30.04.2020r.

  1. „Błotny potwór”- opowiadanie M. Mazan.

Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała.

 – Marek! – zawołała mama.

– Natychmiast umyj ręce!

Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą.

– Nie! – krzyknął i schował się za firanką.

 – Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór?

 – Chcę! – burknął Marek i okręcił się firanką.

Mama zastanowiła się przez chwilę.

 – Dlaczego nie chcesz myć rąk? – spytała.

 – Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką Marek.

 – Jak to? – zdziwiła się mama.

– Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą. Jak mydło – wyjaśnił Marek.

            Martyna była jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować.

 – Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama.  Ręce się nie rozpuszczają. Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę.

 – Serio?

 – Serio.

 Zobacz, moje się nie rozpuściły. Marek pomyślał chwilę. Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca!  Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce. – Co się stało? – spytała jej mama, bardzo zdziwiona.

 – Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty! – oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką.

 – Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować!

  • Kto był bohaterem opowiadania?
  • Dlaczego Marek nie chciał myć rąk?
  • Co to znaczy żartować?
  • Dlaczego Martyna szorowała ręce?
  • Czy na każdy temat można żartować?
  1. Zanim przystąpisz do pracy w książce, obejrzyj proszę krótki film.

KP cz. 4, s. 69, 70, 71.

 „Z obciążeniem”- zabawa ruchowa. Przygotuj butelkę. 

  • tocz butelkę raz prawą, raz lewą stopą,
  • unieś butelkę obiema nogami do góry i opuszczaj, podpierając się rękami z tyłu,
  • przenieś butelkę stopami za głowę, opuszczaj, znów zabierz i z powrotem odłóż na dywan,
  • obejdź butelkę na czworakach,
  • wykonaj skłony tułowia w bok, w ręku trzymając butelkę,
  • przekładaj butelkę raz pod lewym, raz pod prawym kolanem.
  1. Pięta, kciuk– posłuchaj piosenki, określ jej nastrój. Spróbuj wykonać pokazany na filmie układ w rytmie słyszanej piosenki.

Link do nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=Z52Ys1p-5-4

  1. Dodatkowe karty pracy:

Uzupełnij powtarzający się rytm