TYDZIEŃ OD 18.05- DO 22.05

 

Witamy przedszkolaki z grupy ,,Misie” oraz ich rodziców!

Temat kompleksowy nowego tygodnia: ,,W ZOO”

Zachęcamy do realizacji kolejnych przygotowanych przez nas propozycji, dziękujemy za włączanie się w proponowane przez nas działania oraz przesyłanie zdjęć na naszego grupowego e-maila.

Zapraszamy do dalszej współpracy!

Poniedziałek 18.05.2020r.

„W zoo”– zapraszamy dzieci na wirtualną wycieczkę do zoo i obejrzenie filmu edukacyjnego. Próby zapamiętania jak największej liczby zwierząt, które wystąpiły w filmie. Rozmowa z rodzicami na temat form opieki nad zwierzętami egzotycznymi.

Link do filmu: https: //www.youtube.com/watch?v=ZoBijZvy1Oo

Słoń Trąbalski”– twórcza zabawa plastyczna z wykorzystaniem balona i kolorowych kartek papieru. Wykonanie postaci słonia. Wspólne wycinanie uszu z rodzicami. Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami. Twórcze spędzenie czasu. Link z instrukcją: https://www.facebook.com/zabawyddzieci/photos/pcb.2357377387639132/2357375537639317/?type=3&theater

KARTY PRACY CZ.4., s. 28

Wtorek 19.05.2020r.

Małe i duże zwierzęta”– zabawa matematyczna. Szeregowanie obrazków przedstawiających zwierzęta egzotyczne od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Link: https://eduzabawy.com/karty_pracy/uszereguj/dzien-zwierza

Idziemy do zoo”wysłuchanie piosenki . Wskazywanie zwierząt, które wystąpiły w treści utworu. Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

KARTY PRACY CZ.4., s. 29-30

Środa 20.05.2020r.

Wycieczka do zoo”– słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica. Rozmowa z dziećmi na temat jego treści: Gdzie tata zabrał Anię na wycieczkę? Jakie zwierzęta spotkała Ania w zoo? Które zwierzę najbardziej spodobało się Ani i dlaczego? Co to jest zoo? Rytmiczny podział na sylaby nazw zwierząt.

„Wycieczka do zoo”

Był piękny dzień. Tata postanowił zabrać Anię na wycieczkę do zoo. Dziewczynka bardzo się ucieszyła. Pierwsze zwierzę, jakie zobaczyła Ania to lew. Miał on długą grzywę i wygrzewał się na słońcu. Tatuś powiedział Ani, że jest to król wszystkich zwierząt.

Poszli dalej. Nagle Ania krzyknęła: O! Popatrz, jaki śliczny konik! To zebra- rzekł tatuś. Ma na sobie czarno-białe pasy. Następnym zwierzęciem był słoń. Ania jeszcze nigdy nie widziała takiego ogromnego słonia.
Nagle Ania zauważyła, iż przy następnej klatce zgromadziło się bardzo dużo dzieci, które cały czas się śmiały. Była bardzo ciekawa, co tam się znajduje. Podeszła bliżej i zobaczyła małpkę, która naśladowała dzieci i stroiła śmieszne miny. To zwierzątko podobało się Ani najbardziej. Nagle Ania usłyszała plusk wody. Odwróciła się i zobaczyła 4 długie nogi. To żyrafa piła wodę. Miała bardzo długą szyję i bardzo dużo brązowych plamek na ciele. Na wycieczce Ania spotkała jeszcze krokodyla, który miał wielkie kły i niedźwiedzia wygrzewającego się na słońcu. Zrobiło się już późno i Tatuś z Anią musieli wracać do domu. Ani bardzo się podobała ta wycieczka i była bardzo szczęśliwa.

„Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”– zestaw ćwiczeń ruchowych dla wszystkich domowników. Rozwijanie sprawności fizycznej.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

„Moje ulubione egzotyczne zwierzę”– rysowanie kredą na czarnej kartce jednego ze zwierząt, które wystąpiły w wysłuchanym opowiadaniu. Doskonalenie umiejętności manualnych dziecka.

KARTY PRACY CZ.4., s. 31

Czwartek 21.05.2020r.

Wąż”– praca plastyczno- techniczna wykonana z samodzielnie przygotowanego przez dzieci papierowego łańcuszka. Wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami oraz porządkowania miejsca po wykonaniu zadania.

Link z instrukcją: https://www.facebook.com/zabawyddzieci/photos/pcb.2557673050942897/2557670680943134/?type=3&theater

„Czy znasz te ptaki?”– zagadki słuchowe. Wysłuchiwanie odgłosów wydawanych przez różne ptaki. Próby odgadnięcia nazw wybranych zwierząt. Wskazywanie ptaków, które żyją w Polsce.

Link do alfabetycznej listy ptaków: https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/?fbclid=IwAR0KVbEoDLDHxlU3e2HktjfpWI2qq1x639K1CJY9OMakJVy_a0rreWSxBdQ

KARTY PRACY CZ.4., s. 32

Piątek 22.05.2020r.

„W krainie zwierząt egzotycznych”– rozwiązywanie zagadek słownych odczytywanych przez rodzica. Wskazywanie odpowiedniego obrazka ze zwierzęciem oraz pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie.

Link do zagadek: https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcR2lqTVFiWkxNNlE/view

Link do obrazków: https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JccUJjbHR2WDFqZU0/view

Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”– zestaw ćwiczeń ruchowych dla wszystkich domowników. Rozwijanie sprawności fizycznej.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

KARTY PRACY CZ.4., s. 33

Inne zalecane propozycje:

  • Afrykański masażyk”masażyk relaksacyjny.

    Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze (rysowanie koła)

    Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)
    Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)
    Przy palmie siedzi małpa, po głowie się drapie (drapanie)
    A ja przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)
    Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami)
    Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

    Cała nasza grupa w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)

  • Moje zoo”– propozycje kolorowanek dla dzieci. Wdrażanie do właściwego chwytu kredki. Link: https://www.domowyprzedszkolak.pl/cat/kolorowanki-1/moje-zoo-14

  • Dopasuj cienie do zwierząt”– ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej. Link do kart pracy: https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/dzien-zwierzat/

  • Jakie to zwierzę?”– zabawa parateatralna. Naśladowanie ruchów i odgłosów wylosowanych zwierząt. Reguły zabawy: dziecko losuje kopertę z obrazkiem, a następnie naśladuje wylosowane zwierzę za pomocą ruchu i głosu, bez wskazywania nazwy zwierzęcia. Pozostali domownicy mają za zadanie odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi.

    Link z obrazkami zwierząt: https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNXh5WTB4SzBZQm8/view

  • Proszę, dziękuję, przepraszam”– wysłuchanie piosenki dla dzieci. Utrwalenie słów grzecznościowych.

    Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ

  • Jęz. angielski – zachęcenie do obejrzenia filmu, podczas którego dzieci utrwalą nazwy zwierząt egzotycznych w jęz. angielskim. Zachęcanie do powtarzania słów za lektorem. Film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=hc14UQaPmU8