27.04.2020

Poniedziałek 27.04.2020

  1. KOTEK”- ĆWICZENIA LOGORYTMICZNE

    Dzieci wspólnie z RODZICEM LUB RODZEŃSTWEM powtarzają wiersz i naśladują czynności, o których jest w nim mowa./powtarzamy kilka razy

    Kotek, kotek łapki myje,
    buzię, nosek, uszy, szyję.

 

  1. WYSŁUCHANIE WIERSZA: „NASZE ZDROWIE”B. Lewandowskiej.

Doktor Rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.

Rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela

„Co by było, gdybyśmy się nie myli?” Porozmawiajcie z dzieckiem na temat zdrowego stylu życia, dbałości o zdrowe odżywianie:

  • Co to znaczy być zdrowym?
  • Co należy robić, aby być zdrowym?
  • Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?
  • Jakie przybory pomagają zachować czystość?
  • Co jeszcze ma wpływ na nasze zdrowie? (sport – aktywny wypoczynek – najlepiej na świeżym powietrzu).

 

 

  1. Zestaw zabaw ruchowych – Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

 

  • leżenie na plecach – „przyklejamy się” mocno do podłogi,
  • ślizganie się w kółko na plecach, na brzuchu,
  • czołganie się na brzuchu (na plecach) z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg,
  • siad prosty – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp.,
  • marsz i bieg z wysokim unoszeniem kolan,
  • Marsz w kole na przemian na sztywnych i gumowych nogach wyczuwanie kolan.
  • Dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonują turlanie raz w jedną raz w drugą stronę – wyczuwanie całego ciała.
  • Każde dziecko bierze sobie gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach.
  • Skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymana w dłoni – rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni.
  • Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której chodzi na czworakach. Na sygnał dziecko siada skrzyżnie na gazecie.
  • Gazetę zgniata formułując kule. Na sygnał rzuca kulkę w górę, a gdy upadnie podnosi ją i rzuca ponownie.
  • Przechodzi następnie do siadu skrzyżnego i przekłada kulkę z jednej ręki do drugiej. Na sygnał kładzie kulkę na podłodze.
  • Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, ćwiczenia oddechowe.

Do tych ćwiczeń można wykorzystać piosenki i muzykę, którą a wcześniej przesyłałam.

 

A na zakończenie posłuchajcie piosenki o brudasie i czyścioszku. Który dbała o swoje zdrowie?

https://www.youtube.com/watch?v=YkxNKt82nJA