18.05

KTO MIESZKA W ZOO?

Zabawa ruchowa „Powitanie”

  • Prawa ręka wita się z lewą nogą.
  • Lewa ręka wita się z prawym kolanem.
  • Prawe kolano wita się z lewym łokciem
  • Prawe kolano wita się z lewym łokciem.
  • Lewy łokieć wita się z prawym kolanem.
  • Prawa ręka wita się z lewym uchem.
  • Lewe ucho wita się z lewą ręką
  • Ręce witają się ze sobą
  • Ręce witają się z nogami
  • Ręce witają się z głową

Oglądanie prezentacji multimedialnej (filmu) o zwierzętach mieszkających w zoo

lub rozmowa z wykorzystaniem zdjęć

przedstawiających zoo i żyjące w nim zwierzęta.

Kto z was był w zoo?

– Co to jest zoo? – Co możemy tam zobaczyć?

– Jakie zwierzęta żyją w zoo?

– Czy są to zwierzęta, które możemy spotkać w lesie albo na wsi?

Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?”.Rodzic pokazuje zdjęcia zwierząt egzotycznych, a dzieci mówią ich nazwy. Jeśli to konieczne, rodzic im podpowiada. Poznanie nazw zwierząt egzotycznych. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Zabawa ruchowa „Koale, na drzewo!”.

Rodzic rozkłada na podłodze kolorowe szarfy. Dzieci-koale biegają w rozsypce. Na hasło: Koale, na drzewo!, wskakują do środka szarf. Ćwiczenie szybkiej reakcji na sygnał.

https://www.szybkiplik.pl/86A5RNTJGi

Praca plastyczna „Milutki koala”. Ćwiczenie umiejętności wyklejania.

Rodzic prezentuje zdjęcie, na którym jest koala i rozmawia z dziećmi na temat jego wyglądu. Następnie dzieci otrzymują kartki z narysowanym konturem zwierzęcia, który wyklejają kawałkami włóczki ( kolorowego papieru lub plasteliną) w kolorze białym i szarym lub brązowym.

Ćwiczenia gimnastyczne:

  1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Krokodyle”. Dzieci w przysiadzie podpartym przechodzą z jednego końca dywanu na drugi. Wstają i wracają biegiem na swoje miejsce.
  2. Ćwiczenie kształtujące ręce „Zakręcanie lassa”. Dzieci stoją w parach z rodzicem i chwytają się za wewnętrzne dłonie. Drugą ręką wykonują obroty na zmianę: do przodu i do tyłu. Po chwili zmieniają ćwiczące ręce (podają sobie drugie dłonie).
  3. Ćwiczenie skoczne „Ubijanie piany”. Dziecko na hasło.: Ubijamy pianę! podskakują wysoko i nisko.
  4. Ćwiczenie równowagi „Przenoszenie listów”. Dziecko stoi pod ścianą – otrzymuje kartkę wielkości 15×25 cm, kładzie ją na wewnętrznej stronie otwartej dłoni i przechodzi z kartką, na drugą stronę pokoju. Dziecko uważa, by kartka nie spadła mu z dłoni.
  5. Ćwiczenie rzutne „Rzuć przed siebie”. Dzieci zgniatają w kulkę kartkę z poprzedniej zabawy. Celują nią w środek obręczy (kosza, pudła, miski), którą trzyma rodzic.
  6. Ćwiczenie uspokajające. Dziecko leży na dywanie. Słucha nagrania Wiosna A. Vivaldiego i głęboko oddycha, rozluźniając mięśnie rąk i nóg.