Praca w domu: 11-15.05

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 11 – 15 maja: „POZNAJEMY MIESZKAŃCÓW WSI”

Dziecko utrwali wiedzę na temat zwierząt hodowlanych, dowie się, jakie produkty dzięki nim otrzymujemy, pozna nazwy par zwierząt i ich dzieci. Pozna literę „k, K”. Utrwali poznane litery, poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, wiersze i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne w zakresie dodawania, pozna znak „+”. Nauczy się lub posłucha tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

Poniedziałek 11 maja 2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA I FILMU: zachęcam Was do wysłuchania wiersza Maciejki Mazan „Na podwórku”:

Na podwórku, M. Mazan

Po podwórku chodzą puchate kaczuszki,

w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki,

są indyki strojne w czerwone korale

– wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale!

Konie stoją w stajni, a krowy w oborze,

piesek trochę w domu, a trochę na dworze,

gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,

a kot zawsze chodzi swoimi drogami.

Jeśli macie ochotę, spróbujcie nauczyć się wiersza na pamięć 🙂

Zachęcam Was do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Po wysłuchaniu wiersza i obejrzeniu filmu, możecie porozmawiać na temat zwierząt, hodowanych w gospodarstwach rolnych.

Wymieńcie zwierzęta hodowane na wsi? Które z tych zwierząt spotkaliście? Jak nazywają się pary zwierzęce i ich dzieci? Po co ludzie hodują zwierzęta? Jakie produkty otrzymujemy dzięki tym zwierzętom?

ZABAWA INTERAKTYWNA: możecie utrwalić wiadomości o produktach uzyskiwanych dzięki zwierzętom korzystając z gry multimedialnej dostępnej pod linkiem:https://wordwall.net/resource/1486433/edukacja-przedszkolna/zwierz%C4%99ta-wiejskie-i-produkty

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia na s. 14-15 w Kartach pracy cz.5.

PRACA PLASTYCZNA:  zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej na temat: „Zwierzątko z wiejskiej zagrody”.  Proszę, abyście namalowali wybrane zwierzę dowolnie wybraną przez siebie techniką.

Wtorek 12 maja 2020r.

ZAPOZNANIE Z LITERĄ „K”: zachęcam Was do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=OgpmD9MUego

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia ze s. 16-17 w Kartach pracy cz. 5.

  • Obejrzyjcie historyjkę obrazkową, opowiedzcie co robili Trampolinek i Kar
  • ol? Jakie zwierzę spotkali? Jeśli potraficie, spróbujcie przeczytać tekst.
  • Podzielcie słowo krowa na sylaby? Ile słyszycie sylab? Pokażcie tyle palców, ile sylab słyszycie?
  • „K, jak….”- spróbujcie podać nazwy przedmiotów, warzyw, owoców, w których głoska „k”: jest na początku, na końcu, w środku słowa. Podzielcie podane słowa na sylaby.
  • Zastanówcie się, co przypomina Wam litera „K” swoim kształtem, do czego jest podobna? W starej gazecie, kolorowance, książeczce wyszukajcie drukowane litery „k, K”. Zakreślcie je.
  • Możecie ułożyć literę „k, K” z wybranych materiałów, np. fasoli, klocków, guzików, nakrętek, itp…
  • Wprowadzenie do nauki pisania: napiszcie literę „k, K”: w powietrzu paluszkiem, palcem po stole, po śladzie w liniaturze i bez śladu.
  • W celu utrwalenia litery „K”, zachęcam Was do wykonania ćwiczeń w dodatkowych Kartach pracy „Znam litery i liczby” (wykonajcie to w ciągu tygodnia).

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam Was do posłuchania piosenki „Dziadek fajną farmę miał” (na podstawie piosenki „Old McDonald”), dostępnej pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytanie: – Jakie zwierzęta miał dziadek na farmie?

Spróbujcie naśladować odgłosy, wydawane przez zwierzęta z wiejskiego podwórka, pomoże Wam film, który zamieszczam poniżej:

ĆWICZENIA ORTOFONICZNE: zachęcam Was do wysłuchania odgłosów, jakie wydają zwierzęta, które można spotkać w na wiejskim podwórku  https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Zachęcam Was do zabawy w naśladowanie odgłosów zwierząt z gospodarstwa rolnego, dzięki temu będziecie mogli poćwiczyć narządy mowy.

Środa 13 maja 2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE FILMU: zachęcam Was do obejrzenia filmu, z którego dowiecie się, skąd się bierze mleko: https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Porozmawiajcie na temat mleka i jego produktów. Zastanówcie się, które produkty mleczne najbardziej lubicie.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenie 1. na s. 12 w Kartach pracy cz.5.

WYKONANIE DANIA Z WYKORZYSTANIEM PRODUKTÓW MLECZNYCH: zachęcam Was do wykonania swojego ulubionego dania, deseru, w którym wykorzystacie produkty wykonane z mleka.

Czwartek 14 maja 2020r.

ZABAWA MATEMATYCZNA: „Dodajemy, sumujemy” – zapoznanie ze znakiem „+”. Zachęcam Was do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=VL7s-ENTyXo

 

Zachęcam Was do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=FT3fZX84dAk

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: proszę, abyście wykonali ćwiczenia 2. na s. 12 i 3. na s. 13 w Kartach pracy cz.5.

ZABAWA RUCHOWA: zachęcam Was do wspólnej zabawy. Możecie skorzystać z zabawy dostępnej pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

Pamiętajcie! Ruch to zdrowie, a taniec jest najlepszą okazją, do wesołej, wspólnej zabawy 🙂

Piątek 15 maja 2020r.

HISTORYJKA OBRAZKOWA „JAK POWSTAJE MIÓD”: zachęcam Was do obejrzenia filmu, z którego dowiecie się, jak powstaje i skąd bierze się miód, dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE  ALBO

https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig

Proszę opowiedzcie jak powstaje miód korzystając z historyjki obrazkowej, którą znajdziecie na s. 18 w Kartach pracy cz. 5.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 19 w Kartach pracy cz. 5.

PRACA PRZESTRZENNA: zachęcam Was do wykonania pszczoły. Opis pracy znajdziecie pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=KNgDitm-oEE

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam Was do utrwalenia angielskich nazw zwierząt hodowlanych. Pomoże Wam film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo