Praca w domu: 20-24.04

Kochani!

Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń i działań, które możecie w tym tygodniu podejmować wspólnie z „Kropelkami” w domu. Będę kontaktowała się z Wami CODZIENNIE od poniedziałku do piątku za pomocą komunikatora Messenger, w grupie „Uczymy Kropelki” lub telefonicznie. W razie wszelkich pytań, wątpliwości, trudności proszę o kontakt – życzę udanej zabawy i nauki, pozdrawiam serdecznie, Monika Murawska-Ślęzak 🙂

Zaplanowana tematyka na dni: 20 – 24 kwietnia: „MIESZKAMY NA ZIEMI – DBAJMY O NASZĄ PLANETĘ!”

Dziecko zdobędzie wiedzę o budowie Układu Słonecznego, pozna miejsce Ziemi w Układzie. Pozna cyklu życia produktów i nauczy się, jak segregować śmieci. Dowie się, jak dbać o środowisko. Utrwali poznane litery, poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Pozna cyfrę 8, utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy umiejętność przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych związanych z dbałością o środowisko naturalne.

Poniedziałek 20 kwietnia 2020r.

OBEJRZENIE FILMU: zachęcam Was do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI

Porozmawiajcie na temat filmu: – Wokół jakiej gwiazdy krąży Ziemia? – Ile jest planet w Układzie Słonecznym? – Czy zapamiętaliście nazwy planet Układu, spróbujcie je wymienić? – Którą z kolei planetą jest Ziemia?

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 58-59 w Kartach pracy cz. 4.

PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: Zachęcam Was do zbudowania w domu modelu Układu Słonecznego. Możecie wykorzystać dostępne w domu materiały (np. piłki, kulki różnej wielkości: np. wykonane z papieru, gazet, materiału (np. skarpetki zwinięte w kulkę :). Może to być model przestrzenny lub narysowany. Liczę na Waszą pomysłowość! Możecie wykorzystać was model do podróży kosmicznej, wystarczy, że zbudujecie rakietę (z klocków, z papieru, kartoników, z butelki plastikowej… ). Jeśli chcecie, narysujcie także mieszkańca planety, na którą dolecicie Waszą rakietą, zastanówcie się, jak brzmi język, którym posługuje się ten ufoludek 🙂

W wykonaniu modelu pomoże Wam piosenka dostępna pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Z filmu oraz z piosenki dowiecie się, jak wyglądają poszczególne planety.

Inspiracje: zachęcam Was do prowadzenia (w miarę możliwości) obserwacji nocnego nieba. Jeśli będzie piękna pogoda, to może uda Wam się zobaczyć Wenus…

Wtorek 21 kwietnia 2020r.

ZABAWA MATEMATYCZNA: „Poznajemy cyfrę 8”. Posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Zachęcam do rozmowy na temat piosenki: – Ile planet liczy Układ Słoneczny?

Zachęcam do utrwalenia cyfr z wykorzystaniem zabawy online pod linkiem:  https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 54-55 oraz ćwiczenia 1 na s. 56 i 3 na s. 57 w Kartach pracy cz. 4.

SŁUCHANIE PIOSENKI: proponuję, żebyście przypomnieli sobie piosenkę „Trzej kosmici”, której uczyliśmy się w lutym. Jest ona dostępna pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=OC5w5M6MAwc

TRZEJ KOSMICI

tekst: S. Karaszewski

muzyka: S. Marciniak

Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem,
ten w talerzu, tamten w spodku,
trzeci leciał w dzbanku.

Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.
A ten trzeci, drżący, chlupiący –
jak ta kawa z mleczkiem.

Czy pamiętacie jak ją ilustrowaliśmy ruchowo? Może zaprezentujecie się domownikom?

Środa 22.04.2020r.

OBEJRZENIE FILMU: Dzisiaj jest Dzień Ziemi! Zachęcam Was do obejrzenia filmu dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Jak już wiecie, jesteśmy mieszkańcami planety Ziemia. Zastanówcie się i spróbujcie na podstawie filmu odpowiedzieć na pytania: – Co to jest ekologia? – Jak możemy oszczędzać energię i szanować środowisko na co dzień? – Jak powinniśmy się zachowywać, by nie zaśmiecać naszej planety?

Spróbujcie przygotować wykonać „Kodeks Małego Ekologa”.

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 62-63 Kartach pracy cz. 4.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE: „Nietypowe przybory”  ‒ do dzisiejszych ćwiczeń możecie wykorzystać np. pustą butelkę pet po napoju. Poproście dziecko, aby trzymając butelkę wyprostowanymi rękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów w boki. Poproście dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach (w siadzie prostym).  Ułóżcie butelkę przed dzieckiem i poproście, aby kilka razy przeniosło wyprostowane  i złączone nogi nad butelką – raz w jedną, raz w drugą stronę. Poproście, aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany, około pół metra (lub dalej) od niej. Zachęćcie dziecko, aby unosiło głowę i turlało piłkę do ściany tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka. Zabawa poprawia gibkość, rozciąga mięśnie, wzmacnia mięśnie brzucha i grzbietu.

JĘZYK ANGIELSKI: zachęcam do obejrzenia filmu, który pozwoli Wam utrwalić angielskie nazwy zwierząt oraz wydawane przez nie odgłosy: https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

Zachęcam Was, abyście spędzili

Czwartek 23.04.2020r.

ROZMOWA NA PODSTAWIE WIERSZA: przeczytajcie wiersz „Śmieciu precz” Stanisława Karaszewskiego, albo wysłuchajcie nagrania, które prześlę przez Messengera.

„ Śmieciu precz”
Gdy rano słońce świeci,
wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki idą w ruch,
bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz, brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz!
Tu papierek od cukierka.
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju.
I pudełko może twoje.
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj!

Zachęcam Was do obejrzenia filmu, dzięki któremu utrwalicie zasady segregacji śmieci: https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

ĆWICZENIA W KARTACH PRACY: wykonajcie ćwiczenia na s. 60-61 Kartach pracy cz. 4.

ĆWICZENIA MULTIMEDIALNE: zachęcam do skorzystania z gry online, w której utrwalicie wiadomości na temat segregowania śmieci: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

SŁUCHANIE PIOSENKI: zachęcam do posłuchania piosenki: „Świat w naszych rękach”: https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

„Świat w naszych rękach”

sł. Ł. Tartas, muz. W. Kotrhals

Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki.

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat. x2

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat. x2

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat. x2

Piątek 24.04.2020r.

PROSTY EKSPERYMENT: zachęcam do wykonania prostego eksperymentu, który uświadomi dzieciom, że należy zwracać uwagę na to, jak opakowane są kupowane przez nas produkty, przedmioty: https://tuptuptup.org.pl/eksperyment-ze-smieciami/

PRACA PRZESTRZENNA: zachęcam Was do wykonania zabawek z recyklingu. Pomysły i liczne inspiracje znajdziecie pod linkami: https://www.youtube.com/watch?v=XOvHkVJ9Lto

https://www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE&t=210s

Opis i zdjęcia proponowanej przeze mnie pracy, prześlę przez Messengera.

INSPIRACJE I DODATKOWE DZIAŁANIA:

  • „Maseczki dla smoków”– od czwartku 16 kwietnia w Polsce mamy obowiązek noszenia maseczek, również dla dzieci powyżej 4 roku życia. Zachęcam Was do przeczytania bajki terapeutycznej i, jeśli macie drukarkę, pokolorowania przez dzieci kolorowanki, które w przyjaznej formie pozwolą oswoić budzące się lęki i odpowiedzą na pytania pojawiające się w ich głowach. Bajka jest napisana tak, aby pomóc dzieciom poradzić sobie z najróżniejszymi emocjami, które w obecnej sytuacji mogą przeżywać. Link: https://www.mamaprzyjaciel.pl/maseczki-dla-smokow/?fbclid=IwAR2kQuKTIABMLXkX7lw5BuFKG-Mq6FC0Zd6pwLHgOYA8QPRtU5Di7lbbR1w
  • A może przygotujecie wspólnie maskę, którą dzieci będą nosiły? Możecie pozwolić dziecku np. ozdobić dowolnie jego maskę 🙂 W Internecie znajdziecie wiele instrukcji, jak wykonać prostą maskę w domu. Podsyłam Wam linki do bardzo prostych pomysłów, np z kolorowych chusteczek papierowych:  https://www.youtube.com/watch?v=S9_KAatq8TA
  • https://www.youtube.com/watch?v=U3D_UDnY0IM
  • „Segregowanie” – angażujcie dzieci do pomocy przy segregowaniu odpadów, zwróćcie uwagę kolory pojemników na odpady oraz na znaki, które znajdują się na kupowanych i używanych produktach.
  • Wielkie pranie” – zaproście dziecko do pomocy w układaniu prania – poproście, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęćcie dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej,  a kto mniej. Podczas tej zabawy dzieci będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętności matematyczne.