Piątek 08.05.2020

  1. Polskie stroje ludowe (krakowski i łowicki) – przyjrzyjcie się strojom ludowym i wykonajcie ćwiczenia w KP5, s. 6–7.
  • „Stroje ludowe” – https://polalech.pl/stroje-polskie.htm – na tej stronie internetowej możecie ubrać Tosię i Bartka w różne stroje ludowe i dowiedzieć się jak nazywają się poszczególne części garderoby. Spróbujcie też swoich sił podczas układania puzzli i ćwiczcie pamięć w zabawie memo. Pamiętajcie, że czas jaki możecie spędzić korzystając z Internetu ustala rodzic. Zbyt długie granie i oglądanie filmów i bajek w komputerze, smartfonie, tablecie szkodzi Waszemu zdrowiu.
  • „Powtórz za mną” – ćwiczenia logopedyczne z wykorzystaniem wiersza E. Skorek „Oznaki wiosny”, Rodzic powoli i wyraźnie czyta rymowankę po 2 wersy, a dziecko powtarza za nim:

Kiedy wiosna tu przychodzi,

pani zima stąd odchodzi.

Słońce świeci już jaśniutko,

wietrzyk wieje tak leciutko: – Szyszuszu…

Budzą się w słońcu motyle,

kwitną złociste żonkile.

W ogrodzie u mojej mamy

czerwienią się tulipany.

Rośnie trawa, świeci słonce,

boćki klekoczą na łące: – Kle, kle, kle, kle.

Kiedy słyszą klekot żabki,

uciekają do sadzawki: – Kum, kum, kum, kum.

Już jaskółki przyleciały,

jest też z nami słowik mały: – Tirli, tirli, tirli…

Gile za to odleciały,

bo za ciepło u nas miały: – Frrru…, frrru…, frrru…

Wszystko to oznaki wiosny,

wie o tym dziecko i… każdy dorosły!

  • „Powiedz słowo na głoskę …” – zabawa językowa. Rodzic wymienia różne głoski, a dziecko podaje słowa rozpoczynające się na daną głoskę.
  1. Ćwiczenia gimnastyczne – doskonalenie umiejętność łączenia ruchu z muzyką, rozwijanie inwencji twórczej i poczucia rytmu.

Przygotujcie: bębenek lub miskę i drewnianą łyżkę, gazetę

  • Rodzic wypowiada słowa dzieląc je na sylaby w różnym tempie i o różnym natężeniem głosu, intonacją (szybko, wolno, cicho, głośno): ku-ku-łe-czka ku-ka, a dziecko wystukuje słowa na bębenku lub misce zachowując usłyszany rytm. Następnie porusza się w tym rytmie (maszeruje, biegnie, podskakuje).

Rodzic podaje kolejne słowa, a dziecko dobiera odpowiedni rytm i wystukują go na instrumencie:

I-dzie rak nie-bo-rak

Jak u-gry-zie, bę-dzie znak.

Następnie porusza się w tym rytmie (maszeruje, biegnie, podskakuje).

  • Dziecko trzyma w dłoniach gazetę. Biega z nią slalomem trzymając ją nad głową w podniesionych rękach. Następnie bawi się gazetą w dowolny sposób, np. wskakuje na gazetę obunóż lub na jednej nodze, przeskakuje przez gazetę, itd. Na koniec dziecko gniecie gazetę w kulę i podrzuca, podbiega i chwyta, a następnie rzuca do rodzica., który odrzuca do dziecka gazetę jak piłkę. Można urozmaicić zabawę rożnymi hasłami: gorąca gazeta – trzeba szybko odrzucić, ciężka gazeta – mocno napiąć mięśnie udając, że dźwigamy ciężar.
  • Relaks przy muzyce: https://www.youtube.com/watch?v=iqmO1RlqorU