Praca w domu: 25-29.05

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 25 – 29 maja: „IDZIEMY DO ZOO”

Dziecko utrwali wiadomości na temat zwierząt egzotycznych. Pozna zasady zachowania się w zoo. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Utrwali rozumienie pojęcia „para”. Pozna cyfrę zero. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność odejmowania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty.  Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym dotyczące najbliższej rodziny. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych.

Poniedziałek 25 maja 2020r.

WYSŁUCHANIE OPOWIADANIA: zachęcam Was do przeczytania dzieciom lub wysłuchania opowiadania U. Piotrowskiej „Plastelinowe zoo”

Od rana padał deszcz . Padał i padał . Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup . Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć. A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach .

– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek .

– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani .

 – Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta .

– Ale wspaniały pomysł, hej hop!

Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy. Pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:Jak nazwiemy takie zwierzę, które trąbą wodę bierze i polewa całe ciało –wody trzeba więc niemało. – Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka. Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować .

– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola .

– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego.

Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:

– Groźnie syczy, pluje jadem, bo jest niebezpiecznym gadem. Zwinnie wije się jak lina – lepiej z taką nie zaczynaj!

– Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss… I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła. A pani zadała kolejną zagadkę:

– Zjada mięso z apetytem i potrząsa grzywą przy tym. Królem zwierząt jest na świecie, ale o tym dobrze wiecie.

Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa. A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę. Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta. I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie. To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.

Po wysłuchaniu opowiadania zachęcam Was do rozmowy na jego temat: – Co wydarzyło się pewnego, deszczowego dnia w przedszkolu? – Czego użyły dzieci do wykonania zoo? – Jakie zwierzę ulepiła pani? – Co zrobił Trampolinek z plasteliny? Jakiego była koloru? – Jakie inne zwierzęta pojawiły się w zoo zrobionym w przedszkolu?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę abyście wykonali ćwiczenia na s. 30 w Kartach pracy cz. 5

PRACA PLASTYCZNA: zachęcam Was do ulepienia z plasteliny wybranego zwierzęcia egzotycznego. Możecie również wykonać zwierzę z papierowego talerzyka lub papieru według pomysłów, które prześlę Wam przez Messengera.

Wtorek 26 maja 2020r.

KOCHANE KROPELKOWE MAMY!

Brakuje słów,

aby podziękować Wam za matczyną

odwagę, cierpliwość, dobroć, zrozumienie…

W ten piękny i radosny dzień

pragnę złożyć

Wam wszystkim

najserdeczniejsze życzenia:

długich lat w zdrowiu,

szczęścia i wszelkiej pomyślności,

spełnienia najskrytszych pragnień,

samych cudownych chwil w życiu

i nieustannej pociechy z Waszych dzieci…

Dziękuję Wam za ogromne zaangażowanie w edukację  i zachęcam do spędzenia Waszego święta w szczególny sposób, niech będzie pełne radości, miłości i sprawi Wam wszystkim ogromną przyjemność 🙂

Środa 27 maja 2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE FILMU ANIMOWANEGO: dzisiaj poznamy zasady właściwego zachowania się w zoo. Zachęcam Was do obejrzenia filmu „Wizyta w Zoo” z cyklu „Kulfon, co z Ciebie wyrośnie?”, dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ZYdfmA2l8n

Po obejrzeniu filmu zachęcam was do rozmowy na jego temat:

– Dokąd wybrali się Monika i Kulfon? – Co zrobił Kulfon? – Dlaczego pracownicy zoo zamknęli Kulfona i Monikę? – Kto pomógł uwolnić żabę i jej przyjaciela? – Dlaczego nie wolno karmić zwierząt w zoo?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę abyście wykonali ćwiczenie 2 na s. 33, ćwiczenie 4 na s. 35 w Kartach pracy cz. 5.

NAUKA PIOSENKI: zachęcam Was do wysłuchania i nauki piosenki: „Idziemy do zoo”. Znajdziecie ją pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Idziemy do zoo

autor: R. Lupicki

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj…
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

Czy pamiętacie ilustrację ruchową piosenki, którą wykonywaliśmy na zajęciach? Spróbujcie przedstawić ją najbliższym, albo wymyślcie swoje ruchy 🙂

Czwartek 28 maja 2020r.

ZAPOZNANIE Z CYFRĄ „0”: zachęcam Was do wykonania ćwiczeń i wspólnych zabaw manipulacyjnych z wykorzystaniem różnych liczmanów:

Zabawa matematyczna: Od rana był piękny, słoneczny dzień i 4 małpki w zoo chętnie spacerowały po wybiegu, biegały, figlowały (dziecko układa w obręczy 4 małpki – może to być cokolwiek np. guziki, koraliki, klocki). Jednak, gdy pogoda się popsuła i zaczął padać ulewny deszcz, wszystkie małpki szybko uciekły (dziecko zabiera z obręczy przedmioty), schroniły się w domku i na wybiegu nie było już żadnej małpki.

       Układanie działania: 4 – 4 = 0

Zachęcam Was do ćwiczeń graficznych: możecie ćwiczyć pisanie cyfry „0” np. na tacce wysypanej mąką, kaszą, albo napisać ją patykiem na piasku 🙂

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: zachęcam do wykonania ćwiczeń ze s. 36-37 oraz ćwiczenia 3 na s. 33 i ćwiczenia 2 na s. 34 w Kartach pracy cz. 5. Dodatkowe ćwiczenia znajdziecie w Kartach pracy „Znam litery i cyfry”.

ĆWICZENIA SŁUCHOWE I DŹWIĘKONAŚLADOWCZE: Czy rozpoznacie zwierzęta po usłyszeniu ich odgłosów? Zachęcam Was do obejrzenia filmiku „Odgłosy dzikich zwierząt”: https://www.youtube.com/watch?v=uToyiVv3RhE

Piątek 29 maja 2020r.

HISTORYJKA OBRAZKOWA: zachęcam Was do opowiedzenia historyjki obrazkowej ze s. 32 w Kartach pracy cz.5. Zastanówcie się, co wydarzyło się najpierw, co później. Ułóżcie obrazki w odpowiedniej kolejności. Nadajcie historyjce tytuł.

Zachęcam Was do rozwiązania zagadek o zwierzętach:

Mówią, że jest zwierząt królem,
lecz i tak się budzi z głowy bólem.
Bo gdzie znajdzie fryzjera dla swojej grzywy?
Tak, to kłopot prawdziwy! (lew)

Choć jest szary i wielki,
a z długiej trąby kapią mu czasem kropelki,
to nie zrobi ci krzywdy ten koń.
O, przepraszam – to nie koń, tylko… (słoń)

Ma bardzo długą szyję,
dlatego często ją myje.
Ma długie nogi i ciało w cętki,
a przy tym apetyt tak wielki,
że z drzewa zrywa liście.
Tak, to oczywiście… (żyrafa)

Jest zielony, choć to nie ogórek,
jest długi, choć to nie sznurek.
Ma paszczę, a w niej zębów miliony,
a przy tym jest ciągle nienajedzony. (krokodyl)

Zachęcam Was do rozwiązania Quizu na temat zwierząt, które żyją w ogrodzie zoologicznym:

– Które ze zwierząt ma grzywę: Lis, lew, czy wilk?

– Które z tych zwierząt żyją w lodowej krainie: pingwin, niedźwiedź polarny czy tygrys?

– Jakie zwierzę ma długą szyję i żyje w Afryce?

– Jak nazywa się zwierzę w czarno-białe pasy?

– Jakie zwierzę ma długa trąbę?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, wykonajcie ćwiczenie 2 na s. 34  w Kartach pracy cz. 5.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE: zachęcam Was do wykonania ćwiczeń gimnastycznych z filmu: „Wycieczka do zoo”, które znajdziecie pod linkiem: http://ćwczenia gimnastyczne wycieczka do zoo

Dodatkowe ćwiczenia i inspiracje:

  • Rozsypanka wyrazowa, układanie zdań, ćwiczenia w czytaniu. Zachęcam Was do wykorzystania liter Alfabetu ruchomego, które znajdziecie teczce z dodatkowymi kartami pracy.
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem gazety: Ćwiczenia oddechowe. Dziecko stoi swobodnie na dywanie trzymając kartkę z gazety dużego formatu. Trzyma kartkę przed sobą, wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami tak, aby kartki się poruszały.
    • „Czapeczka” – marsz z gazetą na głowie, tak aby nie upadła.
    • „Wokół gazety” – marsz wokół gazety, na przerwę (klaśnięcie w dłonie) zatrzymujemy się i kucamy na gazecie.
    • Przeskoki nad gazetą (obunóż, jednonóż).
    • Siad klęczny – gazeta leży przed dzieckiem. Dłonie oparte na gazecie – przesuwanie gazety (do przodu, do tyłu), powrót do pozycji wejściowej.
    • Zgniatanie gazety w kulkę.