30.04.2020

30.04.2020-czwartek

Zapoznanie dzieci  z wierszem „CZYSTE RĘCE”-wypowiedzi  na temat higieny rąk Utrwalenie prawidłowej techniki mycia rąk. Uświadomienie dzieciom konieczności przestrzegania częstego mycia.
Dziś od rana plusk w łazience.

To dzieciaki myją ręce.
Najpierw w wodzie opłukują,
potem mydłem nasmarują.
Znowu woda – istny cud.
W umywalkę puk -puk -puk.
Jeszcze tylko kran zakręcę
i już czyste mamy ręce.

Rozmowa z dziećmi na temat treści wierszyka:

– Kto był w łazience?

– Co robiły dzieci?

– Dlaczego należy myć ręce?

  • Obejrzenie krótkiego filmiku „Myję ręce jak Leszek”

https://www.youtube.com/watch?v=qZnivt3RGwU

  • „Jak prawidłowo myć ręce”.

https://www.youtube.com/watch?v=NTrX2aQ498s

Przypomnijcie dziecku jak należy myć ręce i zachęcajcie  do dokładnego  i częstego mycia szczególnie teraz ,gdy jest epidemia koronawirusa

 

Zabawa badawcza z wykorzystaniem mydła:

Przygotowanie
Do eksperymentu potrzebne będą: talerz, woda pieprz oraz mydło w płynie
Przebieg doświadczenia
Na talerz nalewamy nieco wody. Posypujemy wodę pieprzem, równo po całej powierzchni. Dotykamy wody palcem i nic się nie dzieje – pieprz dalej pokrywa całą powierzchnię cieczy. Następnie moczymy palec w mydle i ponownie dotykamy nim powierzchnię wody.               W momencie, gdy palec dotknie powierzchni cieczy, pieprz migruje w kierunku brzegów naczynia, jakby uciekał.

Wyjaśnienie
Brud i bakterie na naszym ciele utrzymują się wskutek tłuszczy wydzielanych przez skórę, których nie potrafi pozbyć się sama woda. Mydło ma takie właściwości ,które ułatwiają brudowi oderwane się od skóry, które potem zostają zmyte wodą. A wszystko po to byśmy byli czyści.