Praca w domu: 18-22.05

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 18 – 22 maja: „JA I MOJA RODZINA”

Dziecko powtórzy nazwy członków rodziny. Pozna literę „R”, „r” oraz utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Pozna bohaterów książki „Nasza mama czarodziejka”. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność odejmowania. Pozna zapis „-„. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Będzie też mogło stworzyć własne drzewo genealogiczne. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym dotyczące najbliższej rodziny. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, zaplanuje niespodzianki dla mamy w związku z jej świętem.

Poniedziałek 18 maja 2020r.

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „R„: zachęcam Was do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=2PFoVq-wy9M

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 24-25 w Kartach pracy cz. 5.

  • Obejrzyjcie historyjkę obrazkową, opowiedzcie co robił Trampolinek?
  • Dokąd poszedł Trampolinek? Co oglądał w Centrum Nauki? Co budował z Robertem? Jeśli potraficie, spróbujcie przeczytać tekst.
  • Podzielcie słowo robot na sylaby? Ile słyszycie sylab? Pokażcie tyle palców, ile sylab słyszycie?
  • „R, jak….”- spróbujcie podać nazwy przedmiotów, zwierząt, warzyw, owoców, itp., w których głoska „r”: jest na początku, na końcu, w środku słowa. Podzielcie podane słowa na sylaby.
  • Zastanówcie się, co przypominają Wam litery „R, r” swoim kształtem, do czego są podobne? W starej gazecie, kolorowance, książeczce wyszukajcie drukowane litery „r, R”. Zakreślcie je.
  • Możecie ułożyć literę „r, R” z wybranych materiałów, np. fasoli, klocków, guzików, nakrętek, itp…
  • Wprowadzenie do nauki pisania: napiszcie literę „r, R”: w powietrzu paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu.
  • W celu utrwalenia litery „r, R”, zachęcam Was do wykonania ćwiczeń w dodatkowych Kartach pracy „Znam litery i liczby” (wykonajcie to w ciągu tygodnia).

Ćwiczenia utrwalające poznane litery: zachęcam Was do skorzystania z zabaw, podczas których utrwalicie poznane litery, znajdziecie je pod linkiem: https://abc.tvp.pl/18057152/gry-i-zabawy

PRACA PRZESTRZENNA „ROBOT”: zachęcam Was serdecznie do wykonania projektu robota 🙂 Możecie wykorzystać dostępne w domu materiały, przede wszystkim odpady, takie jak: pudełka, kartony, nakrętki, folie…

Wtorek 19 maja 2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZY: zachęcam Was do wysłuchania wierszy Miki Czelar „Dla mamy” oraz „Mój tatuś” A. Z. Gordon

Dla mamy

M. Czelar

Ze wszystkich kwiatów świata
chciałabym zerwać… słońce
i dać je potem tobie
złociste i gorące.
Słoneczko jest daleko,
ale się nie martw, mamo,
narysowałem drugie… Jest prawie
takie samo!
Teraz cię wycałuję, jak mogę
najgoręcej,
bo tak cię kocham bardzo
że już nie można więcej!

Mój tatuś

A. Z. Gordon

Rzadko bawi się z nami.
Wiem od mamy, pracuje.
Niby wszystko jest dobrze, jednak … Taty brakuje.
Za to, gdy wieczór zapada
i wszędzie robi się ciemno,
czuję, że mnie całuje i jest jak księżyc nade mną.

Zachęcam Was do rozmowy na temat Waszych wspomnień: pooglądajcie zdjęcia z okresu niemowlęcego, opowiedzcie dzieciom, jak było przed ich urodzeniem, dzieci uwielbiają Wasze wspomnienia z okresu ciąży 🙂

Spróbujcie nauczyć się wierszy na pamięć 🙂

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 26-27 w Kartach pracy cz. 5.

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam Was do utrwalenia angielskich nazw członków rodziny, pomoże Wam film: https://www.youtube.com/watch?v=NVEzzzia8Yo

Środa 20 maja 2020r.

 TWORZYMY DRZEWO GENEALOGICZNE: zachęcam Was do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqr

Porozmawiajcie na temat Waszych rodzin. Przypomnijcie sobie imiona najbliższych, a także dalszych członków. Rodzina jest jak drzewo. Zachęcam Was do stworzenia drzewa genealogicznego Waszej rodziny 🙂

Możecie skorzystać z dostępnych pod linkami gotowych kart: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenie 1 na s. 28 w Kartach pracy cz. 5.

NAUKA PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

DZIĘKUJĘ MAMO! DZIĘKUJĘ TATO!

słowa: Łukasz Tarta, muzyka: Weronika Korthals

1. Uczyliście mnie chodzić
Uczyliście mnie mówić
Jak się zachowywać
Jak zwracać się do ludzi
Ja mogę na Was liczyć
Wiem, że mi pomożecie
Najlepszych mam rodziców
Na całym wielkim świecie
Ref:
Dziękuje mamo, dziękuje tato
za każdą zimę, za każde lato
dziękuje mamo, dziękuje tato
za to że macie dla mnie czas
bardzo kocham Was!

2. A najpiękniejsze chwilę
są kiedy mnie tulicie
dajecie mi buziaki
idziemy tak przez życie
co mogę dla Was zrobić?
jak mogę się odwdzięczyć?
jesteście w moim sercu
będziecie w mej pamięci

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

Czwartek 21 maja 2020r.

ZABAWA MATEMATYCZNA: „Odejmujemy” – zapoznanie ze znakiem „-”. Zachęcam Was do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=jMTvTBAOIH8

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia na s. 20-21, ćwiczenie 3 na s. 23 i ćwiczenie 2 na s. 29 w Kartach pracy cz.5.

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam was do posłuchania piosenki o rodzinie: https://www.youtube.com/watch?v=NVEzzzia8Yo

 

Piątek 22 maja 2020r.

OBEJRZENIE PRZEDSTAWIENIA TEATRALNEGO „BAŚŃ O TRZECH KONIKACH”: zachęcam Was do obejrzenia spektaklu teatralnego pt. „Baśń o trzech konikach”, który  znajdziecie pod linkiem: https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

Po obejrzeniu spektaklu, porozmawiajcie o jego treści: – Kim byli bohaterowie przedstawienia? Co przydarzyło się konikom?

Zachęcam Was do wykonania  ilustracji do przedstawienia.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia 1 i 2 na s. 22-23  oraz ćwiczenie 2 na s. 27 w Kartach pracy cz.5.

LAURKA NA DZIEŃ MAMY: zachęcam Was do stworzenia dzieciom okazji do wykonania Laurki z okazji  Dnia Matki. Pomysły na piękne kartki znajdziecie na You Tube, między innymi pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=NtytMcqiJtU

Zastanówcie się, jak można uczcić Święto Mamy?

Dodatkowe ćwiczenia i inspiracje:

Zachęcam Was do skorzystania z dodatkowych ćwiczeń oraz inspiracji do zabaw: