25 -29 maja

Temat: „W ZOO”

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020 r.

„Zabawy z literami” – przygotowanie do nauki czytania i pisania, utrwalenie poznanych liter, ćwiczenia w syntezie i analizie słuchowej i wzrokowej – wykonajcie ćwiczenia w KP5, zadanie 2 na s. 33, zadnie 1 na s. 34, zadnie 3 na s.35.

Poszukajcie w domu książek ze zwierzętami, przyjrzyjcie się ilustracjom i zdjęciom zwierząt lub obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=FQqBXuAK3OY&app=desktop

Poćwiczcie przy piosence:

Język angielski:

Dzikie zwierzęta – Wild animals

https://www.youtube.com/watch?v=xEuKkApEBME


WTOREK 25.05.2020 r. „ŚWIĘTO MAMY I TATY”

„Laurka” –  kochane dzieciaki, wykonajcie laurki dla rodziców wg własnego pomysłu.

„Życzenia dla mamy i taty” – wręczcie rodzicom laurkę przytulcie i ucałujcie mamę i tatę. Złóżcie najserdeczniejsze życzenia, zaśpiewajcie piosenkę. Porozmawiajcie z rodzicami, powiedzcie im, co najbardziej lubicie z nimi robić.

Możecie zaprosić rodziców do tańca przy piosence: „Cudownych rodziców mam” https://www.youtube.com/watch?v=SsozRXPmcWk

Zaproście rodziców na wspólny spacer.

WSPOMNIENIA


ŚRODA 27.05.2020 r.

„Plastelinowe zoo” – zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego, wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej,  rozmowa o zwierzętach, na podstawie treści opowiadania.

 

Od rana padał deszcz. Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup.  Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć. A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach.

– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek.

– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani.

– Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.

– Ale wspaniały pomysł, hej hop!
Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy. A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki: Jak nazwiemy takie zwierzę, które trąbą wodę bierze i polewa całe ciało – wody trzeba więc niemało.

– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka.

Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować.
– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego. Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała: Groźnie syczy, pluje jadem, bo jest niebezpiecznym gadem. Zwinnie wije się jak lina –lepiej z taką nie zaczynaj!

– Żmija, żmija! –rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…
I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła.  A pani zadała kolejną zagadkę: Zjada mięso z apetytem i potrząsa grzywą przy tym. Królem zwierząt jest na świecie,ale o tym dobrze wiecie. Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa.  A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt,  pani zaproponowała wesołą zabawę .Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta . I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie . To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.

 

Po przeczytaniu opowiadania, porozmawiajcie na temat jego treści,

– Jak wygląda ogród zoologiczny?,

– O jakich zwierzętach była mowa?

– Jakie inne zwierzęta można tam spotkać?

– Jak trzeba zachowywać się w zoo?

Gra planszowa – wdrażanie do zdrowej rywalizacji, zagrajcie w ulubioną grę planszową (zdjęcia ze wspólnej zabawy możecie pokazać za pomocą aplikacji Messenger).

Wykonajcie ćwiczenia w KP5, s. 30–31.

Poćwiczcie dodawanie i odejmowanie:

https://szaloneliczby.pl/wskaz-wynik-na-owocach/

„Taniec połamaniec” – nauka kroków tańca, rozwijanie poczucia rytmu

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo


CZWARTEK 28.09.2020 r.

Poznanie cyfry 0. Rozwiążcie zadnie:

Po wybiegu w zoo spacerowały 4 małpki. Nagle zaczął padać deszcz i wszystkie 4 małpki szybko uciekły i schowały się w domku. Ile małpek zostało na wybiegu?

4 – 4 = 0

To jest cyfra zero  

Wykonajcie ćwiczenia w KP5, s. 36–37 oraz zadanie 2 i 4 w KP5, s. 34–35.

Poćwiczcie pisanie poznanych cyfr po śladzie:

 „Jakie to zwierzę?” – rozwiążcie zagadki.

zagadki_o_zwierzetach_egzotycznych

„Idziemy do zoo” – zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence, rozwijanie poczucia rytmu.

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM


PIĄTEK 29.05.2020 r.

„Zwierzęta egzotyczne” – wykonajcie dowolną techniką ulubione zwierzę egzotyczne, oto kilka inspiracji:

Wykonajcie ćwiczenia w KP 5, strony 32–33 zadanie 3.

Ćwiczenia ortofoniczne – wspólnie z rodziną naśladujcie odgłosy egzotycznych zwierząt, spróbujcie odgadnąć jakie zwierzę wydaje te dźwięki.

Ułóżcie kształt cyfry 0 z dostępnych w domu materiałów, np.: nakrętki, kamyki, guziki.

Ćwiczenia gimnastyczne  z wykorzystaniem  Metody Dennisona (kinezjologia edukacyjna) – aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju, wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się, integracja funkcji półkul mózgowych, rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny.

https://www.youtube.com/watch?v=h_ytkXXm-YE

https://youtu.be/TL8wI2ez-YI