Propozycje zabaw i zadań od 11 do 15 maja

Zadania od 11-15.05 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

Zaplanowana tematyka : „NA WSI”

11. 05. 2020 r.

„Wełniany baranek” – posłuchajcie  wiersza J. Gałkowskiego.

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

W kołnierzu futra pełnym

ma łepek cały z wełny.

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku.

 

Rozmowa na temat treści wiersza.

Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak ubrany był baranek? Jak myślicie czy ubranie baranka jest ciepłe? Jak nazywa się samica barana? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom?

 

Zapraszam do wykonania pracy plastycznej : „Wesoły baranek – z wykorzystaniem waty.

Przygotujcie   kawałki wełny, krepinę, watę, kredki, klej. Użyjcie dowolnego materiału do wyklejenia futra baranka, dorysujcie kredkami  trawkę, chmurki  i słoneczko:)

 

 „Przenosimy karteczki”-ćwiczenia oddechowe.

Dziecko otrzymuje rurkę plastikową i 6 papierków. Dziecko zasysa powietrze  przez rurkę i przenosi papierki z jednego miejsca na drugie.

 

12.05.2020 r.

 Zabawa „Co to za zwierzę?”.

Określanie przez dzieci cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez rodziców lub rodzeństwo. A następnie zamiana ról. Np. To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś) To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies).

,, Po co hodujemy zwierzęta” ćwiczenia i zabawy

Zachęcam do obejrzenia filmu, który podpowie wam co daje ludziom hodowla zwierząt gospodarczych.

Rozmowa z dziećmi na temat tego jakie korzyści niesie ze sobą hodowla zwierząt gospodarczych.

 

Zabawa „Smakujemy i dotykamy”.

Drodzy Rodzice do tej zabawy przygotujcie produkty pochodzące od zwierząt oraz apaszkę.

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

 

Burza mózgów – „Co można zrobić z tych produktów?”.

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego można go wykorzystać.

Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka…; mleko – ser, budyń, jogurt…;

pióra – poduszka, pierzyna…; wełna – szalik, sweter, czapka…

Zapraszam do  rytmicznej  rozgrzewki w podskokach.

 

13.05.2020 r.

Zabawa  ruchowa rozwijająca pamięć „ Popołudniowy taniec”-Dziecko wykonuje polecenia wydawane przez rodzica np. Cztery kroki w prawą stronę, klaśniecie, cztery kroki w lewą stronę. Całość można powtórzyć dwa razy, po czym można dodać do sekwencji kolejny ruch.

Zabawa matematyczna: „Długi, krótki” – ćwiczenia w mierzeniu długości.

  • Dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Rodzic również wykonuje powyższe ćwiczenie. Następnie pyta dziecko:

− Dlaczego wyszły rożne wyniki?

− Czy nasze stopy są jednakowej długości?

  •  Dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy. Rodzic również wykonuje powyższe ćwiczenie. Następnie pyta dziecko:

− Dlaczego wyszły rożne wyniki?

− Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

  • Pokaz linijki, miarki krawieckiej, taśmy mierniczej itp.

Rozmowa z dzieckiem na temat różnych narzędzi służących do pomiaru długości. Wytłumaczenie dzieciom do czego służą i jak najlepiej je stosować.

 

„Co nam dają zwierzęta”-słuchanie  piosenki.

 

14.04.2020 r.

Zapraszam do obejrzenia  filmu  edukacyjnego ,,Co słychać na wsi”.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

Zwierzęta z wiejskiej zagrody”- ćwiczenia plastyczne, lepienie z plasteliny zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

Wykonajcie ćwiczenie w KP4 ( ćw. 2, strona 21)- pokolorujcie rysunki, których nazwy rozpoczynają się na KA, KO, KU.

15.05.2020 r.

,,Jajko” – masaż relaksacyjny dla mamy i dziecka.

Dziecko siedzi za mamo  R. czyta wierszyk, mówiąc i pokazując, jakie ruchy ma wykonywać dziecko na plecach. R. czyta wiersz po raz drugi, pokazując w powietrzu ruchy, które mają być wykonane.

A to co? A to co?

Jajko drogą szło. – Dzieci stukają palcami od dołu pleców ku górze.

Napotkało „patelnię”. – Na czubku głowy robią okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem.

I udaje jajecznicę.-  Wykonują ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi.

 

„Bo na wsi” – słuchanie piosenki, próby śpiewania refrenu.

 

Gra „Znajdź parę – zwierzęta wiejskie”.

Zwierzęta wiejskie też tworzą „rodziny”. Są dorosłe osobniki oraz ich dzieci. Ciekawe jak sobie poradzicie z poniższą grą. Dopasuj „Mamę” do „dziecka”. Powodzenia!

 

Religia. Jezus jest dobrym Pasterzem – pokoloruj obrazek.

Pan Jezus opiekuje się tobą – jesteś jego owieczką(pokoloruj obrazek).