23.04.

ZIELONY LAS

Zabawa ruchowa do linii melodycznej „Głowa, ramiona”.
Dzieci stojąc równocześnie śpiewają i wskazują poszczególne części ciała ujęte w tekście piosenki:

A gimnastyka dobra sprawa
Dla nas wszystkich to zabawa
Ręce w górę i w przód i w bok
Skok do przodu, w górę skok.

Ref.: Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos

I do tego jeszcze włos.

Burza mózgów „Co to jest las?” – dzielenie się swoimi wiadomościami. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.

Jak wygląda las?

Z jakim kolorem się kojarzy?

Jak pachnie las?

Jakie dźwięki można w lesie usłyszeć? -spróbuj je naśladować.

Czy lasy są nam potrzebne? Dlaczego?

Czy tylko potrzebne są ludziom?

Jakie zwierzęta żyją w lesie?

Co dobrego do zjedzenia można znaleźć w lesie?

Zabawa dydaktyczna „Czy znasz las?”

Rodzic prezentuje obrazki różnych zwierząt. Dzieci mają za zadanie wybrać i nazwać tylko, które mieszkają w lesie, które na wiejskim podwórku? (Ilustracje w załączeniu)

Rozmowa na temat tego, jak należy zachowywać się w lesie.

Czego nie wolno robić w lesie?

Dlaczego nie można krzyczeć?

Dlaczego nie wolno palić ognisk?

Rodzic prezentuje dzieciom zdjęcia ze znakami informującymi o zakazie zaśmiecania lasu, wjeżdżania do niego samochodem i rozpalania ogniska.

Co możemy w lesie robić? Dzieci wymieniają swoje propozycje.

Wykonanie ilustracji drzewa.

Dzieci wycinają lub wydzierają elementy drzewa. Następnie układają je we właściwej kolejności i naklejają na kartce. Z pomocą rodzica nazywają jego poszczególne elementy.

Zabawa ruchowa „Mrówki do mrowiska”.

Rodzic w jednym miejscu na podłodze kładzie koło hula-hoop ( gazetę, robi obręcz ze sznurka, kładzie kocyk lub kawałek materiału) – mrowisko. Dzieci -mrówki chodzą na czworakach po mieszkaniu. Na hasło: Mrówki do mrowiska! kierują się w stronę koła.

Do wykonania karty pracy znajdujące się w załączeniu.

czwartek_