9. Propozycje zabaw i zadań 11-15.05.2020r.

 

Temat kompleksowy: Na wsi

Drodzy Rodzice!!!

Szczegółowy opis i instrukcja prowadzenia zabawy (zajęć) udostępnione będą Państwu w wyznaczonym dniu

na Messengerze – Przedszkole zdalne nauczanie. 

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z wychowawczyniami grupy.

Poniedziałek – 11.05.2020 r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Wyjeżdżamy na wieś” – zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Na podwórku. Rozmowa na temat treści utworu.

Na podwórku

Po podwórku chodzą puchate kaczuszki,

w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki,

są indyki strojne w czerwone korale

– wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale!

Konie stoją w stajni, a krowy w oborze,

piesek trochę w domu, a trochę na dworze,

gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,

a kot zawsze chodzi swoimi drogami.

                                     Maciejka Mazan

 

  • Dziecko odpowiada całym zdaniem na pytania dotyczące wiersza:

– Jakich mieszkańców podwórka wymienia się w wierszu?

– Gdzie znajduje się to podwórko, na wsi, czy w mieście?

– Jak nazywają się budynki gospodarskie, w których mieszkają zwierzęta?

  • Umieszczanie napisów z nazwami zwierząt pod właściwymi obrazkami – globalne czytanie wyrazów (kaczka, kura, indyk, koń, krowa, gęś, pies, kot).
  • Praca w książce – 5-latki str. 18-19, 6-latki str. 14-15.

„Konik i woźnica” – zabawa ruchowa w parze z rodzicem lub innym członkiem rodziny.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Zwierzątko z wiejskiej zagrody” – malowanie farbami plakatowymi lub sokiem z buraków, czy innym naturalnym barwnikiem dostępnym w domu.

https://www.ekorodzice.pl/jak-zrobic-ekologiczna-farbe-z-buraka,72,87,809.html

 

Dodatkowe propozycje:

Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie liter po śladzie.

Porównywanie obrazków – zaznaczanie różnic i szczegółów.

 

Wtorek – 12.05.2020  

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

Zapoznanie z literą K, k drukowaną i pisaną. Pokaz wielkiej i małej litery K, k – w książce, gazecie, karcie pracy. Zwrócenie uwagi na kierunek pisania litery i prawidłowe umieszczenie
w liniaturze.


  • Układanie kształtu litery „k” z guzików, koralików lub nakrętek.
  • Pisanie litry „k” palcem na tacy z mąką lub kaszą manną.
  • Układanie wyrazów krowa, Karol z liter przygotowanych przez rodzica na małych karteczkach (5 latki litery drukowane / 6 latki drukowane i pisane). Kolorowanie na niebiesko kartoników z literą k – spółgłoska ( 6 latki).
  • Czytanie wyrazów: krowa, Karol (6latki, chętne 5latki).
  • Szukanie w pokoju przedmiotów, których nazwa zaczyna się głoską „k”.
  • „Rzut do kosza za punkt” – zabawa ruchowa rzutna. Dziecko otrzymuje gazetę/kartkę papieru, z której formuje kulę. Następnie rzuca kulą do pojemnika z wyznaczonej linii 7 razy, za każdy trafiony rzut otrzymuje punkt.
  • Praca w książce – 5-latki str. 20-21, 6-latki str. 16-17.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw nr 1 wg Doroty Świdurskiej, pedagoga-fizjoterapeuty Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa.
     
  • Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
    • Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
    • Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
    • Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
    • Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej (papierowej kulki) dmuchając ją.

     

    Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie

    • Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
    • Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.

    Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na plecach, głowami do siebie

    • Z kijkiem – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), nogi podnoszą się dotykając go stopami i wracają na podłoże.
    • Z kijkiem nr 2 – chwytamy rękami za wspólny kijek (nad głową), ciągniemy kijek do siebie (kto silniejszy).

     

    Dodatkowe propozycje:

    Ćwiczenie percepcji słuchowej „Co słyszysz?”.

    Rysowanie szlaczków literopodobnych według wzoru.

    Środa – 13.05.2020r.

    1. Zajęcia z mowy ojczystej:

    „Na wiejskim podwórku” –  zabawa tematyczno – dydaktyczna; zagadki obrazkowe.

 

 

  • Karta pracy – Rysowanie zwierząt hodowlanych po śladzie, kolorowanie obrazka.

 

 „Kaczuszki”  – zabawa muzyczno-ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych.

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw nr 1 wg Doroty Świdurskiej, pedagoga-fizjoterapeuty Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa.

Dodatkowe propozycje:

Ćwiczenia logopedyczne „Lody na patyku”.

Ćwiczenia rozmachowe rąk „Ogromne zagrody”.

Zabawa „Zwierzątko” – rozpoznawanie liter.

Czwartek – 14.05.2020r.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:„Zwierzęta hodowlane” – lepienie z plasteliny lub masy solnej.
  • Rozwiązywanie zagadek słuchowych – zwierzęta mieszkające na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

  • Budowanie zagrody z klocków.
  • Lepienie z plasteliny lub masy solnej zwierząt i umieszczanie ich w zagrodzie z klocków.

„Zwierzęta hodowlane” – zabawa ruchowa.

  1. Zajęcia umuzykalniające:

„Polska kraj w Europie” – zapoznanie z hymnem Unii Europejskiej. Instrumentacja utworu Oda do radości.

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA

Dodatkowe propozycje:

Ćwiczenia oddechowe „Na łące”.

Zabawa plastyczna „Łąka” – ćwiczenia w orientacji na kartce papieru.

 

Piątek – 15.052020r.

  1. Edukacja matematyczna:

Zwierzęta w zagrodzie – ćwiczenia w liczeniu. Poznanie znaku +.

  • Rozwiązywanie zadania z treścią – prezentacja znaku +. Układanie działania do zadnia.
  • Układanie zadania z treścią oraz odpowiedniego działania.
  • Praca w książce – 6latki s. 12-13.
     „Ile zwierząt w zagrodzie” – zabawa ruchowa.

 

  1. Zajęcia umuzykalniające:
    Utrwalenie poznanych piosenek” – śpiew solo oraz w duecie z członkiem rodziny ulubionej piosenki.


  1. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw nr 1 wg Doroty Świdurskiej,  pedagoga-fizjoterapeuty Ćwiczenia wzmacniające gorset mięśniowy kręgosłupa.

Dodatkowe propozycje:

Zabawa z wykorzystaniem ilustracji – jak powstaje miód? Nadawanie tytułów obrazkom. Wykonywanie kart pracy, s. 18–19 (6-latki).

Zabawa z piosenką – pląsem „Pszczółka śpi w ogrodzie”, zachęcenie członków rodziny do wspólnej zabawy.

J. angielski:
https://akademia.pwn.pl/view/aba27659-83bc-4da4-8c96-7e078bfb7354/37933/Memo_i_przedszkolaki_odc5.mp4

Karty pracy do pobrania:

https://akademia.pwn.pl/view/175e1494-45b7-47e1-be92-57a7dcf79659/37946/Memo_karty%20pracy_odcinki_1_3_5_7_9.pdf

Religia:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=ILVhj41qT3g&feature=emb_logo