7. Propozycje zabaw i zadań 27-30.04.2020r.

 

Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch

Drodzy Rodzice!!!

Szczegółowy opis i instrukcja prowadzenia zabawy (zajęć) udostępnione będą Państwu w wyznaczony dzień na Messengerze – Przedszkole zdalne nauczanie.  W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt z wychowawczyniami grupy.

Poniedziałek – 27.04.2020 r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Każde dziecko dobrze wie, co jest zdrowe, a co nie” – zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania.

  • Burza mózgów na temat zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.


https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

„Butelkowy slalom” – zabawa ruchowa.

  1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Owocowy ludzik” – wykonanie ludzika z warzyw i owoców według własnego pomysłu – nabieranie przekonania, że zdrowe produkty są smaczne.

 

 Dodatkowe propozycje:

Doskonalenie umiejętności wiązania sznurowadeł.

Zabawa dydaktyczna „Dbam o zdrowie”.

 

Wtorek – 28.04.2020         

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

Zapoznanie z literą C, c drukowaną i pisaną. Pokaz wielkiej i małej litery C, c – w książce, gazecie, karcie pracy. Zwrócenie uwagi na kierunek pisania litery i prawidłowe umieszczenie
w liniaturze.

 

  • Praca w książce – 5-latki str. 8-9, 6-latki str. 64-65.

„Głoska czabawa muzyczno-ruchowa przy ulubionej piosence.

 2. Ćwiczenia gimnastyczne –  Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci

Dodatkowe propozycje:

Układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej.

Wydzieranie kształtów przygotowanych przez rodzica – owoce, warzywa.

 

Środa – 29.04.2020r.

  1. Zajęcia z mowy ojczystej:

„Dbam o czystość” – wzbogacanie wiadomości na temat higieny na podstawie opowiadania
M. Mazan Błotny potwór.

BŁOTNY  POTWÓR

Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała.

– Marek! – zawołała mama.

– Natychmiast umyj ręce!

Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą.

– Nie! – krzyknął i schował się za firanką.

– Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór?

– Chcę! – burknął Marek i okręcił się firanką.

Mama zastanowiła się przez chwilę.

– Dlaczego nie chcesz myć rąk? – spytała.

– Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką Marek

.– Jak to? – zdziwiła się mama.

– Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą. Jak mydło – wyjaśnił Marek.

Martyna była jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować.

– Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama.

– Ręce się nie rozpuszczają.

Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę.

– Serio?
– Serio. Zobacz, moje się nie rozpuściły.

Marek pomyślał chwilę.  Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca! Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce.

– Co się stało? – spytała jej mama, bardzo zdziwiona.

– Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty! – oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką.

– Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować!

  • Rozmowa na temat opowiadania (Zwracamy uwagę, aby dziecko odpowiadało całym zdaniem.).
  • Zabawa „Dbam o czystość”.
  • Praca w książce – 5-latki str. 10-11, 6-latki str. 73-74.

    „Ręcznik”
    – zabawa ruchowa.


2.
Ćwiczenia gimnastyczne –  Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci

 

Dodatkowe propozycje:

„Po linii” – ćwiczenie umiejętności wycinania nożyczkami.

Nazwanie wylosowanego obrazka, wyodrębnianie w jego nazwie  głoski w nagłosie (na początku wyrazu) i wygłosie (na końcu wyrazu).


Czwartek – 30.04.2020r.

1. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne:

„Mój ulubiony sport” – rysowanie kredkami świecowymi (lub zwykłymi) ulubionego sportu.

 

„Złap za…” – zabawa ruchowa.

  1. Zajęcia umuzykalniające:

„Wiosenna Trampolina” – słuchanie piosenki Trampolina, rozmowa na temat jej tekstu, określenie tempa i nastroju utworu,  swobodne zabawy muzyczne przy piosence.


Dodatkowe propozycje:

„Domino wyrazowe”– praca z wykorzystaniem karteczek z literami, utrwalanie kształtu poznanych liter.

Ćwiczenia grafomotoryczne – „Szlaczki”.

język angielski:

https://akademia.pwn.pl/material/Memo_i_przedszkolaki_odc3,37734.html

religia:

https://www.youtube.com/watch?v=UIQbInBqqxk