29.04.

SMACZNE SAŁATKI

 

Zabawa powitalna „Tańcz – stój”- reakcja na umówiony sygnał i rozwijanie koncentracji.

Pobawcie się w taniec z zatrzymywaniem. Rodzic puszcza wesołą muzykę i prosi by dziecko tańczyło w dowolny sposób w rytm melodii. Na pauzę musi stanąć bez ruchu

Zabawa sensoryczno-badawcza „Jaki to owoc lub warzywo?”

Rodzic przygotowuje worek lub pudełko, w którym umieszcza rożne owoce i warzywa. Wspólnie z dziećmi przypomina ich nazwy. Następnie zadaniem dzieci jest rozpoznać za pomocą dotyku (bez podglądania) jaki owoc lub jakie warzywo trzymają w ręce.

Wspólne przygotowanie „Zdrowej sałatki”. Przestrzeganie zasad higieny.

Rodzic przygotowuje różne warzywa. Przypomina o konieczności umycia rąk i warzyw oraz włożeniu fartuszka. Dzieci wybierają swoje ulubione produkty, kroją je z pomocą rodziców na mniejsze części i mieszają w misce .Następnie degustują sałatkę wspólnie z rodzicami. Dzielenie się wrażeniami smakowymi. Poznawanie nowych smaków.

Zabawa „Talerz pełen witamin”– kształcenie percepcji słuchowej i umiejętności liczenia.

Dzieci chodzą w rytm muzyki, trzymając w rękach plastikowe talerzyki. Na przerwę w nagraniu rodzic mówi: Posłuchaj, ile witamin trzeba położyć na talerzyk.

Następnie wygrywa na bębenku (wyklaskuje) dźwięki. Dzieci je liczą, a potem układają na swoim talerzyku tyle witamin (nakrętek), ile dźwięków usłyszało. Następnie wygrywa 1,2,3 lub 4 dźwięki. Dostosowuje ich liczbę do umiejętności dzieci. Zabawę powtarzamy.

Zabawa ruchowa równoważna „Podajemy do stołu”.

Dziecko trzyma talerzyk w obu dłoniach i chodzi po mieszkaniu tak, aby witaminki (nakrętki) z niego nie spadły. Rodzic gra na tamburynie ,grzechotce lub klaszcze w tempie do chodzenia: raz powoli, a raz szybciej. Zadaniem dziecka jest zanieść talerzyk do ustalonego miejsca (np. do stołu).

Zabawa „Grające witaminy”.

Każde dziecko wybiera sobie po 2 kolorowe nakrętki, a rodzic mówi, jak można się nimi bawić ,np.:

Grają obie witaminki (stukanie nakrętką o nakrętkę).

Grają witaminki i podłoga (stukanie nakrętkami o podłogę).

Grają witaminki i ściana (stukanie nakrętkami o ścianę).

Zabawa ruchowa z celowaniem „Rzucamy do celu” –wprowadzenie elementurywalizacji.

Rodzic stawia na podłodze miskę lub wiaderko i na zmianę z dzieckiem wrzuca do niego nakrętki lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej celnych rzutów z linii mety.