Wtorek 12.05.2020

„Na podwórku” – posłuchajcie wiersza Maciejki Mazan:

Po podwórku chodzą puchate kaczuszki,

w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki,

są indyki strojne w czerwone korale

– wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale!

Konie stoją w stajni, a krowy w oborze,

piesek trochę w domu, a trochę na dworze,

gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,

a kot zawsze chodzi swoimi drogami.

Odpowiedzcie na pytania:

  1. Wymień mieszkańców podwórka występujących w wierszu (powinno być ich 8).
  2. Gdzie znajduje się to podwórko, na wsi czy w mieście?
  3. Jak nazywają się budynki gospodarskie, w których mieszkają zwierzęta?

 

Wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy cz. 5, s. 14–15.

„Spacer po linii” – zabawa ruchowa, dziecko spaceruje do przodu i do tyłu po wyznaczonej trasie stawiając stopę za stopą, ręce rozłożone na boki (trasę można wyznaczyć przy pomocy sznurka, skakanki lub narysować kredą na chodniku).

 „Zwierzęta hodowlane” – drogie dzieci zachęcamy Was do  ulepienia z plasteliny, ciastoliny lub masy solnej ulubionych zwierząt mieszkających na wsi.

Porównajcie obrazki – znajdźcie różnice.