Propozycje zabaw i zadań od 20 do 24 kwietnia

Zadania od 20-24.04. 2020 r.

Kochani ! Zachęcam do skorzystania z propozycji zabaw, ćwiczeń  i działań.

Życzę udanej zabawy, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie:)

Zaplanowana tematyka : „W zdrowym ciele zdrowy duch”

20. 04. 2020 r.

Zabawy konstrukcyjne „ Od największego do najmniejszego”- Przygotowujemy zestaw klocków ( np. drewnianych) różnej wielkości. Dziecko układa z nich wieżę, zaczynając od największego klocka.

Zabawa matematyczna „ Po linii”. Rodzic rysuje na kartce trzy kreski  różnej długości . Dziecko układa na nich fasolki . Po wypełnieniu na całej długości przelicza ich liczbę na każdej kresce.

Owoce i warzywa- z nich radość i siła!- rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw.

Proszę przygotować owoce i warzywa, włożyć np. do koszyka. Dziecko nazywa je i dzieli na dwie grupy: osobno owoce i osobno warzywa.

Zabawa „ Jaki smak”- proszę o pokrojenie na kawałki owoców lub  warzyw. Zasłaniamy dziecku oczy. Dziecko ma za zadanie , używając zmysłów zapachu i smaku, rozpoznać owoc lub warzywo, którego spróbowało. Określa smak: słodki, słony, gorzki, cierpki.

Pogadanka „ Dlaczego jemy warzywa?”. Dziecko podaje propozycje.

Rodzic na koniec podkreśla, że duża ilość owoców też nie jest dobra z powodu zawartych w nich cukrów.

Wspólne przygotowanie sałatki owocowej .(Myjemy ręce). Dziecko pod nadzorem rodzica kroi owoce. Wszystkie składniki mieszamy w misce z jogurtem naturalnym. Degustacja sałatki.

 

21.04.2020 r.

„Każde dziecko dobrze wie, co jest zdrowe, a co nie” – burza mózgów na temat zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych.

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu.

Rodzic i dziecko  w pozycji siedzącej:

  • Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
  • Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki  do siebie
  • Porządku – wrzucanie do butelki palcami stóp , kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
  • Grzechotka – butelka wypełniona wodą z brokatem jest trzymana przez palce stóp, zadaniem dzieci jest potrząsanie butelką „grzechotką” w dowolnym rytmie, rytm może naśladować druga osoba Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji leżącej:
  • Grzechotka nr 2 – jak wyżej, z tą różnicą, że butelkę trzymają ręce w leżeniu na brzuchu (łokcie w górze)
  • Kółka – leżymy na brzuchu, rodzic trzyma butelkę w wyprostowanych rękach, dziecko obiema rękami (łokcie uniesione) wrzuca na butelkę kółka/obręcze. związane w pętlę sznurówki
  • Złap mnie – rodzic trzyma butelkę wyprostowanych rękach. Dziecko czołga się do butelki, by np. nakleić na niej naklejkę lub ją przewrócić w określonym czasie (rodzic liczy np. do 8, 10 )
  • Kręgle – potrzebujemy do tej zabawy więcej butelek. Leżąc na brzuchu w pewnej odległości od butelek “kręgli” przewracamy je tocząc piłkę palcami stóp lub rękami(łokcie uniesione, w bok).

Ćwiczenia małej motoryki „ Słoneczko”-wykonanie wydzieranki : przedzieranie papieru kolorowego na małe kawałki, dziecko przykleja na przygotowany przez rodzica szablon słońca.

 

22.04.2020 r.

Zapraszam Was do rozwiązania quizu matematycznego „Zgadnij , gdzie jest”

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661SS

Posłuchaj piosenki dostępnej pod linkiem. O czym jest ta piosenka?.

 

„ Guzikowe układanki”- ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez odwzorowywanie . Rodzic układa lub rysuje wzory, np.: serce, krzyżyk, koło. Dziecko próbuje odtworzyć takie same kształty z rozsypanych guzików.

 

23.04.2020 r.

Proszę o przeczytanie dziecku wiersza .

„ Dbamy o zdrowie”

Zdrowie to jest ważna sprawa,

a więc o nie wszyscy dbamy.

Wiele warzyw i owoców

z apetytem zjadamy.

Jemy sery i jogurty

sportem tez się zajmujemy…

Uśmiechamy się do wszystkich,

no bo zdrowi być pragniemy.

 

Omawiamy tekst. Następnie rodzic zapowiada: Wiemy już  jak dbać o zdrowie. Ale co należy zrobić, kiedy zachorujemy?. Dziecko podaję swoją propozycję.

„ Do kogo udam się o pomoc?- poznanie  ( utrwalanie) różnych zawodów związanych ze służbą zdrowia.

Rozwiązywanie zagadek  „ Kto to taki?

 

Wyciągnie stetoskop i z uśmiechem obsłucha.

Zajrzy do gardła, zajrzy do ucha.

Stanąć na nogi zawsze ci pomoże.

O kim mówimy? O panu…            (doktor)

 

Sprawdzi stan twojego uzębienia.

Sprawi, by uśmiech na buzi promieniał.  (stomatolog)

 

Kiedy oko boli cię

lub zaczynasz widzieć źle,

wtedy idź do specjalisty,

czyli do….                          (okulisty)

 

 

Kochane dzieci:) Wykonajcie pracę plastyczną dowolną techniką na temat „ Razem z rodziną o zdrowie dbam”.

 

24.94.2020 r.

Zabawa muzyczna- ruchowa

 

Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu. Proszę powtórzcie ćwiczenia  z dnia 21.04.

A na koniec  pobawcie się statkami. Jest to zabawa z elementem ćwiczeń oddechowych.

Statki

Rozkładamy  na stoliku duży arkusz papieru. Następnie dziecko koloruje cały papier  na niebiesko  – to będzie morze. Dziecko i rodzic będą marynarzami. Rodzic razem z dzieckiem rysuje kilka portów na równoległych, dłuższych brzegach papieru. Gdy morze jest gotowe, dziecko koloruje  papierowe statki i ustawia  je na środku, między portami. Zadaniem marynarza jest jak najszybsze doprowadzenie statków do portu – dmuchacie na wybrany statek i kierujecie  go w odpowiednią stronę. Kiedy statek dotrze do celu, bierzecie drugi i powtarzacie ćwiczenie. Za każdym razem wdech nosem.

Inny wariant zabawy: Można wykorzystać duże naczynie z wodą zamiast papieru. Należy dmuchać  na statki tak, żeby przepłynęły na drugą stronę.

Religia: Dziękuje Jezusowi za zmartwychwstanie podziękuj w krótkiej modlitwie. Pokoloruj obrazek – Jezus opiekuje się mną.

Pozdrawiam i miłej zabawy.