Piątek 15.05.2020

„Jak powstaje miód?” – historyjka obrazkowa Karta Pracy 5, str.18. Wyjaśnijcie korzyści jakie dają nam pszczoły, nadajcie tytuły do poszczególnych obrazków.

  

„Dzbanek miodu” – ozdabianie dzbanka Kącik Artysty, karta 37. Jeśli nie macie Kącika Artysty podajemy link (dzbanki są na stronie 66) http://files.wszpwn.com.pl/www/flipbooks/NT_6latek_wyd_2/KA/mobile/index.html

 

„Obserwacja kwitnących roślin” – poszukajcie roślin, które kwitną, przyjrzyjcie się im uważnie, opiszcie ich wygląd (mogą to być kwitnące drzewa, krzewy, kwiaty). Zapytajcie rodziców o nazwy tych roślin.

 

Rysowanie szlaczków literopodobnych według wzoru.

szlaczki-l-10

„Łąka” – zabawa plastyczna, ćwiczenia w orientacji na kartce papieru. Pracę można wykonać kredkami lub farbami. Dziecko wykonuje obrazek zgodnie z instrukcją:

W prawym, górnym rogu narysujcie słońce. W lewym górnym rogu chmurę. W prawym dolnym rogu krowę. Na środku kartki narysujcie kwiaty. W lewym dolnym rogu konia. Nad kwiatkami narysuje 2 motyle, a nad krową pszczołę. Pod chmurą narysujcie ptaszka.

„Zwierzęta wiejskie” – ćwiczenia w układaniu wyrazów z rozsypanki literowej z wykorzystaniem Internetu. Wystarczy uruchomić wersję demonstracyjną.

https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/6120/zwierzeta-na-wsi-gospodarstwie