22.04.2020

22.KWIETNIA ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI

Dzisiaj również porozmawiajcie z dzieckiem o tym JAK POSTĘPOWAĆ BY CHRONIĆ ŚRODOWISKO NATURALNE ? Przeczytajcie wiersz Planetka , ilustracje do wiersza prześle na pocztę. Do wykonania są też zadania matematyczne(też prześlę na pocztę), a także zabawy przy muzyce. POWODZENIA. POZDRAWIAM

  1. ĆWICZENIA SŁUCHOWE– odgłosy przyrody. Dzieci z zamkniętymi oczami słuchają różnych głosów przyrody- las, szum wiatru, odgłosy burzy, fale burzy itp. , https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

 

  1. DZIEŃ ZIEMI. PAMIETAMY O NASZEJ PLANECIE. Rozmowa z dzieckiem o konieczności dbania o środowisko, kształtowanie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.

Wysłuchanie wiersza ilustrowanego obrazkami(obrazki wyślę na pocztę”                                           „ CHORA PLANETKA”. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza , zwrócenie uwagi na emocje, dlaczego Planetka była smutna, zapłakana.

 

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.

Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.

Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.

Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.

Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią,

ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,

a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.

Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,

ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.

Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.

I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.

I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.

Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.

Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.

Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,

Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

 

Po wysłuchaniu wiersza rozmowa z dzieckiem mająca na celu wychwycenie niewłaściwych zachowań dzieci, powodujących „chorobę” naszej planety.

 

  1. ZABAWY MATEMATYCZNE „BIEDRONKOWE KROPKI– doskonalenie liczenia i ćwiczenia sprawności manualnej. Zwracajcie uwagę na poprawne trzymanie kredki „PUZLOWE PASKI ZIEMI– układanie puzzli,(przeliczanie pasków), doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej. Układanie planety Ziemi z wyciętych pasków (puzzle do wycięcia wyślę na pocztę”)

4 .Piosenki „ŚWIAT W NASZYCH RĘKACH”

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE,

„NÓŻKI ROBIĄ”…utrwalamy części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8