zwierzątka” – zabawa ruchowo – naśladowcza.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Zoo” – wykonanie pracy z dostępnych materiałów plastycznych zgodnie z instrukcją. Wycinanie, wydzieranie, lepienie, wylepianie itp.

 

Propozycje popołudniowe:

Rozsypanka wyrazowa, układanie zdań, ćwiczenia w czytaniu.

Zabawa dydaktyczna „Dopasuj do pary” – dopasowywanie do siebie obrazków, łączenie ich w pary.

Wtorek – 26.05.2020 r. 

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Zabawy z literami” – przygotowanie do nauki czytania i pisania. Utrwalenie poznanych liter. „Worek pełen liter” – losowanie i nazywanie wylosowanej litery.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne: „Wycieczka do zoo” na podstawie filmiku – instrukcji obrazowo – słownej.

 

Propozycje popołudniowe:

Oglądanie książek, albumów ze zwierzętami.

Zabawa „Gdzie jest lew?” – chodzenie pod dyktando, utrwalenie kierunków.

Kalkowanie obrazków ze zwierzętami – rysowanie cieni.

 

Środa – 27.05.2020 r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Wycieczka do zoo” – zajęcia z wykorzystaniem ilustracji. Opowiadanie historyjki obrazkowej. Dopasowywanie tytułów do poszczególnych obrazków.

 „Wyruszamy na wycieczkę”  – zabawa ruchowa.

2. Ćwiczenia gimnastyczne: „Wycieczka do zoo” na podstawie filmiku – instrukcji obrazowo – słownej.

  • Wykonywanie kart pracy – 5-latki s. 33, 6-latki s.32–33.

Propozycje popołudniowe:

Ćwiczenia oddechowe „Piłeczki”.

Zabawa „Pada deszcz”.

 

Czwartek – 28.05.2020 r.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Wąż”- zajęcia plastyczne, wykonanie węża dowolną techniką.



„Wyskocz ze skarpetek” – zabawa ruchowa z elementem siłowania.

  1. Zajęcia umuzykalniające:

„Idziemy do Zoo” – zabawa ze śpiewem.

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

Propozycje popołudniowe: 

Układanie dowolnego obrazka z części.

Zabawa „Prawa – lewa, góra – dół”.

 

Piątek – 29.052020 r.

  1. Edukacja matematyczna:

„Zwierzęta egzotyczne”– poznanie cyfry 0. Wylepianie plasteliną cyfry 0.

  • Wykonywanie kart pracy – 5-latki s. 32, 6-latki, s. 36–37.
  1. Zajęcia umuzykalniające:

Mama w kuchni – zabawy rytmiczne z piosenką. Utrwalenie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=A_gixhymV1E&feature=emb_title

  1. Ćwiczenia gimnastyczne: „Wycieczka do zoo” na podstawie filmiku – instrukcji obrazowo – słownej.

Propozycje popołudniowe:

„Przygody w zoo” – konstruowanie gry planszowej. Posługiwanie się symbolami. Pisanie poznanych cyfr po śladzie.

Wykonanie kart pracy, 6-latki, s. 34 (zad.2), 35 (zad.4).

Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?”.

 j. angielski:

https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc6,37934.html

Karty pracy do pobrania:

https://akademia.pwn.pl/view/175e1494-45b7-47e1-be92-57a7dcf79659/37946/Memo_karty%20pracy_odcinki_1_3_5_7_9.pdf

Religia :

KOCHAM – JEZUS I MARYJA

Kochane dzieci, jeśli chcecie okazać miłość swoim rodzicom lub bliskim czy przyjaciołom to wtedy mówicie, że ich kochacie, czasem rysujecie serce lub inny rysunek. Rodzice też okazują Wam swoją miłość, codziennie troszczą się o Was, dbają o Wasze bezpieczeństwo i o to, żeby Wam niczego nie brakowało. Pamiętajcie, należy sobie pomagać i dbać o siebie.
Jest jeszcze ktoś, kto bardzo nas kocha. Tym kimś jest Jezus. On pomagał wszystkim potrzebującym, uzdrawiał chorych, karmił głodnych… Jezus bardzo kocha dzieci i dorosłych.
Spróbujcie zapamiętać rymowankę:
Bóg mnie kocha, a ja Jego,
chcę być dobry dla każdego.
Jest jeszcze jedna osoba, która kocha każdego człowieka: Mama Jezusa – Maryja. Bardzo się cieszymy, że jest Ona również naszą Matką. Wszyscy bardzo kochają Maryję, możemy odwiedzać ją w szczególnych miejscach w Polsce np. Częstochowa lub w miesiącu maju ludzie gromadzą się przy kapliczkach i przydrożnych krzyżach, aby odmawiać szczególną modlitwę – Litanię, ciesząc się z tego, że Maryja jest zawsze blisko nas. Dziękujemy jej za to, że jest Matką Pana Jezusa i zarazem naszą Matką.
Przyjrzyj się przydrożnej kapliczce, zwróć uwagę na jej charakterystyczne elementy. Pokoloruj obrazek: