23.04.2020

CZWARTEK-23. 04.200

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne(rozwijanie koordynacji wzrokowo ruchowej) Doskonalenie umiejętności rysowania po śladzie . Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej- rysowanie po śladzie, kolorowanie rysunków, łączenie kropek (kolorowanki,  karty pracy do pobrania w internecie (link poniżej, kilka wersji wyślę na pocztę)  lub przygotowane przez rodziców . Przypominam o zwróceniu uwagi na prawidłową postawę w czasie pracy i prawidłowy sposób trzymania narzędzia pisarskiego(kredki, ołówka ,flamastra itp.)

https://www.google.com/search?q=%C4%87wiczenia+grafomotoryczne+do+druku&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=-3C_zyKllgLxGM%253A%252CXlwhPRk1AylkfM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTnMgfhsPvy4PNS8b5kvoXQ1UYutg&sa=X&ved=2ahUKEwiHs7mItvfoAhXC6aQKHXr5D10Q9QEwB3oECAEQIg

  1. Rozmowa o deszczowej pogodzie inspirowana wierszem Doroty Gellner pt: „DESZCZOWE DZIWAKI

Przeczytajcie wiersz

Gdy pada na nosy, gdy pada na krzaki,
to budzą się zaraz Deszczowe Dziwaki.
Deszczowe Straszydła, Deszczowe Potworki
i prędko wyłażą z kałuży jak z norki.
Pod rynną się kąpią i myją tam uszy
i każdy się pluszcze a żaden nie suszy.
Łóżeczek nie mają, kołysek nie znają
a swoje maluchy w kaloszach huśtają.

Pytania:

– Kto się budzi kiedy pada deszcz?
– Gdzie się kąpią Deszczowe Dziwaki?
– Gdzie śpią Deszczowe Dziwaki?
– Czy widziałeś/widziałaś takiego dziwaka? Jak myślisz, jak taki potworek może wyglądać?

Wyjaśnić dzieciom, że takich dziwaków nie ma, że występują tylko w bajkach i naszej wyobraźni

  1. PRACA PLASTYCZNA-„DESZCZOWE DZIWAKI”

Dzisiaj będziemy tworzyć takiego Deszczowego dziwaka, jakiego sobie wyobrazicie, można spróbować narysować ,ale można też  zrobić z kleksa, na kartkę położyć trochę farby plakatowej,rozmieszanej z wodą (można kilka kolorów), albo atrament, tusz  a następnie złożyć kartkę na pół, rozłożyć i z rozmazanego kleksa można tworzyć różne stworki wg pomysłów i wyobraźni dzieci-dorysować np. oczy, ręce itp. Można użyć słomek i rozdmuchiwać farbę na papierze, można też malować pędzelkiem, patykiem, palcem itp.

Po skończonej pracy pobawcie się przy deszczowej piosence

  1. Utrwalamy piosenkę „KAP,KAP. DESZCZYK Z NIEBA SPADŁ”(uczyliście się jej we wtorek)

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

Tekst piosenki:

  1. Deszczyk kapie,
    z chmurki spada
    i na ziemi opowiada,
    że tak z góry na nas leci,
    by urosły wszystkie dzieci.

Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x2

  1. Deszczyk kapie,
    z chmurki spada
    i po drodze opowiada,
    że na ziemi go potrzeba,
    by urosły kwiaty, drzewa.

Ref: Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap,
Deszczyk z nieba spadł. / x