Propozycje zabaw i zadań od 27 do 30 kwietnia

Zadania od 27-30.04. 2020 r.

Witam bardzo serdecznie wszystkie Biedronki i Waszych Rodziców w kolejnym tygodniu

naszego wspólnego bycia on-line.

Wirtualna podróż do domów niektórych Biedronek była cudna – zdjęcia Wasze dają mi zawsze tyle radości, że mogę Was zobaczyć, bo bardzo za Wami tęsknie …

 

Zaplanowana tematyka : „Kraina witaminek”

27. 04. 2020 r.

Zabawa: „ Włóż maskotkę”. dz. siedzi na krzesełku. Przed nim ułożone maskotki  i pudło.

Dz. podnosi maskotki palcami stóp i wrzuca je do kartonu. Liczy zabawki.

 

Następnie na dzisiaj zaplanowałam  wykonanie zdrowych kanapek. Niech inspiracją będzie wiersz

„Kolorowe kanapki”

Po wysłuchaniu wiersza, który przeczyta Wam ktoś z bliskich, poproście rodziców, by przygotowali

wam potrzebne składniki i do dzieła!!! Róbcie pyszne i zdrowe kanapeczki! Smacznego!

(zdjęcia z Waszej działalności oczywiście są mile widziane 🙂

„Kolorowe kanapki”

Zrobię dzisiaj sam kanapki

Smaczne, kolorowe.

Podam mamie na śniadanie, potem tacie zrobię.

Już na kromce serek leży

I rzodkiewka słodka,

Jeszcze szynki dwa plasterki,

Dam też pomidorka.

Takie pyszne te kanapki!

Że aż cieknie ślinka.

Każda zdrowa, kolorowa.

Cieszy się rodzinka.

 

28.04.2020 r.

Zabawa ruchowa deszczyk pada:

 

 Gimnastyka:  zapraszam  również rodziców do wspólnej zabawy.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Rzucamy szyszkami.

Dziecko na niby spacerują po lesie, co pewien czas podnosi szyszkę i rzucają

nią z dużym zamachem jak najdalej.

  • Zabawa z elementem czworakowania – Przedzieramy się przez leśne zarośla.

Dziecko porusza się na czworakach między wyobrażonymi zaroślami, co

pewien czas prostuje się i maszeruje do przodu.

  • Zabawa rozwijająca wyczucie ciała i przestrzeni – Toczymy zwalony pień.

Dziecko i rodzic współpracują. Najpierw dziecko jest przewróconym przez

burzę pniem drzewa – leży na podłodze, rodzic delikatnie turla pień w różnych

kierunkach. Po chwili następuje zmiana ról.

  • Ćwiczenia ramion i tułowia – Piłujemy drzewo.

Dziecko i rodzic stoją w parach, twarzami do siebie. Podają sobie ręce i

naprzemiennie przeciągają je do przodu i do tyłu, z równoczesnym pochylaniem

i odchylaniem tułowia – naśladują piłowanie drzewa.

  • Ćwiczenie tułowia – Piłujemy drzewo inaczej.

Dziecko i rodzic stoją w parach, tyłem do siebie w delikatnym rozkroku.

Podają sobie ręce między nogami i delikatnie przeciągają się.

 

29.04.2020 r.

Następnie proponuję zabawę matematyczną „Owoce i warzywa”.  Mam dziś dla Was kochani zadanie specjalne. Poproście rodziców, by Wam pomogli odszukać w domu wszystkie owoce i warzywa – na pewno każdy znajdzie u siebie coś z tych produktów. Połóżcie je na stole, a następnie poukładajcie je na dwie gromadki – na jednej warzywa a na drugiej owoce. Przelicz i powiedz, czego jest więcej, warzyw czy owoców? A teraz wybierzcie wszystkie czerwone produkty, następnie zielone, a teraz może jest jakiś owoc bądź warzywo w kolorze żółtym? – pokażcie go rodzicom.

Proponuję  ćwiczenia, które zostały umieszczone w poniższym linku:

 

Indoor Games and Activities for Kids

Energy-Busting Indoor Games & Activities For Kids When they are Stuck Inside 🙂

Opublikowany przez Kids Art & Craft Środa, 15 kwietnia 2020

30.04.2020 r.

 Zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”

 

Drogie dzieci dzisiaj proponuję Wam wykonanie Waszego ulubionego warzywa lub owocu dowolną techniką, możecie kolorować, rysować, lepić z plasteliny. Liczę na Waszą pomysłowość. Czekam na Wasze prace 🙂

 

W CO SIĘ BAWIĆ W DOMU?

Nauka samodzielności

W co się bawić w domu? W samodzielność! Życie w biegu determinuje szereg trudności związanych z samodzielnością dzieci, które często, ze względu na brak czasu, są wyręczane. Dni spędzone w domu to dobry czas na to, by nadrobić zaległości i wykorzystać możliwości indywidualnej edukacji rodzica i dziecka, by osiągnąć cele często niedostępne
w masowej edukacji. Co warto zrobić?

LISTA CENNYCH UMIEJĘTNOŚCI:

  • zapinanie guzików i zatrzasków,
  • zapinanie suwaków, zamków,
  • ubieranie rajstop i skarpet,
  • wiązanie butów,
  • samodzielne korzystanie z toalety,
  • korzystanie z noża i widelca,
  • wycinanie wzdłuż linii,
  • wycinanie kół,
  • dmuchanie nosa,
  • pisanie własnego imienia,
  • składanie ubrań,
  • temperowanie kredek,
  • odkręcanie i zakręcanie butelek.

 

 

Religia: Zachęcam do codziennej modlitwy z dzieckiem  i pokolorowania Jezusa miłosiernego.

Pan Jezus po zmartwychwstaniu ukazuje się Marii Magdalenie. Pokoloruj obrazek.

 

Pozdrawiam i miłej zabawy.