25.05

DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECIAKI

Witamy po weekendzie i zapraszamy do pracy i zabawy!!

 

  1. Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz U. Piotrowskiej „ Festyn rodzinny”.

Zachęcamy do przeczytania dzieciom wiersza znajdującego się poniżej i rozmowy na temat jego treści.

 

  1. Piotrowska „ Festyn rodzinny”

 

W słoneczny majowy poranek

na festyn rodzinny do parku

idziemy z koszykiem kanapek:

ja, siostra, mamusia i tatuś.

 

Oj, może zakręcić się w głowie,

bo mnóstwo atrakcji wokoło,

ta wata cukrowa, tam lody,

orkiestra przygrywa wesoło.

 

Na udział w konkursie tanecznym

rodziców namawiać  nie muszę,

już skaczą po scenie jak żabki,

aż boli ze śmiechu mnie brzuszek.

 

Do biegów zgłosiła się siostra

I pędzi po medal jak strzała.

Nie lubię się chwalić, lecz powiem,

że siostra wyścigi wygrała.

 

A ja łowię rybki w basenie,

nie szkodzi, że sztuczne, z plastiku.

Naprawdę, bez żadnej pomocy,

mam jeden z najlepszych wyników.

 

Wracamy do domy z dyplomem

do bardzo aktywnej rodziny,

pójdziemy na pewno gdzieś znowu,

bo razem się dobrze bawimy.

 

Przykładowe pytania po przeczytaniu wiersza:

– Co to jest festyn?

– Co na festynie robili wszyscy członkowie rodziny?

– Dlaczego miło jest wspólnie się bawić i spędzać czas?

-Jak na imię ma Twoja mama i Twój tata?

– Jak Ty bawisz się z mamą i tatą?

 

  1. Rozmowa na podstawie obrazków.

Opowiedz , co robią dzieci z mamą na zdjęciach. Pokoloruj ramki wokół zdjęć, na których widać, co Ty najczęściej robisz z mamą i tatą. Narysuj uśmiechnięte buzie w kółkach przy zdjęciach, które przedstawiają Twoje ulubione zajęcia. W pustej ramce narysuj prezent dla mamy.

 

 

A teraz troszkę ruchu…

  1. „Ćwiczę z mamą i tatą” – ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem elementów metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:

„Moje Twoje” – rodzic siada z dzieckiem na przeciw siebie na podłodze i wykonują zadania. Rodzic mówi, dziecko pokazuje. Dotknij swojego nosa. Poklep moje kolano. Dotknij swojego ucha. Pogłaszcz mnie po głowie. Podrap się w stopę. Pomasuj moje dłonie. Itd.

„Koncert” – dziecko leży na brzuchu, a rodzic wystukuje palcami rytm jakiejś znanej piosenki, następnie zmiana ról.

„Raczkowanie” – pokonywanie przeszkód leżących na podłodze.

„Wagoniki” – dziecko siada przed rodzicem i wspólnie przesuwają się do przodu, do tyłu po podłodze.

 Pozdrawiamy!!!