Propozycje zabaw i zadań od 18 do 22 maja

Zadania od 18-22.05. 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

 Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

 

Zaplanowana tematyka : „W zoo”

18.05.2020 r.

Na dobry początek zapraszam do porannej gimnastyki. Poproszę rodziców o przeczytania

wiersza „Kogo można zobaczyć w ZOO?” a dzieci zgodnie z instrukcją proszę o

zilustrowanie wiersza ruchem.

 

„Kogo można zobaczyć w zoo?”

W zoo jest wesoło, (3 razy klaszczą)

ludzie chodzą wkoło, (obrót wokół własnej osi)

byk ma duże rogi, (podnoszą ręce do góry i wysuwają 2 palce)

bocian nie ma nogi, ( stoją na jednej nodze)

foka pływa w stawie,(dłonie na ramionach i wykonują wiatraki)

nie widać jej prawie,

słonie wodę piją, (wyciągają do przodu wyprostowana rękę, drugą na plecach i machają trąbą)

niedźwiedzie się biją, (naśladują boksowanie)

sowa w domku siedzi, (krzyżują ręce na piersiach i wykonują przysiad)

boi się niedźwiedzi… (poruszają się w prawo i w lewo).

 

Teraz usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie film o zwierzętach w ZOO.

 

Mam też dziś dla Was zadanie. Spróbujcie narysować lub wykonać dowolna techniką

zwierzę, które żyje w ZOO. Czekamy na zdjęcia Waszych zwierząt.

 

„ Przenosimy karteczki”-ćwiczenia oddechowe wydłużające  oddech.

Dziecko otrzymuje rurkę plastikową i 6 małych kawałków papieru. Zadaniem dziecka jest przeniesienie za pomocą rurki papierków z jednego miejsca na drugie poprzez zasysanie powietrza.

19.05.2020 r.

Dziś mamy dla Was porcję zagadek. Jakie to zwierzę?

„Choć przypomina człowieka

Na drzewo chętnie ucieka

Banany zjada łapczywie

I wrzeszczy przeraźliwie” (małpa)

 

„Wielkie łapy

Wielka głowa

Wokół głowy grzywa płowa

Kłopot musi mieć prawdziwy

Z uczesanej takiej grzywy” (lew)

 

„Jest szary, powolny i wielki

I uszy ma w kształcie wachlarzy,

Ma trąbę i ogon z pędzelkiem

Je dużo i dużo też waży” (słoń)

 

„Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję

Więc pewno nie często ją myje

Na sierści ma plamy wzorzyste,

Wprost z drzewa zrywa liście soczyste” (żyrafa)

 

„Siedzi w klatce kolorowa

i powtarza różne słowa.

Choć to ptakom nie wypada,

ona ludzkim głosem gada.” (papuga)

 

„W paski czarno-białe suknię nałożyła

i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:

„Już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim,

bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem” (zebra)

 

„Kot ogromny, pręgowany,

bywa w cyrku – tresowany.” (tygrys)

 

Kochane dzieci na pewno macie w domu figurki lub maskotki zwierząt, które żyją w ZOO.

Prosimy by rodzice określili miejsce gdzie macie położyć zwierzątko, np. w Waszym pokoju.

Spróbujcie określić gdzie znajdują się zwierzęta, np. na stole, pod stołem, obok szafy, na

półce, w pudełku. Teraz czas na zmianę rodzic kładzie zwierzątko a dziecko mówi gdzie się

ono znajduje. Na pewno świetnie sobie poradzicie z tym zadaniem.

 

Ćwiczenia gimnastyczne: wskakujcie teraz w wygodne spodnie i zapraszam na

gimnastykę…..

  1. Gradowe kulki”. Rodzic daje dziecku piłeczkę pingpongową. Dziecko

ustawia je na linii. Następnie nabiera powietrza do płuc i zdmuchuje

piłeczkę.: potrzebna • piłeczka pingpongowa dla dziecka .

  1. ,,Tor pingpongowy”. Rodzic układa tor z lin lub skakanek. Zadaniem dziecka

jest jak najszybsze pokonanie toru, przedmuchując piłeczkę pingpongową

przed sobą. . • skakanki lub lina, piłeczka pingpongowa.

  1. „Nasze nogi”. Dziecko tworzy parę z rodzicem.. Przechodzą do leżenia na

plecach. Dotykają się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach

tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłują się” stopami, próbując wyprostować

nogi. Ćwiczenie wykonują tak, żeby nie odrywać stóp od stóp partnera.

Następnie odpychają się od siebie stopami. Na sygnał zbliżają się do siebie

ponownie, nie odrywając pleców od podłogi.

4.„Ruchomy dywan” – dziecko leży na plecach z rękoma blisko ciała. Na hasło

Rodzica przetacza się w jedną stronę. Kiedy doturla się do ściany, próbuje

przetoczyć się w drugą stronę.

  1. „Tydzień” – dziecko stoi w pozycji wyprostowanej nogi są złączone.

Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym

wymawianiem nazw dni tygodnia.

6 „Wahadło” – dziecko stoi nadal w pozycji wyprostowanej nogi w lekkim

rozkroku, ręce na biodrach. Przenosi ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając

się jak wahadło.

 

20.05.2020 r.

Na dobry początek dnia świeża porcja ruchu: „Zabawa z małpkami”

,, Figury geometryczne”

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/nauka-figur-geometrycznych-w-zabawie/

 

Posłuchajcie piosenki ,,Idziemy do Zoo”: Możecie ją spróbować zaśpiewać… a

nawet zatańczyć …..

            „ Fale”- zabawa grafomotoryczna. Dziecko otrzymuje kartkę papieru. Układa je w poziomie i rysuje fale od lewej do prawej strony, starając się nie odrywać kredki.

21.05.2020 r.

Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego ,,Żyrafa jest najwyższa”

 

Praca plastyczna ,, Żyrafa”- wykonanie żyrafy z odbitej rączki.

https://www.crafty-crafted.com/animal-crafts/handprint-giraffe/

Ćwiczenia słuchowe –rozpoznawanie odgłosów zwierząt egzotycznych

 

22.05.2020 r.

Proponujemy dziś Wam układ taneczny „Wyprawa do dżungli”

Powtórzcie ćwiczenia gimnastyczne z dnia 19.05.2020 r. (wtorek)

Zabawa matematyczna „Porównujemy zbiory”- zabawa z klockami.

Proszę ułóżcie 2 kółka np. ze sznurka , tasiemki. Do jednego  włóżcie 8 klocków, do drugiego nic. Dziecko podaje liczbę przedmiotów . Następnie rodzic prosi dziecko, aby rozłożyło klocki w taki sposób , aby w każdym kółku było po równo. Kolejne zadania np. zrób tak, aby w pierwszym kółku było  mniej klocków niż w drugiej; Niech w pierwszym  kółku będzie o 1 klocek więcej niż w drugim kółku.

Pozdrawiam miłej zabawy:)